Toon posts:

[XP] Recovery

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb laatst een fujitsu siemens laptop gekocht: Amilo Xi 2528 alleen daar zit vista bijgeleverd. Sinds vista kut doet met die vsync enz wil ik terug naar XP. Nu heb ik geprobeerd XP te installeren via mijn eigen pc's recovery cd maar die kan mijn hardeschijf niet vinden van me laptop. Ik heb een PCI SCSI hardeschijf. Ik heb geprobeerd drivers te laden in de setup met F6 alleen dan vraagt ie om een floppy of iets iig .. hij heeft niet de juiste dingen kunnen laden en kan de hardeschijf nog niet vinden.. iemand een suggestie wat het kan zijn of een oplossing?

grtz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt waarschijnlijk geen SCSI hdd, maar een S-ATA hdd. Wat je dus moet doen is de drivers voor de S-ATA controller laden en dan kun je de hdd gewoon benaderen om te installeren.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je niet een Windows XP slipstreamen met de daarbij behorende drivers? Scheelt weer spelen met F6 etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 13-01-2008 22:23 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
waar moet ik die drivers vandaan halen dan? en waar laden.. iig ik druk op multiboot.. staat dat ik kan kiezen tussen mijn IDE CD ( de xp setup ) of mijn hdd PCI SCSI : WDC W25BLABLA

maar mocht het toch om een S-ATA harddisk gaan waar kan ik het krijgen en laden?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Een beetje meer info is welkom + een iets meer verzorgde taal.
Wat voor chipset zit erin ? Systeemspecs ? Wat heb je zelf al gedaan buiten XP in de cd-drive steken en zien dat het niet werkt ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ik heb nog niks anders gedaan dan alleen kijken op google in forums opzoek naar een antwoord, daarnaast heb ik de cd in de cd-drive gedaan en kwam tot de conclusie dat dit niet werkte.

Specs: Intel® Core™ 2 Duo T7500 (2200MHZ), 2048MB DDR2, NVIDIA 8600M GS 256MB, 500GB 5400rpm

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
:Y
Wat voor chipset zit erin ?
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:51:
Specs: Intel® Core™ 2 Duo T7500 (2200MHZ), 2048MB DDR2, NVIDIA 8600M GS 256MB, 500GB 5400rpm
De standaard specs hebben we in dit geval niet veel aan..

[ Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 13-01-2008 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
welke specs heb je nodig?

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Zie aan een "echte" XP cd te komen, aangezien de recovery cd alleen zal werken op de PC.

Verwijderd

Topicstarter
Zat effe op internet te lezen en het gaat om een 7pin SATA hdd

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
Buiten cif-sata (ok dan, en e-sata) is er geen andere connector.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:35

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

http://driverpacks.net/DriverPacks/ = drivers voor hardeschijf controller

http://www.nliteos.com/ = hiermee nieuwe bootable cd maken (niet drivers integreren, dat kan met bashrat zelf al)

hier is het mij mee gelukt bij verschillende Acer laptops waar ik vista vanaf moest halen en xp installeren.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Verwijderd

Ehhh je zult toch echt een legale XP zien te verkrijgen, wil je XP op je laptop krijgen. De XP licensie van je 'eigen computer' is niet geldig voor je laptop (behalve als het retail voor meerdere pc's is, maar dan zou je geen recovery CD's gebruiken)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar moet ik nu een bootable cd maken van die drivers voor de hardeschrijf controller of?

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:35

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:22:
Oke, maar moet ik nu een bootable cd maken van die drivers voor de hardeschrijf controller of?
je moet idd een eigen bootable cd maken waar je die driver integreerd.

@Denniswerf : ik ga er van uit dat hij een legale versie van xp heeft.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een legale versie van xp, meerdere zelfs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mooi :)

Dan kan je dus de Windows Clients - FAQ even nalezen want je vraag staat daar letterlijk in beantwoord :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.