Welke brander?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:02
Hallo mensjes,

Krijg sinds vandaag de melding bij nero: Power calibratiefout
Nu heb ik al eens op internet gekeken en wat ik er uit kan op maken is dat mijn NEC ND3540-A kaput is.

Nu moet ik dus uiteraard 'n nieuwe brander hebben.

Welke is op dit moment aan te raden? Heb er eerlijk gezegd geen flauw idee van. Aangezien je dit soort dingen niet "elke dag" vervangt

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26
ach, ik koop altijd de goedkoopste brander die ik kan vinden voor € 25 ofzo, werkt toch allemaal wel perfect ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Precies, die dingen kosten geen fluit meer.
NEC en Sony werken tegenwoordig samen met de zogeheten OptiARC branders.
Worden bij de meeste toko's nog gewoon als NEC branders verkocht trouwens, bijv. de ND7200, 7170/7190 (90 is met Lightscribe). Allemaal zowel als SATA en als IDE versie te krijgen voor zover ik weet, en bij de meeste webshops nog geen € 30,-.
Plextor etc. is in mijn ogen zijn grote meerprijs al lang niet meer waard...

Verwijderd

In deze test door hardware.info komt LiteOn als beste uit de bus:

http://www.hardware.info/...nders_en_44_DVDschijven/1

Doe er je voordeel mee zou ik zo zeggen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Brede P schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:06:
Precies, die dingen kosten geen fluit meer.
NEC en Sony werken tegenwoordig samen met de zogeheten OptiARC branders.
Worden bij de meeste toko's nog gewoon als NEC branders verkocht trouwens, bijv. de ND7200, 7170/7190 (90 is met Lightscribe). Allemaal zowel als SATA en als IDE versie te krijgen voor zover ik weet, en bij de meeste webshops nog geen € 30,-.
Plextor etc. is in mijn ogen zijn grote meerprijs al lang niet meer waard...
Precies, vroeger was het gewoon bijna noodzakelijk om een Plextor te nemen als je veel brandde, tegenwoordig maakt het weinig meer uit. Ik heb zelf 2 S-ATA fikkertjes
http://tweakers.net/produ...dual-layer-sata-wit).html
http://tweakers.net/produ...a-lightscribe-zwart).html
die ondanks de mishandeling beide nog prima werken. En voor de 25€ per drive is het heel goed te doen.

Ik zou zeggen, lees gewoon reviews, maar een miskoop doe je bijna niet meer tegenwoordig.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Lite-on is en goeie.
Daar kun je ook de dvd testen na het branden. Dus of deze goed is gebrand en goed leesbaar is.
Zie forum www.cdfreaks.com
Op de site vind je veel info over branders.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Volgens de FAQ:

OM FAQ / Beleid
Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik nemen?
Tweaker? Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat:
Dus zet eerst eens op een rijtje voor jezelf wat je eisen zijn, wat wil je ermee doen, hoe vaak ga je het gebruiken en dergelijke, ga dan kijken naar branders die aan je eisen voldoen. Heb je specifieke vragen over een brander kan je daarvoor natuurlijk een topic over openen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.