[Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 5) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.059 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 50 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer mensen problemen met de draadloze unit in hun S260? Ik kan mijn nieuwe draadloze router niet vinden, terwijl drie andere pc's hem wel gewoon kunnen zien.

Ik heb al een driver update gedaan, maar de laatste drivers op de MSI site zijn ook al een paar jaar oud.. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:33

wij

Ik post dit gewoon vanaf Windows 7 dus dat werkt prima! Na de installatie deed de wireless het niet direct maar na het aansluiten van een UTP kabel werden ook deze drivers automatisch gedownload en geinstalleerd. Windows 7 RC loopt ook erg soepel hier incl. Aero desktop wat waarschijnlijk te danken is aan de 2gb geheugen. Ik gebruikt wel de meest recente bios.

Volgens de officiele specificaties is het niet mogelijk om meer dan 2gb geheugen te gebruiken met de S271. Ik vraag me af of iemand geprobeerd heeft om meer geheugen bv 4gb in deze laptop te stoppen en wat het resultaat is. Het lijkt me namelijk wel een mooie upgrade om de levensduur nog een paar jaar te verlengen. (De HDD, processor en het geheugen zijn al reeds eerder vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
hehe, dit leeft nog :)
zou ik nog ergens een accu kunnen krijgen? na 2 minuten valt mijn S262 al uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:58
Nog meer mensen met problemen met het scherm? Mijn 3 jaar oude S271 valt af en toe weg qua scherm, of het wordt helemaal zwart. Als ik dan reset werkt het scherm wel weer, maar ideaal is het natuurlijk niet.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36
jakob schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:00:
hehe, dit leeft nog :)
zou ik nog ergens een accu kunnen krijgen? na 2 minuten valt mijn S262 al uit...
Alhoewel dit een forse kick is, doe ik het toch.

De prijzen van accu's zijn best schandalig: http://www.replacedirect....-s270-.html?linkid=101741

140 euro voor een accu. Ik vind dat namelijk erg veel, en voor een laptop van 4/5 jaar oud weet ik niet of ik het nog wel doe. Ik zat namelijk ook te denken om een nieuwe accu te kopen, maar ik schrok gewoon van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Ja dat gebeurt heel vaak met oudere laptops dat de accu prijzen sky high gaan. Helaasch pindakaas.

Trouwens, nu ik hier toch aan het posten ben. Ik heb een s271 (sempron 3400 versie) en heb daar win7 opgezet. En dat is een aanrader. De standaard vista die erop stond draaide altijd al kut, maar met win7 heb ik eindelijk de laptop die ik altijd erin heb gezocht

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb wel zo'n accu gekocht bij replaceidrect omdat ik nog ff met 'm op pad moet. € 140,- is best veel maar de bedoeling is om hierna een nieuwe desktop te kopen.
Reden van aanschaf desktop en geen notebook: huidige notebook hangt 90% van tijd aan extern toetsenbord en beeldscherm. Prijs/specs verhouding. Onderweg heb ik m'n PPCphone.

Ik heb ook Windows 7 draaien op deze lappie, alles werkt naar behoren behalve de SD/MMC reader...
Heb verschillende drivers geprobeerd maar krijg de melding dat access denied is.

[ Voor 20% gewijzigd door Mini Poeper op 03-07-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winkelwagen schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:48:
[...]

Alhoewel dit een forse kick is, doe ik het toch.

De prijzen van accu's zijn best schandalig: http://www.replacedirect....-s270-.html?linkid=101741

140 euro voor een accu. Ik vind dat namelijk erg veel, en voor een laptop van 4/5 jaar oud weet ik niet of ik het nog wel doe. Ik zat namelijk ook te denken om een nieuwe accu te kopen, maar ik schrok gewoon van de prijs.
MS-1013 8-cell S270

Voor € 74,71 excl. btw. (op zakelijke rekening) met verzendkosten inbegrepen in duitsland besteld bij http://www.ipc-computer.de scheelt de helft en grote voorraad bij dit bedrijf. Geleverd in 4 werkdagen met DHL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Een beetje een kick, maar hij hoort hier toch thuis.

Ik irriteer me al 2 jaar aan de enorme adapter die bij deze mooie 12" laptop wordt gelevert (s271 sempron). Kan ik zomaar een kleinere universele adapter voor zoiets kopen? Of worden laptop adapters custom gemaakt.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniema
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09-2021
Heb net mijn MSI S271geupgrade, van 1 naar 2gb ram en een nieuwe kale HD van 160GB op 5400rpm.
Nu Windows 7 erop gegooid en hij draait vloeiend.

Met deze upgrade kan hij weer zeker 2 jaar meer door. Heb m al drie jaar.

Windows 7 installeren was een eitje, alle drivers werden automatisch gevonden. Wat niet direct geïnstalleerd was werd door windows update verholpen.

Heb geen problemen ondervonden met drivers voor de card reader. Mocht je nog geen afstand kunnen doen van je MSI S271 of nog geen nieuw laptop willlen kopen dan zijn deze upgrades zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
de dvd speler van mijn S271 heeft de geest gegeven, kan ik deze gewoon vervangen door aan andere slimline IDE? DVD speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 07:54
DeNB3rt schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:39:
klein upje,

iemand die al Win7 draaiende gekregen heeft op de s271? Windows freest als hij op de desktop komt (driverprobleem wss).
Ik heb hier dus ook problemen mee. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniema
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09-2021
Tijsje schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:53:
[...]

Ik heb hier dus ook problemen mee. Iemand een oplossing?
Tijsje,

zoals je ziet heb ik windows 7 zonder problemen erop gekregen.
Verstandigst is het om m gewoon kaal te installeren op een nieuwe lege HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Op mijn s271 (sempron 3400) draaide win7 (rc) als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 17:25
Heb Win7 64 ook draaiend, alleen krijg ik hibernate niet aan de praat. Er wordt aangegeven dat dit mogelijk door de videokaartdrivers komt, die heb ik wel ge-update maar eerlijk gezegd was dat een Vista driver volgens mij. Er zijn zover ik weet geen officiele 7-drivers van ATI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
Ik heb Windows 7 geinstalleerd op een compleet lege hardeschijf (meerdere malen)
Via remote desktop heb ik uiteindelijk ook de video drivers kunnen updaten, maar dit helpt ook niet.
Ik heb een turion proc in de laptop.
Vista geeft trouwens dezelfde problemen (wel minder) terwijl er wel zo'n mooie vista capable sticker op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuitvD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:04
Mijn oude S271 (met Turion) is gisteren doorgefikt... Het apparaat is nu van de moeder van mijn vriendin, en het zusje van mijn vriendin was alleen thuis toen er plotseling een lading rook uit de rechtsbovenhoek van de body kwam (waar de adapter in gestoken wordt)

heb 'm voorzichtig opengeschroefd en zag een mooie brandplek op het plaatje metaal tussen binnenwerk en toetsenbord, en op het moederbord een mooie schroeiplek rond een aangebrand chipje.

En het moederbord is slechts 1 jaar (nog wel minder zelfs) in gebruik omdat 'ie nog vervangen was vanwege een ander defect aan het power circuit...

Ben benieuwd of ik een reparatie voor elkaar ga krijgen via de reguliere weg (de onbekwame helpdesk van MSI) of dat ik weer via een manager die ik inmiddels ken binnen MSI moet klagen...

(iets met stukgegooid in de reparatie-werkplaats van MSI bij de hiervoor genoemde reparatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Stond ie te laden op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuitvD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:04
Ja, hij hing aan netstroom, maar stond wel uit.

Kon gelukkig netjes de harddisk in m'n computer backuppen. Krijg alleen nu weinig voor elkaar met de helpdesk van MSI... Ze willen kennelijk maar 3 maanden garantie geven op een reparatie...

De laatste reparatie van dit apparaat was 'n bijzondere... Ik kreeg namelijk een nieuw/vervangend apparaat van hun. Ik verwachtte daarbij dus ook een nieuwe garantie te krijgen (en zij gaven NIET expliciet aan dit NIET te geven) maar kennelijk vinden zij dit een standaard gevalletje, en willen 'm dus niet kostenloos voor RMA terug nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:11

Theo

moederbord

Mijn 4.5 jaar oude S260 heeft het ook 'begeven' helaas. In de verbindingskabel tussen het moederbord en de CCFL converter is een draadbreukje ontstaan bij het scharnier. Als ik de laptop bijna dicht doet de backlight het nog. Doe ik 'm helemaal open dan gaat de backlight uit.

Uiteraard is het via MSI niet mogelijk zo'n klein verbindingskabeltje te verkrijgen en ook via het support forum van MSI word ik niet veel wijzer..

Iemand een idee waar ik zo'n kabeltje kan verkrijgen?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Sja, van mijn S262 zijn ook een paar dingen stuk. De linker muisknop klikt niet meer. Werkt wel, maar geen klik. En de minijack aansluiting voor koptelefoon is stuk.

Dus, als iemand zijn S262 aan barrels heeft ben ik wel geinteresseerd in een paar onderdelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Ik wil dan ook wel het kabeltje overnemen (kan volgens mij van iedere S2xx laptop)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
theodouma schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:29:
Mijn 4.5 jaar oude S260 heeft het ook 'begeven' helaas. In de verbindingskabel tussen het moederbord en de CCFL converter is een draadbreukje ontstaan bij het scharnier. Als ik de laptop bijna dicht doet de backlight het nog. Doe ik 'm helemaal open dan gaat de backlight uit.

Uiteraard is het via MSI niet mogelijk zo'n klein verbindingskabeltje te verkrijgen en ook via het support forum van MSI word ik niet veel wijzer..

Iemand een idee waar ik zo'n kabeltje kan verkrijgen?
Heb na iets meer dan 2 jaar precies hetzelfde maar dan met het geluidskabeltje. Geen idee of dat een flatcable is of gewoon een kopersnoertje wat makkelijk te vervangen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Solosmots schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:52:
Heb Win7 64 ook draaiend, alleen krijg ik hibernate niet aan de praat. Er wordt aangegeven dat dit mogelijk door de videokaartdrivers komt, die heb ik wel ge-update maar eerlijk gezegd was dat een Vista driver volgens mij. Er zijn zover ik weet geen officiele 7-drivers van ATI.
Fixed, volgende commando invoeren en de optie wordt beschikbaar bij afsluiten en energiebeheer :)

code:
1
powercfg -h on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Solosmots schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:32:
[...]

Heb na iets meer dan 2 jaar precies hetzelfde maar dan met het geluidskabeltje. Geen idee of dat een flatcable is of gewoon een kopersnoertje wat makkelijk te vervangen is..
Het is een dun kabeltje met vier aders welke via de scharnieren naar het scherm gaat. Als je weet waar de kabelbreuk zit kun je deze ook fixxenals je handig bent met een soldeerbout.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik heb ook de turion, is het al iemand gelukt om er W7 op te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poijkl09
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-04-2023
foutje

[ Voor 97% gewijzigd door poijkl09 op 11-08-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
groggy schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:14:
ik heb ook de turion, is het al iemand gelukt om er W7 op te krijgen?
Ja dat vraag ik me ook nog steeds af. Mij is het nog steeds niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Jahoor. Nog steeds :) mijn s271 (sempron) installatie ging als een zonnetje (had een beta versie trouwens van win7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
bonzz.netninja schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:49:
Jahoor. Nog steeds :) mijn s271 (sempron) installatie ging als een zonnetje (had een beta versie trouwens van win7)
Ja maar ik heb een turion. Daar heb ik alleen nog maar problemen gezien.

• Solosmots
Geen problemen op de Turion op mijn kloon van Der Aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:06

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Hier werkte Windows 7 x64 ook prima op een Turion X2 TL-60. Echter vorige week heeft de kabel naar de inverter het ook begeven (4 van de 6 aders gebroken door het veelvuldig openen en sluiten van het scherm :( ) en deze is nergens te krijgen :(

Ik heb nu een kabel van een ander type MSI notebook besteld op www.msi-shop.de (S262 en PR200 inverter kabel, komt hopelijk v/d week binnen (ze sturen alleen naar adressen in DE en AT, dus heb het naar ons kantoor in München laten sturen waar een collega het doorstuurt naar mij ;) ), deze is een paar cm te kort naar het schijnt, maar zou moeten werken in ieder geval.

Een beetje creatief zijn en ik kan hem onder het scherm naar binnen laten gaan, geen mooie oplossing, maar beter dan niets ;)

Wellicht dat ik hem een paar cm kan verlengen door de oude kabel iets aan te passen zodat deze als "verlengkabel" dienst doet en ik hem wellicht alsnog via het scharnier kan laten lopen.

Voor de rest een prima laptopje :) Lekker snel, zeker met genoeg geheugen, snellere HD en CPU :) Gekocht met een Sempron, echter meteen CPU vervangen, HD vervangen en extra geheugen erin gezet :)

Eerder dit jaar was de power plug aan de zijkant afgebroken van het moederboard door ongelukkig stoten (niet ik zelf maar een vriendin), echter middels een creatieve oplossing een nieuwe geschroefd op de behuizing aan de zijkant, zodat deze een stuk steviger is en niet meer op het moederboard zelf zit :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Oja cpu vervangen , dat kan ik ook nog eens doen. En misschien de hdd. Maar eigenlijk voldoet hij nog steeds prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

bonzz.netninja schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:03:
Oja cpu vervangen , dat kan ik ook nog eens doen. En misschien de hdd. Maar eigenlijk voldoet hij nog steeds prima
Wanneer je SATA versie hebt kan je er een 7200 RPM in doen :) En een snellere AMD CPU kan ook nooit kwaad :)

Wellicht dat een SSD tegenwoordig ook een optie is, maar was niet betaalbaar toen ik de out-of-the-box laptop heb ge-upgrade ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Hermanvh schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:05:
[...]

Wanneer je SATA versie hebt kan je er een 7200 RPM in doen :) En een snellere AMD CPU kan ook nooit kwaad :)

Wellicht dat een SSD tegenwoordig ook een optie is, maar was niet betaalbaar toen ik de out-of-the-box laptop heb ge-upgrade ;)
Kabel bood geen oplossing, waarschijnlijk door sluiting moederboard defect. Via Marktplaats een hele mooie 2e hands gevonden en voor EUR 225,- kunnen ophalen gisteren. CPU en geheugen overgezet. Nu met Crucial C300 128GB SSD aan het installeren, kijken hoe dat werkt :)

Iemand enig idee of 2x 2GB van Transcend of Corsair zou werken? Of is het echt 2GB max (zou domme limiet zijn :( )

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Wil een ssd in me s271 stoppen heeft iemand hier ervaring mee?
Zou hij de snelheid van sata II wel kunnen handelen? en de BIOS?
Tast een beetje in het duister, zou zonde zijn als het niet werkt en ik 200eu kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Ik heb van de week SP1 voor Win7 geinstalleerd, nu wil die niet meer hibernaten, ik krijg dan een BSoD met internal power error. Meer mensen hier last van? Ik vrees dat 1 van de drivers nu niet meer werkt waardoor dit probleem ontstaat. Heb wel 1 controller voor massaopslang met uitroepteken in apparaatbeheer maar twijfel of dat voor SP1 ook al niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Solosmots schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:31:
Heb wel 1 controller voor massaopslang met uitroepteken in apparaatbeheer maar twijfel of dat voor SP1 ook al niet zo was.
Die controller voor massaopslag is van je cardreader, ondanks dat hij al een keer in het lijstje voorkomt als SD-Hostadapters en gewoon werkt. Dit is de driver voor "controller voor massaopslag" *klik*

Heb een SSD in me s271 geïnstalleerd maar kom maar tot de helft van de snelheid die hij eigenlijk halen kan.
Heb hem in me desktop gezet en daar was hij dik 2x zo snel als in me laptop 250mb/s read
Kortom...niet verstandig een SSD in deze serie laptops te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topeng
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 08:08
Mooi apparaat die s262. Het videokabeltje wilde nog wel eens breken en toen dit mij voor de tweede keer overkwam, werd het tijd voor een "nieuw kassie". Dankzij wat 'upgrades' hier en daar, heb ik er 8 jaar plezier aan mogen hebben.
Pagina: 1 2 Laatste