Toon posts:

upgrade videokaart bij laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 821 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
de aloude vraag van op dit forum: kan ik mijn laptop videokaart updragen?

Ik heb een Medion MD5400 laptop

intel 830M-->Geforce4 440 go 64Mb

Ik heb een probleem zoals hier al op het forum besproken door een ander, nl dat ik een verticale rode streep over mijn scherm heb. Dit ligt zeker aan de videokaart want de screenshot vertoont het ook (wanneer op een andere pc bekeken), dit kreeg ik waarsch na oververhitting. Want de streep ontstond na een lange gamesessie bij een hele hoge kamertemperatuur en klaarblijkelijk moest mijn hij nog is eens uitgestofzuigd worden (te laat dus...).

Moest ik een andere grafische kaart er in kunnen steken, dan had ik graag een betere gehad natuurlijk.
Maar ik besef wel dat een up to date kaart niet zal lukken, maar dit vind ik ook niet nodig, ik speel op de laptop slechts spelletjes zoals heroes of might and magic, de zware spelletjes speel ik op men desktop.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee kan niet. Hooguit als je een MXM videokaart slot hebt, maar dat heb je met een i830 chip niet.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Dat ligt helemaal aan het type laptop... Meestal is het een onboard videokaart, en dan moet je het mainboard vervangen of de soldeerbout hanteren, dat laatste is niet aan te raden, het eerste vrij duur...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:31:
hoi,
de aloude vraag van op dit forum: kan ik mijn laptop videokaart updragen?
Zie de alnieuwe Notebook FAQ: Het upgraden van de grafische kaart. Het antwoord zal 99.9% zeker "nee" zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt mensen! ik had blijkbaar de foute zoektermen gebruikt, want de notebookfaq vond ik niet tussen de zoekresultaten (vreemd?).

raar maar waar, maar na 2 dagen de verticale streep is die nu 5 minuten geleden spectaculair uit zichzelf verdwenen...

enige verklaringen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 23:02 ]

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-01 15:45
Geluk ????

Verwijderd

Topicstarter
het is te hopen dat het zo blijft, alhoewel dat ik niet meer in mijn nvidiacontrol panel kan sinds de rode streep weg is, want dan krijg ik (ook na driverherinstallatie) een foutmelding, maar soit, is beter dan niks!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Mkay, ik snap hem even niet. Heb je nu 2 videokaarten ofzo aangezien je over het NV Control panel praat? Het kan best zijn dat je geheugen brak is op je videokaart en daarom artifacts laat zien. Mijn Go 7600 was zo gaar een tijd geleden dat NVIDIA/Windows de driver niet eens meer wilde laden.

Vertel ons dus even iets meer: Welke foutmelding, specs van je laptop, eventueel temps etc etc. We hebben hier geen glazen bollen.

Offtopic:
*En GENETX dus niet eens de kans kreeg om met RivaTuner de videokaart terug te klokken FFS. TY Microsoft. Mn kaart was idd kapot, maar geen reden om bij een tweakert uit "veiligheidsoverwegingen" de hele driver maar niet te laden.. Gelukig heb ik inmiddels een nieuwe laptop van Asus nadat ik er al eens ranja over had gegooid en geen garantie meer had daardoor :+

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 15-01-2008 09:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee 1 videokaart, ik bedoel ik kon niet meer bij de instellingen van mijn videokaart bijvoorbeeld waar de kloksnelheden staan. Dit gebeurde nadat de streep ineens terug verdween.
De vertikale streep is nog steeds weg en allees werkt goed. (uit zichzelf hersteld?!)

Nu heb ik goed opgezocht hier op het forum en heb ik het probleem van de advanced settings van mijn kaart kunnen aan pakken met die detonatorproblematiek dat velen hier hadden met rundll32.exe nvcpl, nl veilige modus in en drivers met nasty file removal volledig weg te werken. En dan de driver terug te installeeren.
Probleem opgelost dus! Alleen bizar dat die rode streep er na afzetten van pc en tijdens de post of bios ook te zien was en op screenshots en dat die ineens verdween, maar ik zal er niet over klagen!

Voor de rest, temps heb ik niet, ik dnek niet dat de gpu er mee uitgerust is, speedfan vindt toch niets.

Offtopic:
denk je dat je kaart brak ging door het overklokken aangezien er in laptops idd weinig of geen koeling is?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Mwa, bij jou was het vaag aangezien je bovenin lijkt aan te geven een Intel 830M GFX te hebben en er een GF 4 in wilde stoppen, blijkbaar was dat msischein dan de CPU, maar het stond er zo wazig. Daarom vond ik het ook zo raar dat je opeens met een NVIDIA Control Panel aankwam terwijl wij dachten dat je een Intel GFX had...

Maar voor de zekerheid zou ik RivaTuner er eens op zetten en de temps in de gaten houden. Kan best zijn dat jou geheugen wat tekenen van veroudering laten zien, maar het kan ook iets anders zijn. Iig goed in de gaten houde de komende tijd, misschien dat onderclocken van je videokaart geen kwaad kan om hem te sparen. Verder stof uit je oude laptop verwijderen kan ook nuttig zijn tegen oververhitting. Iig goed in de gaten houden en direct je laptop uitzetten wanneer het beeld weer raar gaat doen iig.

Over mijn probleem: Ik had hem niet overgeklokt, maar is ook niet aan te bevelen idd in een laptop. Het leuke bij mij was nl dat ik mn CPU op de laagste stand had om te downloaden. Echter mist in Vista de Powermizer instelling. De Go 7600 liep dus wel op volle toeren aangezien hij aan de stroom hing. Awel, mn Asus A6T reageert met zijn fan blijkbaar op de CPU las ik later. Die CPU is mooi koel. Echter, laat die fan/heatpipe nu ook worden gebruikt voor de videokaart. Je raadt hem wel, na een halve dag downlaoden was die best heet geworden en na 5 minuten gamen kwamen er hele leuke artifacts... :(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

zie dus Notebook FAQ :)

dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.