hallo,
momenteel ben ik bezig met het bouwen van een nieuwe systeem.
systeemkast met voeding , brander , geheugen, processor (tijdelijk) heb ik al.
nu zit ik te kniezen welk merk en type moederboard ik moet nemen.
het moet een systeem worden die jaren mee kan, dus veel features is eigenlijk wel gewenst.
zo zit ik te denken of de moederboard wel of geen firewire moet hebben.
momenteel gebruik ik mijn hard disc recorder om de camera opnamen op dvd te zetten.
maar het zou ook leuk zijn om via pc de filmopnamen te kunnen monteren.
er komt in ieder geval minstens 2 sata2 harde schijven in systeem.
verder heeft mijn externe harde schijf toevallig ook een esata aansluiting.
op dit moment gebruik ik de usb2.0 aansluiting maar het valt me op dat de pc bij overzetten data wel erg langzaam is. klopt dit wel ? ik heb gehoord dat dit komt omdat usb aansluiting processorkracht gebruikt ?
als merk moederboard dacht ik aan bijv. de p35 serie van gigabyte. zodat ik in de toekomst eenvoudig kan overstappen naar de 45nm processor , zodra die betaalbaar worden natuurlijk.
msi kan ook maar heeft momenteel weinig keus in de p35 serie.
verder, welke grafische kaart moet ik dan nemen ?
ben geen gamer (heb ik mijn ps2 met 6.1 kanaal receiver en grote breedbeeld tv voor...) maar wil wel rekening houden met vista wanneer deze (eindelijk) wel stabiel en probleemloos draait.
ben altijd tevreden geweest over nvidia , dus grote kans dat het weer een nvidia kaart word.
is bijv. de nvidia 7000 serie wel voldoende ? of toch iets meer uitgeven voor de beroemde 9000 GT serie ?
graag jullie mening/advies.
momenteel ben ik bezig met het bouwen van een nieuwe systeem.
systeemkast met voeding , brander , geheugen, processor (tijdelijk) heb ik al.
nu zit ik te kniezen welk merk en type moederboard ik moet nemen.
het moet een systeem worden die jaren mee kan, dus veel features is eigenlijk wel gewenst.
zo zit ik te denken of de moederboard wel of geen firewire moet hebben.
momenteel gebruik ik mijn hard disc recorder om de camera opnamen op dvd te zetten.
maar het zou ook leuk zijn om via pc de filmopnamen te kunnen monteren.
er komt in ieder geval minstens 2 sata2 harde schijven in systeem.
verder heeft mijn externe harde schijf toevallig ook een esata aansluiting.
op dit moment gebruik ik de usb2.0 aansluiting maar het valt me op dat de pc bij overzetten data wel erg langzaam is. klopt dit wel ? ik heb gehoord dat dit komt omdat usb aansluiting processorkracht gebruikt ?
als merk moederboard dacht ik aan bijv. de p35 serie van gigabyte. zodat ik in de toekomst eenvoudig kan overstappen naar de 45nm processor , zodra die betaalbaar worden natuurlijk.
msi kan ook maar heeft momenteel weinig keus in de p35 serie.
verder, welke grafische kaart moet ik dan nemen ?
ben geen gamer (heb ik mijn ps2 met 6.1 kanaal receiver en grote breedbeeld tv voor...) maar wil wel rekening houden met vista wanneer deze (eindelijk) wel stabiel en probleemloos draait.
ben altijd tevreden geweest over nvidia , dus grote kans dat het weer een nvidia kaart word.
is bijv. de nvidia 7000 serie wel voldoende ? of toch iets meer uitgeven voor de beroemde 9000 GT serie ?
graag jullie mening/advies.