Toon posts:

Nieuwe Jetway 8800GT geeft BSOD

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb afgelopen dinsdag mijn videokaart binnen gekregen. Het gaat hier om een Jetway Nvidia 8800gt. Deze kaart heb ik direct ingebouwd en de nieuwste drivers van de Nvidia site gehaald(169.21) Toen heb ik de 2 spellen crysis en Call of Duty 4 geïnstalleerd. Ik ben Crysis gaan spelen met de volgende instellingen: resolutie: 1600x1200, alles op High en Anti-Alashing op 2x. Hij deed het perfect. Na crysis 20 minuten gespeeld te hebben krijg ik een blauw scherm. Toen heb ik het nog een keer geprobeerd en bij het laden van het spel kreeg ik een blauw scherm. Hierna heb ik nog een keer Call of Duty 4 geprobeerd en na 5 minuten, ook een blauw scherm. Dit is mijn systeem.

CPU: Intel Q6600 @ Stock
Mobo: Gigabyte P35-ds3r
Geheugen: Team Extreme DDRII 2gb
Videokaart: Jetway 8800gt
Hdd: Samsung Spinpoint T166 500gb
Brander: Samsung 203d (sata)
Kast+voeding: Antec Sonata 3 (+ 500watt 80+ voeding)

Vandaag weer Crysis geprobeerd, helaas maar 20 minuten want er kwam weer een blauw scherm. Nog een keer geprobeerd maar bij het laden weer een blauw scherm. Ik dacht misschien ligt het aan de tempratuur van de kaart. Rivatuner geïnstalleerd en de fan op 100% gezet. Hij deed het 5minuten doen kwam er een foutmelding. Toen heb ik de hoop opgegeven. Ik ben ten einde raad, hebben jullie enig idee?

ps. Niks is overklokt

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Je zou kunnen beginnen met kijken wat voor informatie het blauwe scherm geeft, want die krijg je niet voor niks.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik, het is steeds anders
nv4_disp.dll en
wdmaud.sys en
Win32k.sys.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:53

Sebazzz

3dp

Mooie zoekmachine hebben we hier.
Tip gevonden op GoTSearch: PMG Beleid >> PMG FAQ >> Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Gok1: Slecht geheugen
Gok2: Slechte driverinstallatie
Feit1: Je hebt waarschijnlijk niet gezocht
Feit2: Dit topic hoort in WOS

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Feit3: Dit gaat over een videokaart dus vooralsnog is Videoplanken & Beeldkanonnen de beste plaats.

Meteen je titel even gefixed trouwens, was: 8800gt blauwscherm.

Verwijderd

Topicstarter
Slecht geheugen, volgens mij niet, dit is van Team Extreme en juist heel goed. Driver installatie de nieuwste drivers van nvidia site 169.21. Ik heb wel gezocht, maar ik kan niks vinden

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
'Ik denk niet dat Sebazzz bedoeld dat het geheugen als een feit en als naam fout is, want het is een prima merk, maar het kan best zo zijn dat je gewoon 2 rotte latjes heb gekregen. Doe je niks aan,

Laat eens een hele nacht ( 8 + uur ) memtest 86 draaien, geeft die geen fouten dan is je geheugen waarschijnlijk prima.

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 11:51
hmm, windows herinstall eventueel?

Is misschien wel wat radicaal :P
Als dat niet werkt teruglopen naar de winkel en vraag misschien een nieuw exemplaar...(kan een brakke core/gegeugen zijn ;) )

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wel de drivers van de vorige videokaart eerst verwijdert?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet verwijderd, maar had hem niet geinstalleerd, zaterdag windows er op nieuw op gedaan en dinsdag nieuwe kaart erin, bijna tussentijd niet gecomputert en drivers van andere kaart niet geinstalleerd.
Ik ga even memtest 86 downloaden en even kijken, misschien is dat het probleem. Denken jullie niet dat het aan de videokaart ligt?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tsja, met memtest sluiten we iig het RAM uit ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe nu de memtest 86. Ik zit nu op mijn broertjes pc. Hij is nu op 25% in 11 minuten en 0 errors.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een foto gemaakt en ik dacht dat er bij 7 en 8 behoorlijk wat fouten zitten. Hier een foto, ik test nu het geheugenvan mijn broerjte. Hij heeft ook DDR2 kijken of hij daar wel mee werkt.
http://rs60.rapidshare.com/files/84323400/16012008127.jpg

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Euh, dat zijn volgesmij geen fouten. Fouten worden normaal in het rood aangegeven.
Memtest loopt wel door nog? Had namelijk zoiets bij paps pc, maar gelijk daarna crashte memtest. Oudere versie (ubuntu 6.10 livecd) deed wel goed.

[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 16-01-2008 20:31 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Nee liep niet door, bleef hangen. Crysis geprobeerd met broertjes geheugen, en hij doet het goed. Ik ga nog wel even door met testen. Alvast bedankt

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je pc's RAM staat wel op de QVL?

Edit: zelf ff gechecked, je RAM staat er niet op.... Incompatibility issues?

[ Voor 55% gewijzigd door Raven op 16-01-2008 21:03 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Is dat denk je dan het probleem? Heb gister nogmeer dan een half uur zitten gamen op crysis een geen blauw scherm of foutmelding gehad.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

bartgrefte schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:54:
Je pc's RAM staat wel op de QVL?

Edit: zelf ff gechecked, je RAM staat er niet op.... Incompatibility issues?
Dat het er niet opstaat betekent niet automatisch dat het niet werkt. Het is bijna niet mogelijk om alle moederborden te testen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nee maar dan nog, als het met andere RAM wel werkt zoals een paar posts naar boven staat...

Oscar Wilde

Pagina: 1