Toon posts:

Windows Vista wel of niet een goed idee?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bij deze een paar specs en dan de vraag of ik er goed aan doe Windows Vista op dit systeem te installeren of dat ik het beter bij Windows XP kan houden:

AMD Athlon 2600+
768mb RAM geheugen
128mb videokaart
DFI Infinity Ultra II moederbord

Alvast bedankt!

Greets,
Wytze.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 12:37 ]

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:34
Ja wat wil je met je systeem doen?

Voor internetten kan het makkelijk voor sommige games ook...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij er eigenlijk om of mijn systeem wel krachtig genoeg is om Vista een beetje lekker te kunnen draaien, dat het soepel kan lopen en je dus niet dezelfde traagheidsproblemen krijgt als met bijvoorbeeld Win XP op een Pentium 600 of iets dergelijks ;)

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-02 08:08
Microsoft heeft daar een mooie website voor, inclusief een tooltje om te downloaden, de Upgrade Advisor.

hier kan je het vinden: http://www.microsoft.com/...grade/upgradeadvisor.mspx

Succes met je beslissing.

PS: Zo in eerste instantie zou ik persoonlijk trouwens denken dat je systeem aan de magere kant is voor Vista. Het zal er op draaien, maar de overeenkomst met wat je zelf zegt over een XP op een Pentium600 zal al snel zich openbaren.

Maar nogmaals, gebruik de upgrade advisor, dan zal je een redelijk idee krijgen van wat je het beste kunt doen.

[ Voor 41% gewijzigd door DivxLover op 14-01-2008 12:43 ]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Verwijderd

Topicstarter

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 19:18

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Lekker bij XP blijven. Zeker met die 786MB zal die wat beter draaien dan Vista.

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik zou het zeker niet doen met dat systeem, en waarom zou je eigenlijk Vista nodig hebben?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:39:
Het gaat mij er eigenlijk om of mijn systeem wel krachtig genoeg is om Vista een beetje lekker te kunnen draaien, dat het soepel kan lopen en je dus niet dezelfde traagheidsproblemen krijgt als met bijvoorbeeld Win XP op een Pentium 600 of iets dergelijks ;)
Zelf draai ik Vista op mijn laptopje (Pentium M 1.7Ghz, 1GB mem). En dit is geen enkel probleem om wat mee te internetten en officen. Ding start zelfs vele malen sneller op dan mijn Workstation (Xeon Quadcore, 4GB).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Surgue schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:43:
Ik zou het zeker niet doen met dat systeem, en waarom zou je eigenlijk Vista nodig hebben?
Waarom ik 't nodig zou hebben weet ik niet maar wanneer 't goed zou draaien wil ik 't wel eens proberen... Vergelijk 't met een auto, je hebt toch ook liever een nieuwe auto dan een oude? :P

Verwijderd

Windows vista als je gaat voor echt safe wil gaan

Windows XP met sp2 loopt goed.
Binnenkort komt service pack 3 en uit een test bijkt met RC1
dat dit bijna net zo stabiel is als vista

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tip: maak een image van je XP installatie. Probeer dan gewoon Vista te installeren, bevalt het niet? Direct image terugzetten. Bevalt het wel, laat je het staan.

Dual-boot zou ik je niet aanraden.

Ik ben zelf (met een sneller systeem) ook weer teruggegaan naar XP, maar dat terzijde :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik in eerste instantie toch maar ga proberen om te kijken wat er verder uit XP te persen valt, een beetje optimaliseren hier en daar...

Heb dit systeempje net met losse onderdelen in elkaar geflanst en 't is natuurlijk wel de bedoeling het maximale eruit te halen :)

Heel erg bedankt iedereen :D Heel snelle service hier, kan MS nog een puntje aan zuigen :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 12:51 ]

• ThunderNet
  • Laatst online: 18:14

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:50:
Heb dit systeempje net met losse onderdelen in elkaar geflanst en 't is natuurlijk wel de bedoeling het maximale eruit te halen :)
Moet je eerst defineeren wat het maximale is :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:34
Als ik 1 gb geheugen erin heb zitten kan je makelijk internetten op vista en simpele spellen spelen maar meer moet je niet verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo'n expert... Licht bovengemiddeld verstand van computers, daar houdt 't echt mee op... :P Maar met een beetje aanklooien, veel tips lezen van mensen die er wél verstand van hebben etc. kom je een heel eind.

Zal even een topicje aanmaken over het USB Z-Board die hij weigert te accepteren... Daar kom ik echt niet uit :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 12:54 ]

• PeaceNlove
  • Laatst online: 19:52

PeaceNlove

Deugleuter

Ik draai zelf Vista met een 2200+, 2GB Ram, 6600GT en een Asus A7n8x-x. Het draait soepel bij mij, dus jouw CPU is zeker voldoende. Het geheugen is wel aan de magere kant. Vista is nogal zwaar qua geheugen, dus zodra je meerdere programma's open hebt staan loop je het risico op swappen. Ik zou als ik jou was lekker bij XP blijven of er een kleine geheugenupgrade tegenaan gooien.

Verwijderd

windows vista business loopt goed op 768 mb hoor.
Zelf geprobeerd op een p4 1800 mhz

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:57:
windows vista business loopt goed op 768 mb hoor.
Zelf geprobeerd op een p4 1800 mhz
wat voor programma's draai jij dan?
Ik wil nog wel eens CounterStrike Source spelen en ik vraag me af in hoeverre je dat met Vista en 768MB gaat redden.

Verwijderd

ik ben geen gamer . photoshopper:)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 13:20

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:50:
Heel erg bedankt iedereen :D Heel snelle service hier, kan MS nog een puntje aan zuigen :D
Je krijgt waar je voor betaalt :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:00:
ik ben geen gamer . photoshopper:)
Daar zou mijn pc spontaan van gaan swappen ;) . Ik gebruik zelf PSP8 om mijn foto's nog een beetje na te bewerken en als ik dan bezig ben dan heeft PSP8 al snel 200 a 300 mb nodig. Dan blijft er wel erg weinig voor Vista over...

Verwijderd

Topicstarter
Tot gisteren zat ik met 512MB, daarvan had ik al helemaal geen Vista-verwachtingen :P

Linkje naar 't Z-Board topic:

Weigering USB apparaat te herkennen

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 13:06 ]

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:05:
Tot gisteren zat ik met 512MB, daarvan had ik al helemaal geen Vista-verwachtingen :P

Linkje naar 't Z-Board topic:

Weigering USB apparaat te herkennen
Terecht. En het zou daarom ook verboden moeten worden laptops van 500 euro met 512MB Ram en Vista te leveren. Ik heb een keer een uurtje met zo'n ding gespeeld en was een groot drama.

Maar volgens mij is de conclusie dat 768 toch wel het minimum is en dat wanneer je een beetje zware programma's draait, je toch wel minimaal 1Gb moet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
De conclusie die ik hieruit denk te kunnen trekken lijkt me toch wel dat ik in principe bijna Vista-proof ben, nog min. 256MB extra geheugen en ik kan eens gaan kijken... :P

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:21:
De conclusie die ik hieruit denk te kunnen trekken lijkt me toch wel dat ik in principe bijna Vista-proof ben, nog min. 256MB extra geheugen en ik kan eens gaan kijken... :P
Ik bedenk me opeens dat drivers ook wel een issue zouden kunnen zijn. Bij mij werkte alles zo ongeveer direct al vanaf de 1e boot, maar reken niet op veel ondersteuning met verouderde hardware.
Ik heb een Nforce 2 chipset en Vista installeerde daar gewoon netjes op.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Klopt, ik heb Vista geinstalleerd op de pc van mijn vader. Hij heeft verder niet zulke hoge eisen, maar verlangt wel dat het systeem redelijk snel en vooral makkelijk virus/spyware vrij blijft.

Zijn systeem:

XP1800+
1GB geheugen
GeForce FX5500

Gaat opzich prima met aero en office 2007. Moest wel wat services uitgeschakelen om Vista op acceptabele snelheid te houden, maar opzich gaat het dus goed. Mail, office, internet, muziek is eigenlijk het enige wat hij gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door matel op 14-01-2008 13:28 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja.

Lijkt me dat je er nu wel uit kan komen :)
En omdat anders jan en alleman hier zijn config gaat lopen posten of er andere offtopic discussies gevoerd worden gaan we deze maar sluiten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.