Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

opstellings vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om van een oud systeem een mediacenter te maken, dit is goed gelukt, maar ik wilde de pc inbouwen in een oud kastje, oogt wat netter en aangezien hij toch niet wordt verplaatst, is het wel handig.

nu zit ik met een klein probleempje, de opstelling ben ik niet zo heel zeker over of het wel goed is wat ik doe.

Ik heb in paint een opstelling globaal getekend, aangezien ik geen sketchup beheers heb ik t maar zo gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c172/ygger/opstelling.jpg

plaats van de psu kan nog veranderen, de ventilator zit in deze opstelling aan de onderkant en er zal dus een gat in de bodem voor moeten komen.

De 2 casefans zijn elk 80mm en het gaat om een oude compaq deskpro (nog eentje die redelijk ruim nog is gebouwd)

de linkerzijde wordt gebruikt voor het verbergen van allerlei kabels, een stekkerdoos en als ik een magnetische afscherming kan maken, ook voor een subwoofertje (logitech x-230 2.1 setje is die van)

Het is een mini atx bordje en alle 4 de sloten (3x pci) zullen worden gebruikt.

Ik heb uit de oorspronkelijke kast al een deel van de achterplaat kunnen halen, zodat de kaarten goed kunnen worden vastgeschroeft en de moboplate ook direct er zit, zorgt voor meer degelijkheid.

Kan deze opstelling goed of moet ik er nog iets aan veranderen?

en wat is een goede manier voor de linker zijde magnetische afscherming te maken?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
wat is een goede manier voor de linker zijde magnetische afscherming te maken?
Gewoon een dunne plaat metaal?

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-11 18:42
Casefan 1 kan nog wel wat lager, tussen de dvd speler en de mobo. Als het ten minste 80mm is, anders past het denk ik niet.
Het is het best om je hdd voor de voeding neer te zetten, of vlakbij de mobo te zetten. Dan heb je de magnetische afscherming probleem wel opgelost, want je hd zit dan niet meer zo in de buurt van de subwoofer.
Maar verder is het wel oké, succes ermee ;).

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

De uitgang van de DVD ROM van je PC zou ik op exact dezelfde hoogte maken als die van je normale DVD speler. En zoveel mogelijk schakelaars en aansluitingen zo hoog mogelijk. Je zou ( als dat mogelijk is in jouw thuis situatie ) er voor kunnen kiezen om de schakelaars aan de zijkant te bouwen, uit het zicht.

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

Verwijderd

Topicstarter
Frenkie123 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:49:
De uitgang van de DVD ROM van je PC zou ik op exact dezelfde hoogte maken als die van je normale DVD speler. En zoveel mogelijk schakelaars en aansluitingen zo hoog mogelijk. Je zou ( als dat mogelijk is in jouw thuis situatie ) er voor kunnen kiezen om de schakelaars aan de zijkant te bouwen, uit het zicht.
hoe bedoel je de plaatsing van de dvd speler?

de originele kast was een desktop kast, dus een platte, waardoor de speler als het ware een stuk over het moederbord heen zat, en dan zou hij in deze situatie dus verkeerd zitten (drive kan niet onder een hoek worden gezet he)ik wil hem juist ongeveer in het midden van de kast, dit is waarschijnlijk goed mogelijk met de ide kabel (die is rond gemaakt) en de molex. in het plaatje is de rechterzijde niet dichtgemaakt,maar dat is wel degelijk het geval, waarschijnlijk ook nog een klein gedeelte aan de linkerkant voor de kabels netjes te verbergen.

aangezien er maar 1 schakelaar in de kast zelf komt (powerbutton) en deze behoorlijk klein is (nog geen cm hoog en breed) kan deze gewoon aan de voorkant op een minder zichtbare plek, eveneens de power led. De hddled was niet meer aangesloten toen ik de computer kocht en aangezien ik geen handleiding van het moederbord heb, weet ik ook niet hoe die led moet worden aangesloten.

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Oops, je hebt gelijk. Ik was in de veronderstelling dat de grote lege ruimte links ( waar de tekst dvd speler staat ) dat daar een DVD speler zou komen. Nu zie ik echter de maat onderop staan en dat is al de breedte van een normale DVD speler. De getekende DVD ROM speler is zo te zien een kabouter formaatje.....

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Met een beetje mazzel kun je de handleiding van je moederbord overigens wel vinden door het typenummer door google te gooien. Dat je een compaq hebt verkleind je vindkansen helaas wel.

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Topicstarter
Frenkie123 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:59:
De getekende DVD ROM speler is zo te zien een kabouter formaatje.....
daarom is het maar een schets

ik heb al een tijdje gezocht naar de handleiding voor het moederbord, maar die vind ik dus nergens

in elk geval dank allemaal :)

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Je kan een hdd het beste gewoon recht plaatsen. Dat vind ie fijner

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Verwijderd

Topicstarter
Daywalk3r schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:12:
Je kan een hdd het beste gewoon recht plaatsen. Dat vind ie fijner
vorige pc had ze ook zo zitten (packard bell rommel) en in de originele opstelling zat deze ook zo, alleen een kwart slag gedraait

maar ik ga kijken of deze niet ergens anders gezet kan worden

• BlueZero
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 20:51
Het maakt niet echt uit hoe je je HDD plaatst maar als je hem op zijn kant plaatst houd hem dan op zijn kant. En als je hem gewoon plaatst houd hem gewoon. Dit in verband met de slijting van de lagers.
Pagina: 1