667 mhz geheugen in een 533 mhz laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:42
Hallo mensen,

Ik heb een vraag, in mijn laptop zit nu een latje van 512 mb ddr2 533 mhz SO-Dimm. Nu wil ik dit binnenkort gaan uitbreiden naar 2 gb (max wat erin past.). Maar nu zie ik overal dat 667 mhz goedkoper is als 533. Mijn vraag is dus, kan ik gewoon 667 mhz erin doen, doet hij dan automatisch terugclocken naar 533. Of gaat dit totaal niet werken. Want @ mijn locale computer winkel is het verschill tussen 1 gb 7 euro dus totaal kost me 533 mhz 14 euro meer. Nu kan ik wel geheugen op internet kopen waar het hetzelfde kost, maar dan moet ik weer 5 euri verzendkosten betalen. En van dat geld kan ik ook nog een latje geheugen kopen (als voorbeeld).

Alvast bedankt voor het antwoord,

mvg,

Martijn :)

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Zolang je moederbord dit type geheugen ondersteund zal dat wel gaan lukken, de snelheid van de snellere chips zal gelijk worden gesteld aan de langzamere.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 09:33
Dit mag eigenlijk geen probleem geven, gewoon doen dus.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:12

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zolang er geen incompatibiliteit met je moederbord is, clocken de modules zich gewoon terug.

Zie ook PMG FAQ - Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien? en PMG FAQ - Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?

[ Voor 72% gewijzigd door Mad Marty op 16-01-2008 16:07 ]

Rail Away!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Ga naar je locale pc boer, dan heb je geen problemen.
Geheugen werkt niet altijd op elke moederbord, dan moet je het terug sturen, en dan weer andere proberen, en dan misschien weer terug sturen.
Geheugen die sneller is als je moederbord gaat terug clocken, normaal is dit geen probleem.

Bij mijn eigen moederbord(geen laptop) was pas het 4e setje geheugen(dure geheugen) goed, getest met memtest.

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:42
Ok bedankt voor de reply's.

Dan ga ik wel ff langs en vraag of ik het even kan uittesten, dan weet ik meteen of het compatibel is.
Pagina: 1