Toon posts:

Weigering USB apparaat te herkennen

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kort geleden heb ik Windows XP Home edition incl. SP2 opnieuw geïnstalleerd (een aantal hardware veranderingen welke niets te maken lijken te hebben met dit probleem) en alles werkt prima, op één ding na.

Het USB-gebeuren lijkt er geen zin in te hebben. Hij pakt alles prima maar mijn Z-Board weigert 'ie te herkennen, terwijl ik hier vóór de format maanden lang prima mee heb kunnen werken. De andere USB apparaten (printer, muis, webcam, scanner, USB 2.0 card reader) werken allemaal prima. Dit probleem heeft zich al eens eerder voorgedaan bij een wéér oudere installatie van Windows maar toen heb ik het er gewoon bij gelaten en mijn oude toetsenbord erbij gepakt (wat ik nu ook weer, hopelijk tijdelijk, doe...).

Het moederbord is een DFI NF-II Ultra Infinity, welke volledig up to date lijkt, net als de USB drivers. Dit alles is van de DFI website gedownload. Her-installeren van het één en ander brengt niet het gewenste resultaat.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende informatie gegeven heb, als jullie meer info nodig hebben; i'll stick around. Zal de F5 toets van mijn 386-toetsenbordje met enige regelmaat indrukken ;)

Alvast bedankt!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:23

_Apache_

For life.

Als alle andere apparaten netjes werken.. Heeft je board drivers nodig? Zijn die up to date? Werkte het apparaat correct op andere pc's?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of 't correct werkt op andere PC's, drivers 100% zeker up to date... Je hebt twee verschillende stukken softwaren die bij het Z-Board horen, de zogenaamde Z-Board settings software (meegeleverd op de installatie CD, heeft maandenlang zonder updates prima gewerkt bij de vorige installatie) en sinds ik problemen kreeg 'm aan de praat te krijgen met de huidige installatie kwam ik na een kijkje op de Ideazon website terecht bij iets nieuws; Z-Engine. Echter, het apparaat blijft niet herkend worden door Windows, welke van de twee ik ook installeer...

Het komt erop neer dat ik niet denk dat het toetsenbordje zélf er ook maar iets mee te maken heeft, des te meer de USB drivers... Maar wat ik dáár verder nog mee kan doen weet ik niet...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een beetje rond te kloten met die USB dingen en het apparaat van PS2 terug naar USB geplaatst te hebben besloot Windows 'm opeens alsnog wél te herkennen... Probleem opgelost, momenteel dus :P

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 14:53 ]