[iTunes]Geeft albumart toegevoegd door Tag&Rename niet weer*

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
Ik heb zojuist zitten zoeken in iTunes 7: Ervaringen & Discussie - Deel 2 naar problemen aangaande de Cover of Album Arts. Er wordt veel over geschreven maar ik zag mijn probleem er (nog) niet tussen staan.
Als het het toch te specifiek blijkt dan zal ik een nieuw topic openen:

Ik ben gewend om mijn ID3 Tags te beheren met ID3-TagIT (freeware van die duitse student) en Tag& Rename. Als alle tags op orde zijn importeer ik de hele boel in iTunes. Tag&Rename gebruik ik omdat ik dan makkelijk voor elk album de cover-arts kan downloaden van Amazon. Tag&Rename slaat de plaatjes op in de Tag info van het mp3. Ik heb iTunes Store dus daar vandaan download ik geen cover/album arts.

Als ik vervolgens de bestanden importeer in itunes krijg ik volgens alleen maar witte of zwarte viekantjes. Bij info is ook niets te zien maar hij 'herkend' wel dat er een plaatje is toegevoegd want als ik er nog een toevoeg ziet 'ie twee wite vierkantjes. Ook als ik in itunes nog een willekeurige foto toevoeg krijg ik die niet te zien. Als ik dan in ID3-TagIT ga kijken zie ik dat de wijziging wel is gelukt en kan ik het nieuwe plaatje ook zien.
Kortom, het lijkt erop alsof mijn iTunes de Coverart niet kan laten zien. Zowel niet in de Library maar ook niet onder info. Is dit een betekend probleem?

[ Voor 13% gewijzigd door een moderator op 15-01-2008 10:59 . Reden: verduidelijking van het probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:33
De enige juiste manier van artwork toevoegen is het in de ID3 tag te zetten (er is immers plaats voor gereserveerd). Vreemd dat een programma als tag&rename er een andere manier op na houdt. Windows eigenaardigheidje?

Verkeerd gelezen geloof ik?

[ Voor 8% gewijzigd door lowfi op 15-01-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
Doet Tag& Rename iets verkeerd?

Met insluiten bedoel ik denk ik dat hij het plaatje in de tag gegevens van het mp3 bestand opslaat. Los van de folder.jpg die ook gemaakt kan worden zitten we dus ook embedded in de file. is dat niet normaal?

Edit: Iets te snel gereageerd.

[ Voor 6% gewijzigd door ventusGallus op 15-01-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor het aanpassen van tags kan ik iedereen die Windows gebruikt dit programma van harte aanbevelen: http://www.xdlab.ru/en/index.htm

Die slaat de artwork ook gewoon in de IDv3 tag op, dus dan is dat probleem meteen opgelost.

Nog niet wakker..

[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 15-01-2008 10:07 . Reden: Ook te snel gereageerd.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
ventusGallus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:48:
Kortom, het lijkt erop alsof mijn iTunes de Coverart niet kan laten zien. Zowel niet in de Library maar ook niet onder info. Is dit een betekend probleem?
En als je eens met het programma Mp3tag probeert covers toe te voegen? Mp3tag slaat de afbeelding op in het mp3 bestand. Ik gebruik deze zelf namelijk ook (Windows), en iTunes (op m'n Macbook) laat de album art prima zien.

[ Voor 4% gewijzigd door c4ke op 15-01-2008 10:21 ]

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
Ik begin een beetje aan de alertheid van mijn mijne GoT'ers te twijfelen. ;)

Ik zag de tip van TagScanner en ik heb gelijk het programma gedownload en geïnstalleerd. Een nieuw album gepakt (Do, self-titled) en heb daar even een willekeurige album cover aangeplakt.
Dat lukt zonder problemen.
bewijs: Screenshot 1 Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/647/1dotagscannermc7.th.jpg

Voor de check ook nog even het album geopend in ID3-tag editor en ook daar werkt het:
Screenshot ID3-TagIT: Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/4152/2doid3tagax3.th.jpg

En vervolgens even mijn hele bibliotheek gedeleted, itunes folder weggegooid en nieuwe aangemaakt en dit album geïmporteerd:
Screenshot itunes 7.5: Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/254/3doitunesqa1.th.jpg

Ik wil best ook nog wel een derde programma proberen om te plaatjes toe te voegen maar als zowel TagScanner, ID3-TagIT en Windows Media Player de embedded JPEG gewoon herkennen en laten zien denk ik dat het probleem echt in iTunes zit. Zit er ergens een knop: CoverArts laten zien ofzo die ik nog moet aanzetten?

Wat is hier aan de hand? Tijd voor een aparte topic denk ik?

[ Voor 12% gewijzigd door ventusGallus op 15-01-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:33
Zet eens een mp3 online die jij getagged hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
Ik begrijp dat je doel niet is om warez uit te wisselen, maar dat maakt het nog steeds niet toegestaan.

[ Voor 72% gewijzigd door Hoedje op 15-01-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58
Ik heb het topic even afgesplitst van iTunes 7: Ervaringen & Discussie - Deel 2. Problemen horen namelijk in een eigen topic :). Een hele MP3 uitwisselen via GoT is niet de bedoeling, misschien kun je een stukje posten (met natuurlijk de tags).

Het lijkt me dat er een probleem is met de versies van de tags. Ik ken ID3-TagIT verder niet en Tag&Rename nauwelijks. Maar probeer eens alle tags te verwijderen en het vervolgens goed te taggen. Je kunt ook in iTunes de optie converteer ID3 tags gebruiken en daarna de albumart toevoegen. Een andere optie is om een ander programma te gebruiken om album art toe te voegen, al zal dat niet helpen als het aan de MP3tjes (ID3 tags) ligt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
Probleem is opgelost!

Omdat het erop leek dat het toch gewoon aan iTunes lag ik heb het helemaal van mijn pc gesloopt. Uninstall, registry, Application Data etc en een nieuwe versie geinstalleerd. En nu werkt alles weer!

Ik weet dus nog steeds niet waaraan het lag maar iTunes kon 'gewoon' geen JPG bestanden weergeven ofzo

In ieder geval bedankt voor alle tips
Pagina: 1