3 schermen met SLI

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views sinds 30-01-2008

• Blokmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:56
Aangezien mijn vorige topic (3 schermen) gesloten is, besloot ik een nieuwe aan te maken, omdat ik na veel zoeken nog steeds niet het goede antwoord had gevonden.

Er is mij verteld dat het niet mogelijk is om meer dan 1 scherm te gebruiken met SLI, maar is het ook niet mogelijk om dit te doen as ik een PCI kaart erbij in mijn mobo zet, een matrox bijvoorbeeld, zodat ik wel goed kan gamen, en ook 3 schermen heb.
Het is niet vereist om op 3 schermen tegelijk te gamen (als ca3000x1000 resolutie scherm), 1 scherm is genoeg.
Verder heb ik gelezen dat dit wel mogelijk is met crossfire, maar van ATI zijn op dit moment niet echt goede kaarten op de markt in vergelijking met nvidia.
Verder heb ik ook gekeken naar de Go solutions van matrox, maar deze ondersteunen geen high resolution widescreen zover ik weet.

is er misschien nog een oplossing?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:01
Je kunt gewoon 4 monitoren aan 2 Nvidia kaarten hangen hoor, alleen niet in SLI!

Daarnaast weten we nog steeds niet wat je zelf hebt uitgezocht

[ Voor 41% gewijzigd door GrooV op 17-01-2008 19:25 ]

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:26

rg-mohwa

Phoe Hé

GrooV schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:24:
Je kunt gewoon 4 monitoren aan 2 Nvidia kaarten hangen hoor!
Maar niet als ze in Sli staan. Maar met de software van Nvidia kan je gewoon aangeven of je sli wilt (1 Monitor om te gamen) en je kan ook je sli uitzetten zodat je 3 monitoren kan gebruiken

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:43
Wat bedoel met goede kaarten van ATI? Want teneerste zeg je dat je maar op 1 scherm wilt gamen, dus dan zouden de kaarten van ATI toch ook niet goed hoeven te zijn?

Maar ik snap wel wat je bedoelt, ;)
Crossfire met de nieuwste drivers, 8.1 kunnen nu wel multi monitoren aan. En de HD38xx kaarten zijn bovendien snel genoeg om op te gamen. Vooral in Crossfire.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
gewoon sli bridge vergeten en je bent er. dus gewoon de 2 kaarten los laten draaien. 1 op de eerste en 2 op de tweede. dan werkt het.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

DECOY88 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:27:
gewoon sli bridge vergeten en je bent er. dus gewoon de 2 kaarten los laten draaien. 1 op de eerste en 2 op de tweede. dan werkt het.
Hij wil wel beide kaarten gebruiken om te gamen op 1 scherm. Dit gaat dus niet zonder te rebooten met nVidia (3 tal maanden geleden)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Blokmeister
dus het is wel mogelijk om 1 scherm op een videokaart aan te sluiten (bijv 8800GTX) en dan een pci videokaart waar ik 2 schermen op aan sluit?

dan vind ik het wel erg maf dat dit met SLI niet werkt. (1 scherm op dual 8800GTX, 2 schermen op pci)

• Blokmeister
Is dit misschien mogelijk?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt niet meerdere monitoren gebruiken in een SLI setup. Wil je meer monitoren gebruiken dan zul je dus een kaart moeten gebruiken die buiten je SLIsetup valt, dus gewoon een los PCI(E) kaartje bijprikken.

• Blokmeister
Dus bijvoorbeeld 2 8800, en 1 pci kaartje met 2 monitor uit poorten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nemesix schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:04:
Dus bijvoorbeeld 2 8800, en 1 pci kaartje met 2 monitor uit poorten?
Bijvoorbeeld (in theorie kun je ook 3 8800s pakken om te doen wat je wilt, zolang je die maar niet in SLI zet).

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Wat je eigenlijk wilt voor zoiets is een of ander scriptje waarmee je met 1 druk op de knop de SLI functionaliteit aan/uit kan zetten.

Ik heb zo'n scriptje nog niet gezien en heb geen idee hoe ik remote die nvidia driver aan kan spreken (al heb ik daar ook niet uitgebreid naar gezocht).

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem; waar het op neerkomt is dat als je wilt gamen, zet je SLI aan (in het nvidia control panel) en als je gebruik wilt maken van meerdere monitoren, zet je het uit :) -- Er is ook ergens een custom driver die zowel SLI en multimonitor toestaat (ik meen ergens op slizone.com), maar dat betekend wel dat je een behoorlijk performance verlies hebt in je SLI.

Localhost is where the heart is

• Blokmeister
Terw_Dan schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:08:
[...]

Bijvoorbeeld (in theorie kun je ook 3 8800s pakken om te doen wat je wilt, zolang je die maar niet in SLI zet).
Dus 2x 8800 SLI met 1 monitor + 8800 GEEN SLI met 2 monitoren?

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Nemesix schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:55:
[...]

Dus 2x 8800 SLI met 1 monitor + 8800 GEEN SLI met 2 monitoren?
Ja maar als je dat doet kan je net zo goed een budget kaartje erbij kopen in plaats van een 3e 8800.

Smiling as the shit comes down...

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:38
Serieus, na de OP snapte ik de vraag al, en als ik dan de reacties lees...: die gaan echt totaal nergens over. In ieder geval niet wat hij wil weten (sli-script-tooltje?? wtf?).

Maar antwoord op de vraag: Ja, dat moet in theorie mogelijk zijn omdat het buite jouw SLI setup omloopt.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Je kan wel 80 schermen aansluiten als je dat wilt. Zolang je maar genoeg PCI/AGP/PCIe slots hebt :)

Zodra je SLI wil gebruiken vervalt je optie voor meerdere schermen.
Naast je SLI setup kan je wel gewoon extra videokaarten plaatsen om multimonitor mogelijk te maken.
Let er dan wel op dat je b.v. geen NVIDIA en ATI kaarten kan combineren ( mompelt iets over drivers die incompatible zijn enzo)

Dus je SLI setup en een lowbudget PCI NVIDIA kaartje moet al werken.

• Blokmeister
dankjewel (:

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:32
Of je sluit zo'n Triplehead2go aan van Matrox, dan rendert je SLI setup de afbeelding in een grote resolutie welke dat kastje in stukken knipt en naar je schermen stuurt.

De wijzen komen uit het Oosten!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:07
NoepZor schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:01:
Of je sluit zo'n Triplehead2go aan van Matrox, dan rendert je SLI setup de afbeelding in een grote resolutie welke dat kastje in stukken knipt en naar je schermen stuurt.
De resolutie is niet super. Hoogte is max 1024px. Tenzij je 3x "17 of "19 schermen eraan wilt hangen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pollewob in "3 schermen"
Aangezien mijn vorige topic (3 schermen) gesloten is, besloot ik een nieuwe aan te maken,
:X

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Zonder overleg "heropende" topics gaan per definitie dicht. Daarnaast is het erg loos om te zeggen dat je gezocht hebt als je niet meldt op welke zoektermen je zocht en wat je wel vond. Dit topic getuigd zo van even weinig inzet als je vorige en zou op eigen kracht al een slotje verdienen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.