Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] AlieN-HarDWare , wat vinden jullie?

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heb dit kastje nu al 3 jaar en heb er veel plezier aan gehad,.maar het was tijd voor wat anders en aangezien mijn beurs niet oneindig is heb ik wat dingetjes zelf gemaakt

zoals het masker dat nu op de voorkant zit.
nu kunnen jullie wel zeggen dat het gejat is van alienware , maar dat kopje heeft geen wenkbrauwen! :P

ik heb geen foto's van de build(jammer maar helaas) maar laat ik zeggen dat het uitsnijden van het masker uit een stuk aanrechtblad een tijdrovend proces was

alles gezaagd,-vijld en bewerkt met de hand
geen machina aan te pas gekomen , alleen maar steekbeitels en een paar vijlen , + een meter of twee schuurpapier

achterkant van het masker heb ik met gatenvuller een randje opgezet zodat ik daar de led,s van mijn fanbus neer kon plempen

kast is nog niet af, wil aan de binnenkant nog wat groene accenten aanbrengen , VN de drivebays en de steunbalk

maar goed nu de foto's

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/577/dsc03455rb1.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/7103/dsc03452og0.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/2596/dsc03451ou6.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/3825/dsc03453dk1.th.jpg

ik zie de reactie's en de evt. verbeteringen die jullie nog hebben wel tegemmoet

(houd in gedachten dat hij nog niet af is)

@ugotheinzzd: Dit is toch de afdeling "verf tegen kast en boormachine erlangs?
dus heb ik em hier ook gepost,
als hij hier echt fout staat dan wordt er wel melding van gemaakt door een van de mods hier..

@praga88 nee, niet geschuurd,..alu zag er zo al uit bij aankoop , een van de grootste redenen geweest voor aanschaf van deze kast

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 17:00 ]

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 00:00
op het eerste zicht eerst foto. dus vanaf zijkant bekeken
best indrukwekent en lekker veel HDD en mooie case kanten.
alu gescuurt en dan vernist??
en mooie grote zallman koeler. >:)
die ogen zijn ook mooi. Met dat rood naar blauw en omgekeert.
en die kop is ook sjiek.
d:)b ik ben ook een beetje fan van aliens hebben veel lichtjes :+

[ Voor 24% gewijzigd door PRaGA88 op 16-01-2008 16:50 ]

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Je moet er van houden, maar ziet er verder wel netjes afgewerkt uit.
Vraag me alleen af of je dit hier had moeten posten.

[CiP] Aqueum initium TJ09

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ondanks dat ik zelf voor geen centimeter kan modden/dremelen, wil ik toch het volgende puntje aansnijden: je gebruikt teveel kleuren. Ik zie groen, blauw, geel, vergeeld geel, rood en oranje (om nog maar te zwijgen van de componenten op/aan je mobo). Persoonlijk vind ik dat niet heel mooi maar kan begrijpen dat budgettaire redenen misschien in de weg staan om alle kabels uit te voeren in 1 kleur.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:00:
Ondanks dat ik zelf voor geen centimeter kan modden/dremelen, wil ik toch het volgende puntje aansnijden: je gebruikt teveel kleuren. Ik zie groen, blauw, geel, vergeeld geel, rood en oranje (om nog maar te zwijgen van de componenten op/aan je mobo). Persoonlijk vind ik dat niet heel mooi maar kan begrijpen dat budgettaire redenen misschien in de weg staan om alle kabels uit te voeren in 1 kleur.
okee, ik heb ook gezegd dat hij nog niet af is,..maar waar zie jjij dan oranje?
die IDE kabels zijn standaard geel en het ornament op dat hoofd moet blauw zijn of en andere kleur,
want het hoofd zelf is al groen en een groen ornament op een groen hoofd ziet ook niet uit

dat gezegd, ik ga binnenkort verder en dan wordt de binnenkant verder gedaan

onder andere ook de molexstekkers die met een groene led uitgevoerd gaan worden
geinspireerd door www.metku.net

de voedingkabels zelf gaan ook groen gesleeved worden, de voeding nog omgedraait om de kabels weg te kunen werken
en de IDE kabels gaan ook nog vervangen worden door een eigen maaksel en groen gesleeved of standaard rounded kabels, maar dan wel groen

het mobo kan ik weinig aan doen,dan er een mesh voorzetten en dat groen te spuiten of en ander mobo,.maar dan wordt mijn smaak weer duur (sli and the worxx)

maar alle kritiek en evt. pointers zijn welkom!!

maar die grote 120MM fan is niet oranje,..dat is de weerspiegeling van de vloer die je ziet
heb het stoffilter ook zelf gemaakt en daar zit tape op geplakt die gebruikt wordt om laminaat ondervloer mee aan elkaar te plakken, dit zit ook achter de ogen van het hoofd
als je goed kijkt op de vloer zie je de weerspiegeling van mijn flits

@denniswerf
tja, die stikkurs zitten er nog tijdelijk op, was maar om te showen met die dingen :+
ze gaan er idd wel nog af omdat ik spontaan nog wat id'tjes krijg voor de buitenkant

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 17:30 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zie oranje (tenminste, op mijn gare laptop) in de fan die verwerkt zit in het window maar als ik goed kijkt, lijkt dit meer op verkleuring door aanhechting ofzo dan echt "oranje fan".

Voor de rest; een casemod is natuurlijk nooit klaar; ik lees/merk wel wanneer je de puntjes op de i hebt staan. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

laat maar werkt niet

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 20:01 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik vind dat groene er een beetje plastic-achtig uitzien. En je window zou mss wat kleiner hebben gekund maar ja.

Wat je gedaan hebt ziet er idd. goed afgewerkt uit. Een stuk beter dan bij sommige mods die hier voorbij komen ;)

Verwijderd

Topicstarter
things still to do:

voeding: kabels sleeven en verder afwerken
Molex connectors modden met groen led

kast: binnenwerk eruit (Drive bays en steunbalk) en groen spuiten
bovenop nog iets verzinnen, ben aan t denken aan: groene band even breed als voorkant , zodat het geheel mooi doorloopt of iets fixternullen van glasvezel en kippengaas oid om een sort van top-ornament te krijgen zodat het geheel nog meer alien uitziet

voetjes: daar een plaatje plexi onder zetten en er wat groene led's onder stoppen
(ook geinspireerd op diverse mods die ik al ben tegengekomen)

sidepanels: daar moet ik een paar vellen overhead projector sheets voor hebben en dan nog een mooi thema vinden voor erop te printen(ook gezien op www.metku.net)

IDE kabels vervangen door iets groens of iets zelf groen gemaakts (sleeven oid)

ACRyan mesh halen en het mobo verstoppen
oplossing verzinnen voor het wegwerken van het bosje S-Ata kabels, gaten achterlangs of een dubbele bodem oid

dit gaat weer het nodige kosten dus de progress,... daar laat ik me nu niet over uit

ga er maar van uit dat het kastje toch meer dezelfde stijl krijgt

• DeKemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-06 22:15
Toen ik die case zag dacht ik. Wat een gedrocht is dat, te veel plastic voor mijn smaak.

Verwijderd

Topicstarter
@dekemp

dat is geen plastic maar ontzettend veel gespuitplamuurd keukenblad
kop is gewoon van hout maar ontzettend glad afgewerkt ,daardoor krijgen vlgns mij meer mensen de indruk dat alles van plastic is,maar dat is het dus niet

genoeg spuitplamuur geeft wel dat idee, er zitten ook 17-20 lagen op(mede door een paar dingen die ik zelf verkloot heb)

het geeft wel extra gewicht aan t deurtje zodat die resonantie van mijn samsung schijven niet meer gehoord wordt

en ja, bovenop en aan de zijkant is idd wel plastic maar dat was eerst grijs , of deze onderdelen behouden blijven bij het afwerken van deze mod is nog de vraag, hier heb ik verschillende id-tjes voor maar moet nog toewerken naar een definitief iets

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 18:12 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 23:40
Ok, wat ik er van vind:
  • Het groen vind ik veel te fel
  • Het standaard aluminium(?) van de kast zou je nog wat mee moeten doen. Een paintjob ofzo. Zwart kleurtje zou denk ik al een stuk beter staan bij dat groen
  • Kabels sleeven in dezelfde kleur. Wederom een zwarte sleeve zou wel staan denk ik.
  • Kabels *NETJES* wegwerken. Probeer ze kaarsrecht te leggen, geen dikke stapels kabels aan elkaar gebonden, zoveel mogelijk uit het zicht houden (onder moederbord door, achter de drivebays langs, etc). Ik zie dat je SATA kabeltjes maar een beetje los hangen, hang die recht naar beneden in 1 rechte lijn, ziet er een stuk strakker uit. Die dikke gele kabel op de voorgrond vind ik ook erg lelijk...
Ik denk dat de 2 grootste knelpunten de lelijke kabelzooi (met alle felle kleurtjes) zijn en het zilveren/grijze kleurtje van je kast icm met dat fluorescerende groen. Wellicht kun je bovenin je kast aan de drivebay nog een groen UV lichtje hangen oid, zou ook wat mooier staan denk ik.

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:00:
< beste stuurman staat aan wal :P >

Verwijderd

Topicstarter
dat is nu een constructief stuk tekst
zwart/groen is idd wel een goeie combo,maar doet af aan het geborstelde alu , daar moet ik mijn hoofd nog even over laten gaan

de voeding wordt nog gesleeved en omgedraaid zodat ik de kabels beter kan wegwerken
zie mijn things to do maar

gaat nog een hoop gebeuren aan de kast maar ja,als je kinderen hebt wil het financieel meestal niet zo :D

mogwax, je mag reageren zo je wilt , maar schrijf dan wel ff goed ja? stuurlman?? WTF?
ik zie je later wel :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 18:19 ]

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-11 12:02
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:14:
[...]

{...} en het ornament op dat hoofd moet blauw zijn of en andere kleur,
want het hoofd zelf is al groen en een groen ornament op een groen hoofd ziet ook niet uit
{...}
Persoonlijk zou ik dan dat blauwe ornament zwart gemaakt hebben indien mogelijk. Groen staat inderdaad niet mooi.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:11
De binnenkant vind ik persoonlijk erg leuk! Op het eerste gezicht dat ik! Neeee! Geen XION! Na het beter te hebben bekeken ziet het er allemaal erg goed uit.

Het voorkantje van de kast ben ik alleen niet zo van. Verder wel mooi op elkaar afgestemd!

PHILIPS Motional Feedback 544

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

mogwax, je mag reageren zo je wilt , maar schrijf dan wel ff goed ja? stuurlman?? WTF?
Als je je er al aan waagt om andere users op hun spelfouten te wijzen, moet je zelf natuurlijk wel foutloos schrijven.

enkele voorbeelden:
je mag reageren zo hoe je wilt
things still to do:
Verder post je je casemod alsof hij af is, je hebt geen foto's van de build. Prima, maakt niks uit. Maar daarna zeg je dat je er nog van alles mee moet gaan doen en dat de casemod eigelijk pas net begonnen is.

Ik vind em tot nu toe erg lelijk, maar dat is ieder zijn smaak. Die Alienkop is best oke, maar ik vind hem niet bij de case passen.

[ Voor 8% gewijzigd door KneppaH op 17-01-2008 15:47 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
okee, dat van die schrijffouten klopt wel, maar ik ken em persoonlijk en fout typen doet mogwax in 95% van de gevallen wel een keer :+

van de kast, ik ga een mod vragen voor de topictitel aan te passen en van daaruit verder werken aan de kast.

mijn things to do wordt nook nog uitgebreid , aangezien ik meer ideeen heb gekregen dan goed voor me is. en ik had in de topicstart al aangegeven dat hij nog niet af is , omdat ik hoe langer ik naar de kast kijk , hoe meer dingen ik zie die anders kunnen zo bijvoorbeeld de kabelzooi.
maar ook de voeding wordt onder handen genomen als ik de spullen daarvoor binnen heb

zoals ik al eerder aangaf wil het finacieel niet zo dus dit zal een build worden waar wel een beetje tijd overheen gaat

eerste plan is om mijn hardware ergens anders in te bouwen en dan mijn kast uit alkaar halen zodat ik o.a ook de blowholes aan de achterzijde kan afwerken , hier had ik alleen het stuk mesh uitgesneden voor betere airflow

en de steunbalk aan de zijkant wordt ook vervangen door vierkant acrylaat, of een combinatie van de twee

de ruimte waar de voeding zit wordt ook dicht gemaakt zodat ik de voeding een eigen stuk airflow kan geven en zo heb ik nog een paar ideen die eerst een duidelijke vorm moeten krijgen

en "zo je wilt" is wel degelijk een goede uitspraak :7
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

later!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

en "zo je wilt" is wel degelijk een goede uitspraak :7
http://www.google.nl/sear...cial&client=firefox-a
Ok, ik neem hem terug. :p

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 13:15

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Vooraf: deze kast is niet echt mijn smaak, ik vind persoonlijk de kleur groen, en de vele frutsels (niet flamend bedoeld) niet echt mooi, ik houd meer van strakke kasten. Dat is natuurlijk een kwestie van smaak, en als jij dit mooi vind moet je het gewoon doen.

De kast ziet er wel goed afgewerkt uit. Ookal vind ik het niet echt mooi, je kunt wel zien dat het allemaal netjes gedaan is, en het ziet er ook niet uit alsof het elk moment uit elkaar kan vallen.

Punten waarop ik dan nog denk dat je deze kast kan verbeteren, welke denk ik ook passen binnen jouw stijl:
  • De kast zelf zwart o.i.d. spuiten. Nog meer groen wordt waarschijnlijk wel erg over de top, maar zoals het nu is steekt het blanke aluminium erg af tegen het groen en het zwart, en dit laat het geheel er nogal rommelig uit zien, alsof het niet bij elkaar past zeg maar. Als je dit zwart spuit past het ook mooi bij de koeler en de voeding, welke nu een beetje uit de toon vallen tussen al het groen.
  • Kabels netter opruimen. Van wat ik er van kan zien, zitten de kabels zoals ze nu zitten niet erg in de weg, en ze blokkeren de airflow ook niet echt, maar je ziet rechts van je moederbord wel een gigantische bundel kabels zitten. Misschien kun je proberen deze weg te stoppen in een 5,25" bay, zodat alleen de kabels die er echt moeten lopen daar lopen, en ze niet allemaal bochten maken op die plek.
  • De kabels allemaal vervangen/sleeven in 1 kleur. Dat komt de strakheid van het geheel flink ten goede, en zorgt er ook voor dat het er minder als een grote kluwen kabels uitziet.
Het meerendeel van deze punten is al boven mij genoemd, en nog wel meer dingen, maar dit waren de dingen die er voor mij specifiek uitsprongen als dingen die echt nog verbeterd kunnen worden. Verder vind ik het een nette mod, maar zoals ik al zei, gewoon niet helemaal mijn smaak. :)

Everybody lies

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al aangaf bij mijn things to do ga ik de voeding 180 graden draaien. de bovenkant waar de voeding zit wordt dichtgemaakt en daarnaast ga ik van de stukken plaat die uit de kast zijn gekomen
een kanaal maken waar de kabels doorheen gaan , dit kanaal komt tegen de achterwand tussen de drivebays en het mobo. verder van dat zwart , dat heb ik me overlegd , omdat ik in eerste instantie niks aan het brushed alu wilde afdoen maar ik heb me bedacht, de case wordt idd zwart en de 5,25" en de floppy drivebays(waar ovg geen floppy maar een sata2 hd inhangt) worden aan de binnenkant gestealthed. over de plaatsing van de 3,5" bays ben ik nog aan t tobben , als ik die stealth dan stop ik de airflow bij mn drives , er zitten voor in de kast ook nog 2 80mm fans voor de koeling van mijn hd's

ik zit nu al in de planning voor de kast uiteen te trekken en eraan te beginnen, maar dat moet ik bij mijn schoonvader thuis gaan doen, die heeft er veel meer plaats voor dan ons , eerst maar eens spuitplamuur en primer gaan halen en twee bussen zwart , popnagels en 3.5 mm boortje liggen al klaar

Later!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 18:43 . Reden: typo ]

Pagina: 1