Toon posts:

Voeding overleden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n 20 dagen geleden had ik door een foutje 1 van de draden en connectors van de voeding door laten branden. Zie Doorgebrande kabel van mijn voeding
Maar goed, heb de kabel afgeknipt en netjes alles met isolatie tape omwikkeld, en mijn systeem deed het voor zo'n dikke 2 weken weer goed, gamen etc geen probleem.

Tot afgelopen zondag toen mijn pc na een dag aanstaan (niks bijzonders gedaan) opeens uitviel en niet meer wilde booten, niks werkte meer. Tijdje gewacht en nog steeds niks. Als ik alleen de voeding op mn moederbord aansluit en dan de pc aanzet dan begint de fan van de voeding wel te draaien en hoor ik wat vage geluiden uit de voeding (licht kortsluiting achtige geluidjes o.i.d.). Zelfs de power light van de computer kast wil niet gaan branden met deze voeding, en op uitzetten wordt ook niet gereageerd, moet echt stroom eraf halen.

Dus dat die voeding dood is lijkt me duidelijk, maar wat kan dat hebben veroorzaakt, is het echt een after effect van die doorgebrande kabel van 2 weken geleden? Of is dit toch iets anders? En hoeveel kans heb ik dat andere onderdelen van mij pc ook naar de klote zijn?

En dan nog 1 vraag. Ik heb deze http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15138# kast, En nu ben ik aan het kijken naar een nieuwe voeding, maar alle voedingen die ik tegenkom hebben een fan aan de zijkant ipv de achterkant, maar ja in mijn kast zou die fan lekker tegen een dichte zijpaneel aanblazen. Dus zijn er ook nog voedingen te vinden dit gewoon een fan aan de achterkant hebben en die ook nog eens wat meer power hebben dat de 380 die ik tot nu toe had (met oog op de toekomst). Ik heb verschillende voedingen bekeken maar het lijkt wel of zo opeens allemaal een zijkant fan hebben, en een nieuwe kast is ook wel een duur grapje.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Denk dat door je kortsluiting enkele elco's in je voeding bol zijn gaan staan. Hierdoor gaan ze lekken, en dat gaat rustig. Dus vandaar dat hij het ook nog 2 weken heeft volgehouden.

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 14:22

Moortn

Hallo

Bij mijn weten hebben ATX voedingen een fan aan de onderkant/achterkant (of beide) en niet aan de zijkant. En er gaat veel stroom door die kabels dus hij zou best iets verzwakt kunnen zijn en na 2 weken het loodje hebben gelegt.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr