De laatste week vind mijn pc-tje het fijn om volautomatisch te rebooten, terwijl 'ie dat eerst niet deed.
Dit topic ben ik dan ook begonnen omdat ik niet weet waar te zoeken en er helaas niet genoeg van weet. Wijs mij gerust terecht, mits terecht
Als jullie meer info nodig hebben: please let me know
Bij voorbaat excuus voor enigzins n00b-kunde
, maar ik doe mijn best en leer snel 
Willen jullie mij helpen?
setup:
mb: Asrock 4CoreDual Sata2
cpu: C2D E4500
gpu: X1950Pro 512 AGP
ram: 2x1GB Kingston Value PC5300
hdd: 1x WD pata 40GB, 1x WD sata 8MB 200GB, 1x WD data2 16MB 500GB
voeding: Nexus 4090, 400W
audio: Creative X-Fi Music
tv-kaart: Medion 28nogwat
muis/tobo: G5/G15
legale Win XP Pro incl alle updates.
WAT:
'Spontane' reboots waarvan ik de logica niet zie, dus ook onder minimale activiteit.
Wat ik gedaan heb:
-al het overbodige 'unplugged', dwz alleen opstarten met 1x HD, 1x 1GB ram, ps/2 muis/tobo, zonder geluidskaart, usb uitbreidingen ed.
-memtest gedraaid en hdd gecontroleerd op bad sectors ed; niks aan de hand
-Win XP zit er net 2 weken op, dus nog geen reinstall gedaan: hoop het zo op te kunnen lossen.
-kast is netjes gekoeld met goede airflow.
cpu idle/stressed: 36/48, gpu: 39/50, casetemp; rond de 25 à 28 bij een kamertemp van 19
-zo'n E4500 koop je maar met 1 doel natuurlijk, maar ook die heb ik weer netjes -net zoals het ram- op stock gezet, ook default settings van mobo weer ingesteld. Cpu is nooit idioot overclocked daar mijn mb dat niet toelaat.
Mijn punt is dat alles een tijdje goed gewerkt heeft en nu opeens minder.
Ook heb ik 3 foto's van de bsod's die telkens verschijnen.
Helaas heb ik die met een mobiel moeten nemen bij gebrek aan beter en zijn ze resized voor het forum. Ik kan ze fullscreen mailen oid mits nodig.

Btw: ik ben niet zo n00b dat ik echt op zoek gegaan ben naar de systeembeheerder hier in huis, de Caching en Shadowing optie's kon ik niet vinden en de helpdesk van MS heb ik niet gebeld.
Dit topic ben ik dan ook begonnen omdat ik niet weet waar te zoeken en er helaas niet genoeg van weet. Wijs mij gerust terecht, mits terecht
Als jullie meer info nodig hebben: please let me know
Bij voorbaat excuus voor enigzins n00b-kunde
Willen jullie mij helpen?
setup:
mb: Asrock 4CoreDual Sata2
cpu: C2D E4500
gpu: X1950Pro 512 AGP
ram: 2x1GB Kingston Value PC5300
hdd: 1x WD pata 40GB, 1x WD sata 8MB 200GB, 1x WD data2 16MB 500GB
voeding: Nexus 4090, 400W
audio: Creative X-Fi Music
tv-kaart: Medion 28nogwat
muis/tobo: G5/G15
legale Win XP Pro incl alle updates.
WAT:
'Spontane' reboots waarvan ik de logica niet zie, dus ook onder minimale activiteit.
Wat ik gedaan heb:
-al het overbodige 'unplugged', dwz alleen opstarten met 1x HD, 1x 1GB ram, ps/2 muis/tobo, zonder geluidskaart, usb uitbreidingen ed.
-memtest gedraaid en hdd gecontroleerd op bad sectors ed; niks aan de hand
-Win XP zit er net 2 weken op, dus nog geen reinstall gedaan: hoop het zo op te kunnen lossen.
-kast is netjes gekoeld met goede airflow.
cpu idle/stressed: 36/48, gpu: 39/50, casetemp; rond de 25 à 28 bij een kamertemp van 19
-zo'n E4500 koop je maar met 1 doel natuurlijk, maar ook die heb ik weer netjes -net zoals het ram- op stock gezet, ook default settings van mobo weer ingesteld. Cpu is nooit idioot overclocked daar mijn mb dat niet toelaat.
Mijn punt is dat alles een tijdje goed gewerkt heeft en nu opeens minder.
Ook heb ik 3 foto's van de bsod's die telkens verschijnen.
Helaas heb ik die met een mobiel moeten nemen bij gebrek aan beter en zijn ze resized voor het forum. Ik kan ze fullscreen mailen oid mits nodig.

Btw: ik ben niet zo n00b dat ik echt op zoek gegaan ben naar de systeembeheerder hier in huis, de Caching en Shadowing optie's kon ik niet vinden en de helpdesk van MS heb ik niet gebeld.