Windows XP meldt zich af direct na aanmelden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.098 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik een raar virus op mijn pc of een gekke trojan horse. Wanneer ik mijn pc aanzet en mij aanmeld door op mijn naam te klikken lijkt hij op te starten, maar direct daarna meldt de pc zichzelf weer af zonder dat ik in Windows terecht kom. Zie alleen even mijn bureaublad en daarna word ik automatisch weer afgemeld en zit ik weer in het venster waar ik op mijn naam kan klikken om mijzelf aan te kunnen melden.

Wanneer ik de pc opstart in veilige modus heb ik geen internetverbinding en kan ik niets installeren zoals nieuwe virusscanners of anti-spyware programma's.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:05

sanzut

It's always christmas time

A ) Gelige Windows Licentie?
B ) Windows wel geactiveerd?
C ) Veilige modus 'met netwerkverbinding' geprobeerd?

Indien 1 of meerdere malen Nee, zou ik eerst dat even proberen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door sanzut op 17-01-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij staat dit netjes in de FAQ van Windows Clients beschreven:
Mijn Windows logt direct weer uit na het inloggen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, heb gekozen voor optie 2 (zie hieronder beschrijving) en zit nu in de recovery console. Maar... als ik onderstaande commando's in tik gebeurt er niets... of ik het met of zonder aanhalingstekens intik... doe ik iets verkeerd?

====
Via de recovery console kunnen we een andere oplossing toepassen, namelijk het kopieren van "userinit.exe" over "wsaupdater.exe" heen. Dit doen we door op te starten vanaf onze Windows Xp cd en van daaruit gaan we naar de recovery console. In de recovery console typen we het volgende "cd %systemroot%\system32" "copy userinit.exe wsaupdater.exe".
=====

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helppppp, bovenstaande opdrachten heb ik ingevoerd maar krijg melden dat de codes niet worden geaccepteerd. Onbekende parameters en dat soort meldingen. Kan iemand mij vertellen wat ik precies in moet voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je nog wel gewoon in je Windows komen en 'aanmelden'? Zoja, houd dan de linker shift ingedrukt als je op je naam klikt. Hierdoor worden items die in de opstarten map staat van het start menu overgeslagen met laden. Als je Veilige Modus wel gewoon in kan, doe dan de volgende controlers vanuit daar.
Check of er vreemde dingen staan tussen de opstarten map in het start menu. Dit kan je doen door uiteraard je start menu te openen, maar kan je ook vinden door via de verkenner naar %userprofile%\start menu\opstarten te gaan, en ook kijken bij %allusers%\start menu\opstarten (variabele %allusers% bestaat niet maar idee is dus kijken in de all users map). Als daar niets in staat, check dan de registersleutels HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run en RunOnce. Doe hetzelfde in de HKEY_LOCAL_MACHINE hive. Er kan een waarde staan met iets als shutdown(.exe) en een paar parameters. Verwijder deze en probeer weer normaal aan te melden. Staat dit er niet, dan weet ik het ook even niet meer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1