Panasonic Plasma, of Toshiba LCD?

Pagina: 1
Acties:
  • 777 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-02 17:14

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben nu al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe televisie voor op mijn kamer.
Nu heb ik een aantal reviews gelezen en kwam ik uit bij de:

Toshiba Regza Z3030D
en de
Panasonic TH42-Py70F

Wat ik er voornamelijk mee wil doen is PS3 spelen, en gebruiken als pc monitor. En af en toe een filmpje. De kwaliteit van het geluid maakt me niet veel uit, staat toch een home cinema naast.

De tv's zitten allebei in ongeveer dezelfde prijsklasse, rond de 1500€ in de goedkoopste webshop.
Nu is mijn vraag, welke van de 2 kan ik het beste nemen met mijn eisen?
En als ik de plasma als monitor gebruik of tijdens ps3, inbrandgevaar?

Andere alternatieven zijn ook welkom,

Ik hoor graag jullie ervaringen ;)

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Voor Plasma zou ik zelf niet kiezen door de sterke nadelen die je er mee krijgt, deze zijn:

- Verbruikt veel stroom
- Kwaliteit gaat achteruit naarmate van gebruik
- Scherm brand gemakkelijk in

Alhoewel je bij LCD ook nadelen heb zijn deze veel minder als die bij plasma, ik zou zelf kiezen voor een hoge kwaliteits LCD die je voor jouw buget makkelijk kan verkrijgen. Heb zelf goede ervaringen gehad met Samsung schermen, daar zou ik zeker ook naar kijken.

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 19:59
[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]

Zelf in het bezit van Panasonic plasma, waarom... gewoon omdat die voor mij het mooiste beeld gaf.

Stond in de winkel te vergelijken en zag een analoog aangesloten plasma naast een digitaal aangesloten lcd hangen en zelfs toen vond ik de plasma mooier beeld geven. Rustiger voor mijn gevoel en geen ghosting.

Maar gewoon in de winkel gaan kijken, de een wil plasma, de ander lcd.

Wat betreft nadelen van plasma zoals hierboven genoemd valt dat wel mee denk ik.

Plasma's branden tegenwoordig vrijwel niet meer in en de levensduur is sterk verbetert. Wat betreft het stroomverbruik zit het allemaal op één lijn, hoe groter het scherm hoe meer stroom het vreet :+

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35
*kuch* wil je het svp feitelijk houden met je vooroordelen over plasma?

Wat ik als TS zou doen is gewoon eens de schermen gaan bekijken in de winkel, dan kan je pas een keuze maken. Laat je niet gek maken door specs, maar wat er gewoon het mooiste uitziet. Zelf vond ik in de winkel dat de panasonic plasma's qwa kleuren en zwart gewoon veel mooier waren dan lcd's. Ik heb de pv70 gekocht, ander scherm dan je voor ogen hebt, maar heb geen problemen met inbranden, stroomverbruik is bv als er veel zwart in beeld is onder de 200w, gemiddeld tussen de 250 en 350 watt, wisselt heel erg afhankelijk van de scene (lcd wisselt niet en staan alle leds altijd aan).

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
SniperFox schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:53:
Voor Plasma zou ik zelf niet kiezen door de sterke nadelen die je er mee krijgt, deze zijn:

- Verbruikt veel stroom
- Kwaliteit gaat achteruit naarmate van gebruik
- Scherm brand gemakkelijk in

Alhoewel je bij LCD ook nadelen heb zijn deze veel minder als die bij plasma, ik zou zelf kiezen voor een hoge kwaliteits LCD die je voor jouw buget makkelijk kan verkrijgen. Heb zelf goede ervaringen gehad met Samsung schermen, daar zou ik zeker ook naar kijken.
verbruikt idd meer stroom dan lcd maar niet veel en veel meer.. bij zwarte beelden zelfs minder...
kwaliteit gaat pas 10 jaar ofzo achteruit
schermen branden niet meer in

wil wel is weten waar je die onzin vandaan haalt

1337

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-02 17:14

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Topicstarter
Oke, goed wat ik hier dus uit opmaak is dat ik het beste in de winkel kan kijken. Maar kan iemand van jullie dan vertellen waar ik deze 2 tv's kan zien? Omgeving Den Bosch.

Dit namelijk omdat Toshiba in Nederland niet echt populair is, en ik dit scherm nog nergens in real life heb kunnen bewonderen.

En met het monitor gebruik, is dan de LCD of plasma beter?

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Als je de tv veel gaat gebruiken als pc-monitor dan is het aan te raden om een lcd te nemen, in dit geval dus de Toshiba. Dit is ook van oorsprong de functie van een lcd, pc-monitor.

Maar het zal lastig worden om de Toshiba te bekijken in het echt omdat, zoals je al meldt Toshiba niet populair is in nederland. Terwijl het toch goede lcd-schermen maakt. Ook als je erg veel gamed, dus meer dan 3 of 4 uur aan een stuk is het misschien beter om een lcd te nemen.

Met een plasma loop je misschien iets meer risico op inbranden. Ik heb zelf een pana plasma icm een ps3 en dat geeft fantastisch beeld, dus het kan zeer zeker. Maar zorg ervoor dat je niet uren speelt met hetzelfde symbool in je beeld. Kijk je veel films, pak dan een plasma omdat deze over het algemeen toch een mooier, filmischer beeld geven

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 19:59
michaelvt schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:04:
Oke, goed wat ik hier dus uit opmaak is dat ik het beste in de winkel kan kijken. Maar kan iemand van jullie dan vertellen waar ik deze 2 tv's kan zien? Omgeving Den Bosch.

Dit namelijk omdat Toshiba in Nederland niet echt populair is, en ik dit scherm nog nergens in real life heb kunnen bewonderen.

En met het monitor gebruik, is dan de LCD of plasma beter?
BCC heeft heel wat modellen staan, maar Harense Smit Rosmalen (daar zelf m'n eigen scherm gekocht) ook.

En neem gerust wat test materiaal mee, ze verkopen graag en als jij je laptopje bijvoorbeeld op het scherm wilt aansluiten, vraag het ze gerust. Kan haast niet geloven dat dat niet mag.
Pagina: 1