Ik zie door de sockets en procesoren de juiste keus niet mee

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:07
Hallo,

Ik zou graag mijn PC een stukje willen upgraden.
Het is niet de bedoeling dat ik de nieuwste spellen kan spelen enzo.

Ik heb nog een P3.
Dat ding is gewoon afgeschreven heb ik begrepen.

Wel heb ik nog een goede AGP kaart.
Nu zat ik te denken aan Asrock 775Dual-VSTA

Ben nu in het bezit van een een ATI x1950 pro 512 MB agp kaart
2 Gig ddr2 intern geheugen.

Wat zou een verstandige processorkeuze zijn ?

Alvast bedankt,

PS als dit te weinig info is, zoek ik het graag op, ik weet niet echt wat van belang is.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Je hebt je socket al gekozen want je gaat voor een Socket775 bord.
Daar kan je een Core 2 Duo/Quad op zetten, een Pentium D of een Celeron D.
Keuze is redelijk ingeperkt dus. Slechts 3 types waarvan de laatste 2 verouderd zijn. Makkelijke keus toch?
Welke je verder kiest is grotendeels afhankelijk van je budget en hoe je dat budget wil besteden. (wil je een soundkaart erbij bijvoorbeeld)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Die socket 775 levert je automatisch een Intel-processor op, uit de nieuwere series.
C2D en C2Q moeten dus gewoon werken, de rest van de keuze is volledig budgetafhankelijk, en dat is nou juist de info die mist in je TS.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Je geeft inderdaad iets te weinig informatie, voor een goede processor keuze is het belangrijk te weten hoeveel cores je denkt te kunnen gebruiken (dus een quadcore/dualcore). Voor de rest gaat het vooral om de snelheden van de processor zelf, die een bepaalde prijs kent. Dat moet je echt voor jezelf uitzoeken lijkt me, handig hulpje daarbij vind ik http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html . Daar kan je zien hoe de processoren zich bij normaal gebruik tot elkaar verhouden.

Uit mijn hoofd gezegd komen de nieuwe Penryns van Intel 20 januari, het lijkt me handig om daarop te wachten en anders alvast even op te zoeken of het moederbord wat jij hebt uitgekozen overweg kan met een Penryn.

Vimeo, YouTube

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:07
Het gaat bij mij op dit moment alleen om een nieuw moederbord en processor.

Geluidskaart ed heb ik allemaal nog.
Verder is het budget ook niet al te ruim; ca € 300

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

cable-one schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:05:

Simpel ;) klik het linkje in de post boven je en kijk welke processor je kan betalen :P

Btw, don't forget, je voeding moet ook mee kunnen he ;) niet alle voedingen passen zomaar. Tegenwoordig heb je 24pin ATX ipv 20pin zoals vroeger. Veel borden hebben ook nog een extra 4pins 12volt plug nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 15-01-2008 10:09 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-05 21:46
cable-one schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:05:

Geheugen is niet meer te gebruiken, volgens mij ga je echt DDR2 nodig hebben. Teminste, als je voor een AMD AM2 gaat, of een intel C2D.

En zoals McKaamos het zegt, de voeding?

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenBatt op 15-01-2008 10:11 ]

Specs!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ
Welkom op Processors, Mobo's & Geheugen!
Welkom op Processors, Mobo's & Geheugen! Hier kun je terecht aangaande alle problemen en vragen gerelateerd aan processors, moederborden en geheugen. Als je bijvoorbeeld specifieke problemen hebt met de onboard videokaart, dan behoor je het in VB te posten. Datzelfde geldt voor de onboard ATA/RAID/SCSI controller, onboard geluidschip, etc.. Hiervoor hebben wij OM, AV, etc.. Voor randapparatuur en voedingen kun je het beste naar OH toe surfen. Alle problemen die een softwarematig karakter hebben, zoals problemen die specifiek te herleiden zijn tot Motherboard Monitor en Windows, horen in SA respectievelijk WOS. Tenslotte is SG de meest geschikte plaats om over garantieperikelen te discussiëren. Wat dat betreft kun je ook op www.staiksterk.nl terecht.

Voorbereiding: voordat je een topic neerzet, wordt van je verwacht dat je deze PMG FAQ hebt doorgelezen. Als uiteindelijk blijkt dat je deze PMG FAQ niet (goed genoeg) hebt doorgenomen, dan gaat je topic in veel gevallen zonder omwegen dicht. Zeker de topics waarin overduidelijk geen inzet wordt getoond. Dus mocht je wel inzet tonen, dan maakt het topic meer kans om te overleven. Met inzet wordt bedoeld: aantoonbaar research hebben gepleegd, de resultaten daarvan uiteenzetten en beargumenteren waarom de resultaten niet voldoen. Exact zoals in de Registratievoorwaarden en het Algemeen Beleid staat uitgelegd.

Kansloze topics: alle topics in de trant van de volgende voorbeelden gaan in veel gevallen ook zonder omwegen op slot. Soms worden zulke topics (met name de "Welke moet ik nemen?" topics) ook voorzien van erg veel uiteenlopende reacties dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Daarnaast zijn deze vragen ook simpel te beantwoorden met behulp van gezond verstand en research. In plaats van $apparaat kun je processor, moederbord en geheugen lezen:

Welke $apparaat moet ik kopen? (een echte Tweaker kan wel kiezen)
Als je niet weet wat je moet kiezen, lees je in. Het is trouwens frappant dat je een moderne AGP videokaart en DDR2 geheugen hebt icm een P3. Ergens lijkt het dat je niet het hele verhaal vertelt. Ook daarom (onvolledigheid) gaat het topic dicht - maar in de eerste plaats gewoon omdat je niet eens probeert jezelf helpen.

Edit:
Je vertelt echt niet het hele verhaal. Gisteren had je het nog in een ander topic (dat ook op slot ging wegens te weinig eigen inzet) over een P4-2.6 met X1600...

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 15-01-2008 10:27 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.