[Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 5) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.058 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 50 producten

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
Mike421 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:45:
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af of de medion cloon te upgraden is met 2x 2gb geheugen.

Kan iemand dat bevestigen of dat mogelijk is ??

Er zit nu 2x1gb in
Ik vroeg me af of iemand dit al weet of dat iemand dit al had gedaan .

14x 310wp 15º platdak op 185º S

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
Kan je misschien het best even MSI over mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
heb ook een probleem: wanneer ik mijn s262 in standby zet (met die zz knop) en dan weer aanzet, loopt hij gegarandeerd vast. altijd een verrassing als het binnen de minuut is of pas na 2 uur, maar hij freezed altijd. oplossing bestaat erin de schlaapstand niet meer te gebruiken, maar het zou toch leuk zijn als iemand wist waardoor dit zou komen :) .

is het een t2300 processor, geheugen geupgrade van 512MB pc4200 naar 2GB pc5300 en harde schijf van 60GB@4200rpm (toshiba, dacht ik) naar samsung hm120jc. OS is windows xp pro sp2.

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik zie hier een barebone: http://www.sask.nl/produc...fa0663849f8483ff653a3ccb1

Welke onderdelen moeten er nog bij? Ik heb namelijk al een quanta SW1 nb barebone met deze specificaties:

Intel Core Duo: T1300 - T2600; 1.66 - 2.16GHz
Intel 945GM/940GML + ICH7M
2GB 400MHz DDR2 SDRAM
14.1"W TFT-LCD XGA,1280x800
Intel 945GM/940GML Integrated graphics controller
Intel Graphics Media Accelerator (GMA) 950
100GB 2.5" 9.5mm PATA HDD 5400rpm

Wel handig als ik aantal dingen kan overzetten, CPU/ MEM/ HD :)

• Lex_brugman
Dat is een MS-1013 (http://www.msicomputer.com/NB/product_spec.asp?model=MS-1013).
Ben bang dat alleen je harddisk overkan.

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 12:48
ja lap, nu heeft lappie weer last van dat opstartprobleem :'(

telkens batterij eruit halen als ik wil booten is niet bepaald leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ruim 2 jaar een msi s270 (mede gekocht dankzij forum deel 1) en vind/vond het een heerlijk machientje. Een paar dagen geleden echter ging helaas opeens mijn backlight uit toen ik het scherm ver openklapte. Bij het weer dichterklappen naar kleiner dan 90 graden ging hij weer aan. Dit deed mij denken aan een kapotte kabel in 1 vd scharnieren en aangezien hiermee niet te werken valt en de garantie toch al verlopen is heb ik hem dus maar opengeschroeft. Nu is dus de kabel die door de linkerscharnier loopt naast de audiokabels bijna compleet overmidden. Ik ben inmiddels al langs een tiental computer/laptop reparatie bedrijven geweest en nergens kunnen ze me aan dit kabeltje helpen...of ze zien geen brood voor de hoeveelheid moeite die ze moeten doen voor een paar euro.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of weet iemand waar je zo'n kabeltje kunt krijgen?
Het is dus een lintkabel (bestaande uit 6 kleine gekleurde kabeltjes die vanuit het mobo naar links en door de linkerscharnier naar de inverter gaat en die je met witte connectors simpel kunt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:53
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:55:
Ik heb nu ruim 2 jaar een msi s270 (mede gekocht dankzij forum deel 1) en vind/vond het een heerlijk machientje. Een paar dagen geleden echter ging helaas opeens mijn backlight uit toen ik het scherm ver openklapte. Bij het weer dichterklappen naar kleiner dan 90 graden ging hij weer aan. Dit deed mij denken aan een kapotte kabel in 1 vd scharnieren en aangezien hiermee niet te werken valt en de garantie toch al verlopen is heb ik hem dus maar opengeschroeft. Nu is dus de kabel die door de linkerscharnier loopt naast de audiokabels bijna compleet overmidden. Ik ben inmiddels al langs een tiental computer/laptop reparatie bedrijven geweest en nergens kunnen ze me aan dit kabeltje helpen...of ze zien geen brood voor de hoeveelheid moeite die ze moeten doen voor een paar euro.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of weet iemand waar je zo'n kabeltje kunt krijgen?
Het is dus een lintkabel (bestaande uit 6 kleine gekleurde kabeltjes die vanuit het mobo naar links en door de linkerscharnier naar de inverter gaat en die je met witte connectors simpel kunt vervangen.
mail msi eens? misschien sturen ze een kabeltje op.

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
m3gA schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:00:
[...]

mail msi eens? misschien sturen ze een kabeltje op.
Ja, is de moeite waard! Zijn daar in Eindhoven de beroerdste niet.
Ik heb mijn lappie (S260) nu ook ruim twee jaar en ben er nog steeds erg content mee. Pas geleden de RAM geupgrade van 1GB naar 2GB (de 1GB verving de 512MB in laptop van m'n vriendin) en binnenkort komt er een snellere (5400 tpm) HD in om deze in een extern HD behuizing.

Volgende keer wellicht weer een MSI als ik weer een notebook neem, al hoop ik dat ze dan wél 12" of max. 14" notebooks met dockingstations mogelijkheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb natuurlijk al een email gestuurd naar msi (notebook-info@msi.eu) met het probleem incl foto, maar de enige reactie die ik terugkreeg is of ik het serie nmr van de laptop door wilde geven. Waar ze die voor nodig hebben geen idee, maar ik denk dat ik dan 100% naar mijn garantie kan fluiten.
Wat is het telefoon nmr /email van msi in eindhoven?

Maakt die de upgrade van 1gb naar 2 gb veel verschil? ik heb nu namelijk ook 1gb. het geheugen voor de s270 is trouwens wel aan de prijzige kant aangezien het geen ddr2 geheugen is.
Upgrade van de HD is in mijn ogen wel een van de beste dingen die je kunt doen, daarom heb ik er toen ook direct een 7200rpm schijf in laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:25:
Maakt die de upgrade van 1gb naar 2 gb veel verschil? ik heb nu namelijk ook 1gb. het geheugen voor de s270 is trouwens wel aan de prijzige kant aangezien het geen ddr2 geheugen is.
Upgrade van de HD is in mijn ogen wel een van de beste dingen die je kunt doen, daarom heb ik er toen ook direct een 7200rpm schijf in laten zetten.
Ik heb pas geleden geheugen van 1GB geupgrade naar 2GB, merk wel wat verschil maar niet veel.
Daarentegen bij mijn vriendin wel: mijn geheugenbanken gingen in haar laptop (512MB -> 1GB) met nagenoeg dezelfde specificaties (mijne heeft Intel Pentinum M processor 730, die van haar Intel Pentinum M processor 725).

Zij merkte meteen verschil en is een n00b in dit soort dingen, kun je nagaan! ;)

Dat ik nu mijn HD upgrade doe ik eigenlijk omdat ik een externe HD wil voor backup. Nu kan ik een nieuwe HD in zo'n case stoppen, maar dat zou zonde zijn aangezien ik deze maar sporadisch gebruik. Terwijl de HD in m'n notebook continu gebruikt wordt; kan ik beter de nieuwe snellere in m'n notebook steken en de "oude" in die case stoppen.

Wil eigenlijk niks meer in m'n S260 investeren omdat deze nu iets meer dan twee jaar oud is en het model "verjaard" is. Doch om bovenstaande reden ben ik van plan dit toch maar te doen.

[ Voor 35% gewijzigd door Mini Poeper op 01-03-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Mini Poeper schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:26:
[...]

Ja, is de moeite waard! Zijn daar in Eindhoven de beroerdste niet.
Ik heb mijn lappie (S260) nu ook ruim twee jaar en ben er nog steeds erg content mee. Pas geleden de RAM geupgrade van 1GB naar 2GB (de 1GB verving de 512MB in laptop van m'n vriendin) en binnenkort komt er een snellere (5400 tpm) HD in om deze in een extern HD behuizing.

Volgende keer wellicht weer een MSI als ik weer een notebook neem, al hoop ik dat ze dan wél 12" of max. 14" notebooks met dockingstations mogelijkheid hebben.
je hebt universele dockingstations met pci express of USB2
Bv de
Afbeeldingslocatie: http://www2.pcmweb.nl/product_images/320/toshibadynadock.jpg
Toshiba Dynadock

of de
Afbeeldingslocatie: http://www.belkin.com/images/product/F5U265/STD1_F5U265.jpg
Belking High Speed Dock

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 01-03-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36
Toch is het mooier als je een dockingstation hebt die je gewoon onder je laptop klikt / je laptop erop klikt. Dus dat het gewoon bij elkaar hoort. Geen gezeur met drivers enzo.

Maargoed, dan zit je wel meer naar het zakelijke segment te hikken (wat mijn volgende laptop dus ook zal worden).

Ik ben ook niet meer van plan nog wat te upgraden. In de staat zoals hij nu is kan hij nog wel wat jaartjes mee, maar alles wat ik er nu nog aan geld stop is eigenlijk zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is echt een leuke laptop met toch een leuke integrated grafische chip, ik dacht dat daar wel minimaal ddr2 in moest maar het is gewoon 333mhz geheugen.

De laptop ondersteund ook turion zie ik op de msi site, turion zijn toch dual core mobiele cpu's van amd? of moet er dan staan turion x2?

Ik heb net de prijs bekeken en ze kosten 272 euro, en dat valt heel erg mee, een hoop heb ik zo liggen wat ik zo zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
winkelwagen schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:08:
Toch is het mooier als je een dockingstation hebt die je gewoon onder je laptop klikt / je laptop erop klikt. Dus dat het gewoon bij elkaar hoort. Geen gezeur met drivers enzo.
Inderdaad, dat is IMHO veel mooier. Nu moet ik elke keer ook de beeldscherm eventjes omhoog klappen om 'm aan te zetten. Bij zo'n dockingstation is het ook allemaal wat opgeruimder.
Ik ben ook niet meer van plan nog wat te upgraden. In de staat zoals hij nu is kan hij nog wel wat jaartjes mee, maar alles wat ik er nu nog aan geld stop is eigenlijk zonde.
Zo denk ik er ook over, toch heb ik deze HD besteld om in m'n S260 te bouwen.
Wordt het systeempje weer ietsje sneller van! De huidige HD gaat dan in dit doosje.
Ik hoop dat ik een goede aankoop gedaan heb... :/

Ik had ook een 100MB variant kunnen kopen, maar de winkel waar ik spullen besteld heb had deze alleen in 5400tpm varianten en van 60MB die ik nu heb is 'ie pas half vol (inclusief OS en software!) dus heb dan liever een snellere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Weet iemand trouwens een manier om dat lelijke medion logo van de klep af te krijgen ? Ik heb ooit iets gelezen op GoT over wegvrijven met een suikerklontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
link naar Intel
Lees ik dit goed? ondersteunt mijn S260 gewoon DDR2?
Heb ik dus niet zo lang geleden diep in m'n buidel moeten tasten voor het nu zo dure DDR? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Mini Poeper schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:18:
link naar Intel
Lees ik dit goed? ondersteunt mijn S260 gewoon DDR2?
Heb ik dus niet zo lang geleden diep in m'n buidel moeten tasten voor het nu zo dure DDR? :(
Er past iig alleen maar DDR in de S260, geen DDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
m3gA schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:37:
Weet iemand trouwens een manier om dat lelijke medion logo van de klep af te krijgen ? Ik heb ooit iets gelezen op GoT over wegvrijven met een suikerklontje?
iets op basis van alcohol kan misschien helpen, dat krijgt toch gemakkelijk lijmresten weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-08 21:02
m3gA schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:37:
De methode van het suikerklontje werkt alleen op bepaalde logo`s en als de achtergrond van metaal is.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
Ik ben nu overtuigd dat er in de medion kloon geen extra geheugen in kan.
Het standaard geheugen van 2gb is max.
2x 2gb wil de laptop niet meer door starten ook niet met 64bit ultimate.
1x1gb+1x2gb start hij wel gewoon maar ja dan heb je geen dual-channel.
De bios ziet het geheugen wel maar ja daar schiet je verder niets mee op .
Ik las wat over het remapping in de bios maar ja de medion heeft een bioslock zover ik weet.

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:21

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb een s271 (sempron 3400+) en heb er net 1 gig extra bijgeprikt, en voor de zekerheid maar 2x dezelfde.
(corsair)

Nu ziet de bios ze wel netjes, cpu-z zet weet er ook gewoon raad mee, alleen vista (32home) ziet er maar 1.

Vervolgens bios geupdate (7.1a) maar helaas, dat mag niet nog helpen. Iemand een idee?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rationeel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02:08
Ik heb een probleem met de Aldi variant van de S271 welke in december te koop was:

De accu verliest als deze niet gebruikt word, maar wel in de laptop zit, ongeveer 7% van zijn capaciteit per dag.
Zodra je de accu verwijderd daalt de capaciteit niet.

Heeft iemand het zelfde probleem met deze laptops?
De klantenservice van Medion kent het probleem maar zegt hier niet aan te kunnen doen.

Op onderstaand forum zijn meerdere mensen te vinden met dit probleem.
http://www.camperforum.nl...4e7e1318a38c1585aeb0b6db6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:27
Ja ik heb inderdaad precies hetzelfde probleem met deze Aldi laptop, heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rationeel schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:04:
Ik heb een probleem met de Aldi variant van de S271 welke in december te koop was:

De accu verliest als deze niet gebruikt word, maar wel in de laptop zit, ongeveer 7% van zijn capaciteit per dag.
Zodra je de accu verwijderd daalt de capaciteit niet.

Heeft iemand het zelfde probleem met deze laptops?
Dat is een probleem met deze laptops, de officiele MSI-versies doen dat ook. Is niets aan te doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rationeel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02:08
gambieter schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:37:
[...]

Dat is een probleem met deze laptops, de officiele MSI-versies doen dat ook. Is niets aan te doen.
Dat is vervelend zeg.. Het lijkt me dat het slecht is voor de accu als deze constant aan het ontladen is, en dus ook vaak moet bijladen. Zou ik om deze reden extra garantie of een extra accu kunnen claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

bonzz.netninja schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:10:
Ik heb een s271 (sempron 3400+) en heb er net 1 gig extra bijgeprikt, en voor de zekerheid maar 2x dezelfde.
(corsair)

Nu ziet de bios ze wel netjes, cpu-z zet weet er ook gewoon raad mee, alleen vista (32home) ziet er maar 1.

Vervolgens bios geupdate (7.1a) maar helaas, dat mag niet nog helpen. Iemand een idee?
het bleek een vinkje in vista te zijn (msconfig, advanced options): gebruik maximaal XXX gehuegen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
bonzz.netninja schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:33:
[...]

het bleek een vinkje in vista te zijn (msconfig, advanced options): gebruik maximaal XXX gehuegen
Hoe verzinnen ze zulke opties in besturingssystemen :'(

Gelukkig kun je nu geheel gebruik maken van je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rationeel schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:31:
Dat is vervelend zeg.. Het lijkt me dat het slecht is voor de accu als deze constant aan het ontladen is, en dus ook vaak moet bijladen. Zou ik om deze reden extra garantie of een extra accu kunnen claimen?
Nee. Dat is een risico bij batterijen en die vallen vaak uberhaupt al onder beperkte garantie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

< klaagstand>
Hallo,

Ik voel me wel een flinke pechvogel hier met mijn s270. Jullie lijken allemaal superblij met het laptopje, oke, er zijn wel wat problemen, maar ik overweeg nu zelfs om een andere laptop aan te schaffen.
Ik vind de service van MSI eigenlijk ronduit beroerd. In de 16 maanden dat ik mijn s270 nu in gebruik zou moeten hebben, is hij zo'n 5 maanden buiten gebruik. De eerste keer heb ik hem direct teruggestuurd, omdat hij niet in de standbystand wilde. Na vijf weken een andere gekregen.
Een klein jaar later kreeg de behuizing kuren en scheuren. Teruggestuurd natuurlijk, hebben ze het meeste netjes vervangen, maar nog steeds deed de standbyfunctie het niet. ( niet gek, het palletje dat de standby'knopp' indrukt lag eraf. Heb het los meegestuurd, en het probleem omschreven, maar dat mocht niet baten. Na vijf weken bleek dus dat ze juist dat niet gefixt hadden. Wederom teruggestuurd, wederom vijf weken later: hebben ze de rozig verkleurde onderkant vervangen, ipv het paneel met het standbypalletje. Wederom teruggestuurd. Ben hem nu al weer een weekje kwijt. Het zal wel weer vijf weken duren.

Heeft er iemand nog tips om MSI flink duidelijk te maken dat dit niets met garantie te maken heeft? Dat ze me hgewoon een prutproduct geleverd hebben en dat die 2 jaar garantie dus ook maar *** is, aangezien het ding toch een behoorlijk deel van die tijd in reparatie is?

Ik wil jullie MSI-plezier niet ruineren, maar ik ben het hele MSI even helemaal zat. Het is dat ik nog een oude desktop had, anders had ik mijn studie wel kunnen staken.. En vervangend materiaal, dat snappen ze niet..
</klaagstand>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jories
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-08 12:15
Heb hetzelfde probleem meegemaakt, alleen wat minder lang. Toch heb ik men laptop 2x moeten missen, eerste keer 4 of 5 weken, tweede keer 2 weken.

Het bekende laptop-gaat-niet-aan-probleem. Daarom had ik hem opgestuurd. Na 3 weken nog niks gehoord te hebben, zelf maar contact opgenomen wat er van mijn laptop was en of hij al gemaakt zou zijn. De eerste keer gingen ze het nakijken en me iets laten weten. Toch heb ik nog een 2e keer moeten mailen of hij al gerepareerd was en met enige hoop ook al verzonden. Dat heeft er blijkbaar voor gezorgd dat ze in spoedtempo het ding hebben gefixed en verzonden. Helaas is te haastig werken zelden goed...

Eenmaal ik hem terug had was ik blij dat hij aanging nadat ik op de powerknop duwde. Ik was al wat tevreden, maar na 1x opstarten weet je natuurlijk niets. Wat me echter wel opviel na 1x opstarten waren de probleempjes met het apparaat zelf: opvulstukjes pcmcia & sd slotjes weg, schroef los in de doos die aan de onderkant moest bevestigd zijn, led's aan de voorkant die niet meer branden & de laptop die niet meer in standby ging als ik het scherm toeklapte -> stukje van scherm was afgebroken :s

Hierop mailde ik terug en vroeg ik enige uitleg. Ene Ben van Laarhoven ging zich er persoonlijk mee bezighouden en in no-time was laptop weer weg ( versturen gaat vlug, hem terug krijgen is een ander paar mouwen ). Met deze man heb ik redelijk wat mailverkeer opgezet, echter heb ik zelf weer moeten vragen of de laptop was verstuurd of niet, het is blijkbaar zo moeilijk om de klant daar even vanop de hoogte te brengen.

Eenmaal laptop terug aangekomen bleek dat de meeste probleme waren verholpen, maar het geen waar ik me het meest aan stoorde en nog steeds, is dat als ik men scherm toeklap hij niet meer in standby gaat. Ze breken je product dus af en repareren het zelf niet. Daarna heb ik hen nog gemaild maar sindsdien heb ik geen antwoord meer ontvangen. Ondertussen is het probleem ook terug dus laat ik men laptop maar altijd in standby staan (snelkoppeling op bureaublad dan maar..) Helaas is wel zo ver gekomen dat mijn laptop al een paar keer vanuit het niets gewoon is uitgevallen met batterij @ 100% & stroomkabel ingeplugd. De garantie periode van 2 jaar is verstreken dus hem nu nog eens laten maken gaat me waarschijnlijk geld kosten en eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om msi dat ook nog te gunnen.

1.5jaar heeft hij goed gewerkt, maar sindsdien is de laptop is er zeer snel op achteruit gegaan en is dat probleem met het niet willen opstarten frequenter beginnen voorkomen. De allereerste keer dat ik hem in garantie heb moeten sturen ( 2 maandan na aankoop wegens gebroken scherm na val uit zetel ) ging alles nog goed met hun service, helaas is dat nu niet meer zo en mijn volgende aankoop zal ook geen msi meer zijn. Onbegrijpelijk dat een bedrijf producten beschadigd bij herstel, er niet openlijk vooruitkomt en het dan ook nog verzuimt om de toegedane schade _volledig_ te herstellen. Eens zien of meneer van Laarhoven ook zo blij zou zijn als ze dat met zijn auto in de garage deden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:01

s3n

Ruim een jaar terug heb ik als eens in het vorige deel van dit topic gepost dat mijn speakers kapot waren (s3n in "[Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (d...").

Een paar maanden geleden was ik het helemaal zat dat ik geen muziek meer kon afspelen op mijn laptop (Mijn koptelefoon aansluiting was al na 1 maand kapot), waarna ik nieuwe speakers heb besteld bij MSI. Ik kan het echter niemand aanraden om hetzelfde te doen. De kosten zijn 5 euro voor de speakers. Doordat je ook verzendkosten (logisch) en administratiekosten moet betalen, kom je uit op 33 euro. Maar ik wilde graag weer geluid, dus toch maar besteld.

Na bestellen en betalen heb ik iedere twee weken een mailtje gestuurd waar mijn onderdelen blijven of wat de verwachte levertijd is. Mijn onderdeel zou eerst binnen 2 dagen binnen komen, vervolgens zou het na twee weken binnen komen, maar uiteindelijk is het 2 maanden geworden. Deze morgen stond de receptioniste van mijn werk aan mijn bureau met een pakje UPS met daarin mijn speakers. Als een echte tweaker heb ik gelijk de schroevendraaiers uit de kast getrokken, en heb mijn laptop uit elkaar gehaald. En dan komt de ellende. Is de kabel die aan de nieuwe speakers zit een ruime 5 cm. korter :(. Ik heb netjes het model/serienummer mee gestuurd, dus dat had toch niet gehoeven. Omdat ik niet de behoefte heb weer twee maanden te wachten, en nog meer met MSI te mailen heb ik de kabel maar op een creatieve manier door mijn laptop geholpen. Recht onder het toetsenbord door ipv netjes weg gewerkt zoals het origineel.

Samenvatting:
MSI is duur, traag en levert de verkeerde dingen. Volgende keer maar een ander merk laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik vind het een aangenaam lappie om op te werken, maar ik ben ook niet probleemvrij gebleven...
dat opstartprobleem is bij mij gewoonw eer weg gegaan. nu heb ik enkel nog last van battery drain, plus 2 versleten batterijen...

maar al bij al heeft hij nu al bijna 2 jaar goed werk geleverd :)
(misschien volgende keer toch maar een IBM?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Ja, dat idee heb ik ook.

De accuduur neemt nu af, en de keuze van toen de lichtste processor + 2 nu jaar verder = niet al te snel meer :P en hij maakt ook meer lawaai dan in het begin.

Ik ben er ook van overtuigd dat ik volgende keer terecht kom op een Lenovo/IBM, maar dat is meteen een klasse hoger, en ik had ook wel verwacht dat deze laptop dat kwaliteitsniveau niet geheel zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik haal nu maar met moeite een half uurtje, maar vreemd genoeg kan ik daar nog een kwartier bijdoen door een kwartier op 0% batterij te werken 8)7

een wit appeltje is misschien ook nog een nieuwe optie voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Weet iemand hoeveel geheugenslots in de medion zitten ? ik wil 2x2GB als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Laatst online: 24-08 22:22
Ik heb zojuist een MSI S260 overgenomen van iemand. Maar hij had me al verteld dat het touchpad niet werkte. Nu ben ik zojuist even aan het prutsten geweest, maar het is me nog niet gelukt om hem weer aan de praat te krijgen.

Weet iemand of dit een bekend probleem is, en heeft iemand misschien een oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door StanPC op 17-06-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

StanPC schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:00:
Ik heb zojuist een MSI S260 overgenomen van iemand. Maar hij had me al verteld dat het touchpad niet werkte. Nu ben ik zojuist even aan het prutsten geweest, maar het is me nog niet gelukt om hem weer aan de praat te krijgen.

Weet iemand of dit een bekend probleem is, en heeft iemand misschien een oplossing?
Het kan zijn dat je interne connector loszit. Klinkt raar, bestaat wel.

Laatst ook gehad met een notebook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
DaMarcus schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:12:
[...]

Het kan zijn dat je interne connector loszit. Klinkt raar, bestaat wel.

Laatst ook gehad met een notebook :X
En weet je ook hoe dat op te lossen is? Alleen door het te vervangen? Windows geeft namelijk wel aan dat dit apparaat correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

StanPC schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:17:
[...]

En weet je ook hoe dat op te lossen is? Alleen door het te vervangen? Windows geeft namelijk wel aan dat dit apparaat correct werkt.
[open deur]
controleren of die connector vast zit?

Door hem open te maken dus

[ Voor 6% gewijzigd door bonzz.netninja op 17-06-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
bonzz.netninja schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:53:
[...]

[open deur]
controleren of die connector vast zit?

Door hem open te maken dus
Mijn vraag was eigenlijk of bij hem de connector echt kapot was, of dat het nog te repareren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Ik had mijn laptop bij 4launch gekocht minder dan een jaar geleden. Sinds gister laad hij niet meer op en viel dus compleet uit. Bij het aansluiten van de adapter gaat het lichtje op de voorkant van de laptop niet meer branden, op de adapter zelf wel. Maar er gebeurd dus weinig, de laptop laad niet op. De adapter zelf wordt ook niet warm.

Vandaag MSI gecontact via de supportlijn: http://support.msi.eu/notebook.php

Moet email sturen; en de laptop zal opgehaald worden en binnen 5 werkdagen terug gebracht worden. De service lijkt dus echt perfect te zijn. Zoals het eigenlijk overal hoort.

Ook makkelijk is dat 4launch gewoon een copy van je factuur online op je account heeft staan. Geen gedoe meer zoeken door je eigen persoonlijke administratie opzoek naar je aankoopbon. Geen scanwerk. Bla; heerlijk.

Voor de rest; super laptop! Nooit problemen mee gehad. Echt super. Toetsaanslagen is wel zwaar idd. wat ik persoonlijk minder vind. Maar ik had er geen andere laptop voor uitgekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Bij mij is zojuist 1 van de 2 klemmetjes in het scherm afgebroken. Klemmetje beweegt gewoon los en onafhankelijk van het schuifje. Als me scherm dicht zit en het klemmetje valt in zijn plaats, kost het flink moeite om scherm weer open te krijgen... vrij vervelend. Ook 1 muisknop is brak, klikt niet meer. Werkt wel, maar geen feedback meer.

Tis een enorm fijn laptopje, maar niet echt robuust... heb 'm amper een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet meer hoelang ik mijn S270 heb. Best lang volgens mij en het is weer tijd voor een nieuwe simpele (Denk dat ik voor de Wind ga aangezien ik toch weinig doe en al die klote computer spullen kwijt wil).

Maar de reden waarom ik hier wat post is de volgende:

In de loop van de tijd is mijn laptop ook kuren gaan vertonen. Ik weet niet of dat specifiek komt door het uitbreiden van het geheugen dat ik zelf gedaan heb en waarbij ik een schroefje over hield maar ik vroeg me af of de problemen die ik heb bekend zijn en of ik ze op kan lossen:

1. Mijn cd/dvd speler gaat vanzelf automatisch open. (Dit kan komen omdat ik een schroefje mis)
2. Mijn laptop wordt rechtsonder wel heel erg heet op de plek waar mijn harddisk zit.
3. Soms is de laptop heel erg onstabiel. Of dit door de hardware komt of door de harddisk die erg heet is en niet meer 100% is of door het nieuwe geheugen dat ik geplaatst heb zou ik graag willen weten.

De onstabiliteit bestaat uit het regelmatig vastlopen van applicaties waaronder vooral firefox en msn.

heeft het zin om er een keer een nieuwe kleine harddisk in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 09-09 16:35
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem en ben toch wel benieuwd of meer mensen hier onderhand last van hebben. Mijn Medion S250-variant heb ik al 3 jaar en heeft al aardig wat uurtjes staan draaien. Een jaar geleden is nog (binnen de garantietermijn) de harde schijf vervangen, maar nu zit ik met het probleem dat tijdens het opstarten de harde schijf niet wordt gezien. Hij blijft dus letterlijk hangen bij het aflopen van de IDE-poorten. Afgelopen maanden heb ik dit probleem soms een enkele keer gehad, waarbij een paar keer herstarten al genoeg was, tot aan vandaag waarbij 100x herstarten verspreid over de gehele dag geen enkel effect teweeg brengt. Het kan niet liggen aan de harde schijf zelf, aangezien deze pas een jaar oud is en de S.M.A.R.T-status geen problemen laat zien. De cd/dvd-speler ziet hij wel in zoverre dat ik een linux live-cd kan opstarten tot het moment dat ook deze de IDE-poorten langsgaat 8)7

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb al een tijdje een s271 (met sempron) maar kreeg daar echt een enorme adapter bij :( Iemand ervaring met kleinere (bijv. universele adapters)? Want wordt nu gek van dat ding de hele tijd meeslepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik heb de originele(kleine) adapter, misschien kan je die ergens bestellen?

ik heb dat opstartprobleem ook terug, maar is daar al een oplossing voor? lappie is uit garantie, dus dat is al geen optie meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
De meeste adaptors die je ziet zijn allemaal groot.
Maar aan de andere kant, ik heb wel eens naast iemand gezeten met een Asusoplader, en die was 1.5keer die van mij ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jakob schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:31:
ik heb de originele(kleine) adapter, misschien kan je die ergens bestellen?

ik heb dat opstartprobleem ook terug, maar is daar al een oplossing voor? lappie is uit garantie, dus dat is al geen optie meer...
Misschien je HDD even loshalen en opnieuw erin pluggen? Dat ie maar half geconnect zit?

Heb overigens een paar dagen terug een nieuwe SSD van Mtron erin gezet, wat een snelheidswinst haal je daaruit zeg! Alles (Word, PowerPoint, Firefox enz.)start binnen een seconde (maximaal 2 :P ) op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Vind dat mijn sempron 3400+ echt superlang doet over alle services en apps inladen in windows (vista home basic)
Duurt misschien wel 5min. voor ik geen HD activteit meer heb bij het opstarten.

@onnies: Vind solid state hd wel een beetje aan de prijs eigenlijk....
Zal in de toekomst denk ik wel standaard worden, ik bedoel, bewegende delen in een pc...dat is zó 2008 :X

[ Voor 92% gewijzigd door -Magnat- op 01-10-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

-Magnat- schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:36:
Vind dat mijn sempron 3400+ echt superlang doet over alle services en apps inladen in windows (vista home basic)
Duurt misschien wel 5min. voor ik geen HD activteit meer heb bij het opstarten.

@onnies: Vind solid state hd wel een beetje aan de prijs eigenlijk....
Zal in de toekomst denk ik wel standaard worden, ik bedoel, bewegende delen in een pc...dat is zó 2008 :X
ja maar dat is een beetje vista eigen en volgens MS geen reden om neit alvast aan de slag te gaan...ofzo. Ik heb het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
Het kan een individueel probleem zijn hoor, maar als ik deze updates via automatische update installeer
- "Microsoft .NET framework 1.1 Sevice pack 1"
- "silicon image - storage- ATI 4379 serial ata controller"

Dan boot mijn laptop niet meer door, na het bios scherm krijg ik in een flits een blauw scherm en boot hij weer opnieuw.Iemand anders dit ook ondervonden?

Heb overigens gewoon via een herstelpunt mijn laptop weer aan de praat gekregen.

systeem : 3400+ met vista basic en 2gb intern

[ Voor 5% gewijzigd door -Magnat- op 10-10-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nog een keer de vraag stellen of meer mensen met een ALDI/Medion-versie van vorig jaar (Turion) last hebben van een klikkende harde schijf. Volgens mij worden de koppen gereset. En dat soms 10 keer per minuut! Let wel: er is geen schijfactiviteit, en geen virusscanner actief.

Ik heb volgens mij een tijdje gehad dat dat geklik weg was - misschien na de zoveelste vista-update - maar omdat 'ie een keer corrupt was heb ik (per ongeluk: ik wilde repair) de originele Medion-recovery er weer op gezet. En nu klikt 'ie weer vrolijk door.

De schijf wordt - zonder activiteit - ook vaak erg warm. Ik kan mijn hand dan niet lekker op de palmrest laten liggen. Zijn er meer met deze klacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Waar zijn deze MSI's nog nieuw te verkrijgen? Of goede 2e hands voor leuke prijzen...
Via de PriceWatch zijn ze nergens meer te vinden, bij de Duitse webshops ook niet, op eBay staan alleen accu's voor deze laptops en op Marktplaats staat er eentje, maar die is beschadigd en dat heb ik liever niet...

Ik wil er wel 'n 12" tikbak bij voor op school en vind deze designs altijd nog prachtig...

Of misschien zo'n Medion replica van de Aldi / Lidl ofzo.. Iemand suggesties?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog een voordelig adresje voor een 8cells accu?
Die van mij houdt het ook nog maar een uurtje vol.
Kan ze niet echt vinden behalve bij replacedirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
CLB schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:56:
Waar zijn deze MSI's nog nieuw te verkrijgen? Of goede 2e hands voor leuke prijzen...
Via de PriceWatch zijn ze nergens meer te vinden, bij de Duitse webshops ook niet, op eBay staan alleen accu's voor deze laptops en op Marktplaats staat er eentje, maar die is beschadigd en dat heb ik liever niet...

Ik wil er wel 'n 12" tikbak bij voor op school en vind deze designs altijd nog prachtig...

Hey CLB,

De S2XX series zijn allemaal vervangen voor PR2XX of VR2XX modellen. De VR2XX series nu beschikbaar zijn YA modellen verkrijgbaar in de kleuren roze en blauw ;) Wel Intel overigens. Kijk eens in pricewatch op :

VR220-006NL (Roze ;) :P)
VR220-005NL (Blauw)

PR201-006NL (Intel)
PR210-004NL / 014NL

@Pjeutr

Check deze link eens: pricewatch: MSI 8-Cell batterij, voor alle 12.1" + 13.3" Origineel

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Mijn S262 is van mei 2007.... en zojuist begaf de koptelefoon uitgang het. Gewoon, tijdens spelen, opeens evrdwijnt het geluid in mijn linker oor vrijwel, licht krakend. Dacht dat me koptelefoon het begaf, maar die blijkt nog prima te werken.

Maarja, garantie verlopen, en zelfs al had ik garantie, ben ooit zelf al aan het klussen geweest om de harddisk te vervangen een jaartje geleden, haakje van het scherm was afgebroken en heb ik er af moeten knippen... zoals ik eerder al zei: klein, fijn, maar niet robuust.

Nadeel is nu alleen dat ie vrijwel nutteloos voor me is nu. Ik gebruik 'm vooral in de trein, met koptelefoon. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:56:

Ik heb begin 2006 een MSI s270 gekocht. Nog steeds veel plezier van. Over een goeie maand ga ik een wereldreis maken voor enkele maanden en heb besloten hiervoor de laptop te gaan verkopen.

Hieronder enkele specs zoals uit de offerte:
:
MSI S270 12" WXGA -white-
AMD 64 Turion MT34 1,8GHz
ATI RS480M 128MB
Subnotebook - Magnesium
Bluetooth + WLAN 54M/Bit
LG DVD 8x +/- Slim Line DVD Multi
2 stk 512MB PC-400 CL2,5
60GB 7200 Hitachi/IBM AT00 2,5'' 8MB Cache
Apple 12inch waterdichte, ritsbare map voor om de laptop

Voor interesse kun je mailen naar fmeulman@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Wit? :o
DizzyWeb schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:32:
Mijn S262 is van mei 2007.... en zojuist begaf de koptelefoon uitgang het. Gewoon, tijdens spelen, opeens evrdwijnt het geluid in mijn linker oor vrijwel, licht krakend. Dacht dat me koptelefoon het begaf, maar die blijkt nog prima te werken.

Maarja, garantie verlopen, en zelfs al had ik garantie, ben ooit zelf al aan het klussen geweest om de harddisk te vervangen een jaartje geleden, haakje van het scherm was afgebroken en heb ik er af moeten knippen... zoals ik eerder al zei: klein, fijn, maar niet robuust.

Nadeel is nu alleen dat ie vrijwel nutteloos voor me is nu. Ik gebruik 'm vooral in de trein, met koptelefoon. Bah.
Stekerbusjes van mini jacks zijn bijna altijd fragiel aangebracht. Ik snap ook niet dat ze hier nou nooit eens van leren. Het momentum was je met een stekkertje kan uitoefenen op de bus is best groot.

Het openen etc van de laptop mag inderdaad een stuk makkelijker, ik weet niet hoe dit is bij de nieuwe msi's, maar na twee keer de laptop geopend te hebben vond ik het best eng om het nog een derde keer te doen (moeheid van plastic lipjes etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
schopje ivm een vraag omtrent WIN7

Ondertussen is men S271 uitgerust met 2GB ram en een 250GB WD drive.
Nu had ik de WIN7 7057 vanop men desktop (draait perfect) geinstalleerd op mn laptop.
Lukt perfect, maar eens geboot naar de uiteindelijke desktop is niets meer mogelijk, freeze.

In veilige modus opgestart werkt alles wel, maar de installer van ati slaagt er niet in om de chipset+vga drivers te installeren (omdat ie in veilige modus die hardware ook niet aangeeft...).
Het lukt wel om de vista vga drivers te installeren via de device manager en zo de driversdir aan te wijzen.
Ik zou gewoon die chipset moeten geinstalleerd krijgen, tenzij het iets anders is .....

Andere mensen die het wel al werkend gekregen hebben? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
klein upje,

iemand die al Win7 draaiende gekregen heeft op de s271? Windows freest als hij op de desktop komt (driverprobleem wss).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer mensen problemen met de draadloze unit in hun S260? Ik kan mijn nieuwe draadloze router niet vinden, terwijl drie andere pc's hem wel gewoon kunnen zien.

Ik heb al een driver update gedaan, maar de laatste drivers op de MSI site zijn ook al een paar jaar oud.. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 18:44

wij

Ik post dit gewoon vanaf Windows 7 dus dat werkt prima! Na de installatie deed de wireless het niet direct maar na het aansluiten van een UTP kabel werden ook deze drivers automatisch gedownload en geinstalleerd. Windows 7 RC loopt ook erg soepel hier incl. Aero desktop wat waarschijnlijk te danken is aan de 2gb geheugen. Ik gebruikt wel de meest recente bios.

Volgens de officiele specificaties is het niet mogelijk om meer dan 2gb geheugen te gebruiken met de S271. Ik vraag me af of iemand geprobeerd heeft om meer geheugen bv 4gb in deze laptop te stoppen en wat het resultaat is. Het lijkt me namelijk wel een mooie upgrade om de levensduur nog een paar jaar te verlengen. (De HDD, processor en het geheugen zijn al reeds eerder vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
hehe, dit leeft nog :)
zou ik nog ergens een accu kunnen krijgen? na 2 minuten valt mijn S262 al uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:58
Nog meer mensen met problemen met het scherm? Mijn 3 jaar oude S271 valt af en toe weg qua scherm, of het wordt helemaal zwart. Als ik dan reset werkt het scherm wel weer, maar ideaal is het natuurlijk niet.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
jakob schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:00:
hehe, dit leeft nog :)
zou ik nog ergens een accu kunnen krijgen? na 2 minuten valt mijn S262 al uit...
Alhoewel dit een forse kick is, doe ik het toch.

De prijzen van accu's zijn best schandalig: http://www.replacedirect....-s270-.html?linkid=101741

140 euro voor een accu. Ik vind dat namelijk erg veel, en voor een laptop van 4/5 jaar oud weet ik niet of ik het nog wel doe. Ik zat namelijk ook te denken om een nieuwe accu te kopen, maar ik schrok gewoon van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Ja dat gebeurt heel vaak met oudere laptops dat de accu prijzen sky high gaan. Helaasch pindakaas.

Trouwens, nu ik hier toch aan het posten ben. Ik heb een s271 (sempron 3400 versie) en heb daar win7 opgezet. En dat is een aanrader. De standaard vista die erop stond draaide altijd al kut, maar met win7 heb ik eindelijk de laptop die ik altijd erin heb gezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik heb wel zo'n accu gekocht bij replaceidrect omdat ik nog ff met 'm op pad moet. € 140,- is best veel maar de bedoeling is om hierna een nieuwe desktop te kopen.
Reden van aanschaf desktop en geen notebook: huidige notebook hangt 90% van tijd aan extern toetsenbord en beeldscherm. Prijs/specs verhouding. Onderweg heb ik m'n PPCphone.

Ik heb ook Windows 7 draaien op deze lappie, alles werkt naar behoren behalve de SD/MMC reader...
Heb verschillende drivers geprobeerd maar krijg de melding dat access denied is.

[ Voor 20% gewijzigd door Mini Poeper op 03-07-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winkelwagen schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:48:
[...]

Alhoewel dit een forse kick is, doe ik het toch.

De prijzen van accu's zijn best schandalig: http://www.replacedirect....-s270-.html?linkid=101741

140 euro voor een accu. Ik vind dat namelijk erg veel, en voor een laptop van 4/5 jaar oud weet ik niet of ik het nog wel doe. Ik zat namelijk ook te denken om een nieuwe accu te kopen, maar ik schrok gewoon van de prijs.
MS-1013 8-cell S270

Voor € 74,71 excl. btw. (op zakelijke rekening) met verzendkosten inbegrepen in duitsland besteld bij http://www.ipc-computer.de scheelt de helft en grote voorraad bij dit bedrijf. Geleverd in 4 werkdagen met DHL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Een beetje een kick, maar hij hoort hier toch thuis.

Ik irriteer me al 2 jaar aan de enorme adapter die bij deze mooie 12" laptop wordt gelevert (s271 sempron). Kan ik zomaar een kleinere universele adapter voor zoiets kopen? Of worden laptop adapters custom gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniema
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09-2021
Heb net mijn MSI S271geupgrade, van 1 naar 2gb ram en een nieuwe kale HD van 160GB op 5400rpm.
Nu Windows 7 erop gegooid en hij draait vloeiend.

Met deze upgrade kan hij weer zeker 2 jaar meer door. Heb m al drie jaar.

Windows 7 installeren was een eitje, alle drivers werden automatisch gevonden. Wat niet direct geïnstalleerd was werd door windows update verholpen.

Heb geen problemen ondervonden met drivers voor de card reader. Mocht je nog geen afstand kunnen doen van je MSI S271 of nog geen nieuw laptop willlen kopen dan zijn deze upgrades zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
de dvd speler van mijn S271 heeft de geest gegeven, kan ik deze gewoon vervangen door aan andere slimline IDE? DVD speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Laatst online: 20:57
DeNB3rt schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:39:
klein upje,

iemand die al Win7 draaiende gekregen heeft op de s271? Windows freest als hij op de desktop komt (driverprobleem wss).
Ik heb hier dus ook problemen mee. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniema
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09-2021
Tijsje schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:53:
[...]

Ik heb hier dus ook problemen mee. Iemand een oplossing?
Tijsje,

zoals je ziet heb ik windows 7 zonder problemen erop gekregen.
Verstandigst is het om m gewoon kaal te installeren op een nieuwe lege HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Op mijn s271 (sempron 3400) draaide win7 (rc) als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 17:25
Heb Win7 64 ook draaiend, alleen krijg ik hibernate niet aan de praat. Er wordt aangegeven dat dit mogelijk door de videokaartdrivers komt, die heb ik wel ge-update maar eerlijk gezegd was dat een Vista driver volgens mij. Er zijn zover ik weet geen officiele 7-drivers van ATI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
Ik heb Windows 7 geinstalleerd op een compleet lege hardeschijf (meerdere malen)
Via remote desktop heb ik uiteindelijk ook de video drivers kunnen updaten, maar dit helpt ook niet.
Ik heb een turion proc in de laptop.
Vista geeft trouwens dezelfde problemen (wel minder) terwijl er wel zo'n mooie vista capable sticker op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuitvD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:04
Mijn oude S271 (met Turion) is gisteren doorgefikt... Het apparaat is nu van de moeder van mijn vriendin, en het zusje van mijn vriendin was alleen thuis toen er plotseling een lading rook uit de rechtsbovenhoek van de body kwam (waar de adapter in gestoken wordt)

heb 'm voorzichtig opengeschroefd en zag een mooie brandplek op het plaatje metaal tussen binnenwerk en toetsenbord, en op het moederbord een mooie schroeiplek rond een aangebrand chipje.

En het moederbord is slechts 1 jaar (nog wel minder zelfs) in gebruik omdat 'ie nog vervangen was vanwege een ander defect aan het power circuit...

Ben benieuwd of ik een reparatie voor elkaar ga krijgen via de reguliere weg (de onbekwame helpdesk van MSI) of dat ik weer via een manager die ik inmiddels ken binnen MSI moet klagen...

(iets met stukgegooid in de reparatie-werkplaats van MSI bij de hiervoor genoemde reparatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Stond ie te laden op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuitvD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:04
Ja, hij hing aan netstroom, maar stond wel uit.

Kon gelukkig netjes de harddisk in m'n computer backuppen. Krijg alleen nu weinig voor elkaar met de helpdesk van MSI... Ze willen kennelijk maar 3 maanden garantie geven op een reparatie...

De laatste reparatie van dit apparaat was 'n bijzondere... Ik kreeg namelijk een nieuw/vervangend apparaat van hun. Ik verwachtte daarbij dus ook een nieuwe garantie te krijgen (en zij gaven NIET expliciet aan dit NIET te geven) maar kennelijk vinden zij dit een standaard gevalletje, en willen 'm dus niet kostenloos voor RMA terug nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:00

Theo

moederbord

Mijn 4.5 jaar oude S260 heeft het ook 'begeven' helaas. In de verbindingskabel tussen het moederbord en de CCFL converter is een draadbreukje ontstaan bij het scharnier. Als ik de laptop bijna dicht doet de backlight het nog. Doe ik 'm helemaal open dan gaat de backlight uit.

Uiteraard is het via MSI niet mogelijk zo'n klein verbindingskabeltje te verkrijgen en ook via het support forum van MSI word ik niet veel wijzer..

Iemand een idee waar ik zo'n kabeltje kan verkrijgen?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Sja, van mijn S262 zijn ook een paar dingen stuk. De linker muisknop klikt niet meer. Werkt wel, maar geen klik. En de minijack aansluiting voor koptelefoon is stuk.

Dus, als iemand zijn S262 aan barrels heeft ben ik wel geinteresseerd in een paar onderdelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Ik wil dan ook wel het kabeltje overnemen (kan volgens mij van iedere S2xx laptop)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
theodouma schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:29:
Mijn 4.5 jaar oude S260 heeft het ook 'begeven' helaas. In de verbindingskabel tussen het moederbord en de CCFL converter is een draadbreukje ontstaan bij het scharnier. Als ik de laptop bijna dicht doet de backlight het nog. Doe ik 'm helemaal open dan gaat de backlight uit.

Uiteraard is het via MSI niet mogelijk zo'n klein verbindingskabeltje te verkrijgen en ook via het support forum van MSI word ik niet veel wijzer..

Iemand een idee waar ik zo'n kabeltje kan verkrijgen?
Heb na iets meer dan 2 jaar precies hetzelfde maar dan met het geluidskabeltje. Geen idee of dat een flatcable is of gewoon een kopersnoertje wat makkelijk te vervangen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Solosmots schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:52:
Heb Win7 64 ook draaiend, alleen krijg ik hibernate niet aan de praat. Er wordt aangegeven dat dit mogelijk door de videokaartdrivers komt, die heb ik wel ge-update maar eerlijk gezegd was dat een Vista driver volgens mij. Er zijn zover ik weet geen officiele 7-drivers van ATI.
Fixed, volgende commando invoeren en de optie wordt beschikbaar bij afsluiten en energiebeheer :)

code:
1
powercfg -h on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Solosmots schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:32:
[...]

Heb na iets meer dan 2 jaar precies hetzelfde maar dan met het geluidskabeltje. Geen idee of dat een flatcable is of gewoon een kopersnoertje wat makkelijk te vervangen is..
Het is een dun kabeltje met vier aders welke via de scharnieren naar het scherm gaat. Als je weet waar de kabelbreuk zit kun je deze ook fixxenals je handig bent met een soldeerbout.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik heb ook de turion, is het al iemand gelukt om er W7 op te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poijkl09
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-04-2023
foutje

[ Voor 97% gewijzigd door poijkl09 op 11-08-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
groggy schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:14:
ik heb ook de turion, is het al iemand gelukt om er W7 op te krijgen?
Ja dat vraag ik me ook nog steeds af. Mij is het nog steeds niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Jahoor. Nog steeds :) mijn s271 (sempron) installatie ging als een zonnetje (had een beta versie trouwens van win7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
bonzz.netninja schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:49:
Jahoor. Nog steeds :) mijn s271 (sempron) installatie ging als een zonnetje (had een beta versie trouwens van win7)
Ja maar ik heb een turion. Daar heb ik alleen nog maar problemen gezien.

• Solosmots
Geen problemen op de Turion op mijn kloon van Der Aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 06:53

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Hier werkte Windows 7 x64 ook prima op een Turion X2 TL-60. Echter vorige week heeft de kabel naar de inverter het ook begeven (4 van de 6 aders gebroken door het veelvuldig openen en sluiten van het scherm :( ) en deze is nergens te krijgen :(

Ik heb nu een kabel van een ander type MSI notebook besteld op www.msi-shop.de (S262 en PR200 inverter kabel, komt hopelijk v/d week binnen (ze sturen alleen naar adressen in DE en AT, dus heb het naar ons kantoor in München laten sturen waar een collega het doorstuurt naar mij ;) ), deze is een paar cm te kort naar het schijnt, maar zou moeten werken in ieder geval.

Een beetje creatief zijn en ik kan hem onder het scherm naar binnen laten gaan, geen mooie oplossing, maar beter dan niets ;)

Wellicht dat ik hem een paar cm kan verlengen door de oude kabel iets aan te passen zodat deze als "verlengkabel" dienst doet en ik hem wellicht alsnog via het scharnier kan laten lopen.

Voor de rest een prima laptopje :) Lekker snel, zeker met genoeg geheugen, snellere HD en CPU :) Gekocht met een Sempron, echter meteen CPU vervangen, HD vervangen en extra geheugen erin gezet :)

Eerder dit jaar was de power plug aan de zijkant afgebroken van het moederboard door ongelukkig stoten (niet ik zelf maar een vriendin), echter middels een creatieve oplossing een nieuwe geschroefd op de behuizing aan de zijkant, zodat deze een stuk steviger is en niet meer op het moederboard zelf zit :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Oja cpu vervangen , dat kan ik ook nog eens doen. En misschien de hdd. Maar eigenlijk voldoet hij nog steeds prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

bonzz.netninja schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:03:
Oja cpu vervangen , dat kan ik ook nog eens doen. En misschien de hdd. Maar eigenlijk voldoet hij nog steeds prima
Wanneer je SATA versie hebt kan je er een 7200 RPM in doen :) En een snellere AMD CPU kan ook nooit kwaad :)

Wellicht dat een SSD tegenwoordig ook een optie is, maar was niet betaalbaar toen ik de out-of-the-box laptop heb ge-upgrade ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Hermanvh schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:05:
[...]

Wanneer je SATA versie hebt kan je er een 7200 RPM in doen :) En een snellere AMD CPU kan ook nooit kwaad :)

Wellicht dat een SSD tegenwoordig ook een optie is, maar was niet betaalbaar toen ik de out-of-the-box laptop heb ge-upgrade ;)
Kabel bood geen oplossing, waarschijnlijk door sluiting moederboard defect. Via Marktplaats een hele mooie 2e hands gevonden en voor EUR 225,- kunnen ophalen gisteren. CPU en geheugen overgezet. Nu met Crucial C300 128GB SSD aan het installeren, kijken hoe dat werkt :)

Iemand enig idee of 2x 2GB van Transcend of Corsair zou werken? Of is het echt 2GB max (zou domme limiet zijn :( )

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
Wil een ssd in me s271 stoppen heeft iemand hier ervaring mee?
Zou hij de snelheid van sata II wel kunnen handelen? en de BIOS?
Tast een beetje in het duister, zou zonde zijn als het niet werkt en ik 200eu kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Ik heb van de week SP1 voor Win7 geinstalleerd, nu wil die niet meer hibernaten, ik krijg dan een BSoD met internal power error. Meer mensen hier last van? Ik vrees dat 1 van de drivers nu niet meer werkt waardoor dit probleem ontstaat. Heb wel 1 controller voor massaopslang met uitroepteken in apparaatbeheer maar twijfel of dat voor SP1 ook al niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
Solosmots schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:31:
Heb wel 1 controller voor massaopslang met uitroepteken in apparaatbeheer maar twijfel of dat voor SP1 ook al niet zo was.
Die controller voor massaopslag is van je cardreader, ondanks dat hij al een keer in het lijstje voorkomt als SD-Hostadapters en gewoon werkt. Dit is de driver voor "controller voor massaopslag" *klik*

Heb een SSD in me s271 geïnstalleerd maar kom maar tot de helft van de snelheid die hij eigenlijk halen kan.
Heb hem in me desktop gezet en daar was hij dik 2x zo snel als in me laptop 250mb/s read
Kortom...niet verstandig een SSD in deze serie laptops te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topeng
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 08:08
Mooi apparaat die s262. Het videokabeltje wilde nog wel eens breken en toen dit mij voor de tweede keer overkwam, werd het tijd voor een "nieuw kassie". Dankzij wat 'upgrades' hier en daar, heb ik er 8 jaar plezier aan mogen hebben.
Pagina: 1 2 Laatste