Toon posts:

[Aanschaf PC] Intel Core 2 Duo of Quad Q6666

Pagina: 1
Acties:
  • 935 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik ben ook van plan mijn pc een goede upgradebeurt te geven, GRAAG JULLIE ADVIES!

Gigabyte GA-P35-DS3R S775
Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

EN8800GT/G/HTDP/PCI-E20 512MB
2 x Kingston 1GB PC 8500 CL7.0
Thermaltake Processor Koeler BigTyp 120 Intel

Welke processor ? Duo of Quad ? Waarom ? Prijsverschil 10euro? + Mobo advies ? Doen of toch voor een Asus/Msi ?

Alle adviezen zijn welkom.

Edit: Topic naam klopt niet, moet natuurlijk de Q6600 zijn. Ergens button van aanpassen ? :P

Edit2 Heb een paar mooie topics @ tweakers gevonden. Bedankt alvast =)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 21:19 ]

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 06:25

Raphaelo

boeiend!!

probeer de search eens. of anders google...

ik kan me niet voorstellen dat je zelf ook maar iets aan moeite hiervoor gedaan hebt.

originele signatures zijn top!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 12:53
De grote vraag is.. wat ga je met die pc doen?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je die nieuwe hardware koopt zou ik ook eens kijken of je oude voeding wel voldoet.

Verder is het gewoon kijken naar waar jij het meeste aan hebt. Zoek wat reviews op die benchmarks laten zien van dingen die jij gaat gebruiken. Je hebt meer aan een Dual-Core die sneller is als je proggies of spellen geen Quad-Core ondersteunen. Moederdbord is ook gewoon reviews lezen.

Dit is voor een tweaker allemaal prima uit te zoeken met wat inzet.

Er zijn ook genoeg topics te vinden met discussies over het nut van een Quad-Core of Dual-Core.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 13-01-2008 21:16 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42
ik zou een q9450 nemen wacht een maandje :)

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 21:19 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:17:
Was hiervoor actief gamer, tegenwoordig niet meer zo. Ik hoor overal berichten dat de Quad core
echt toekomst gericht is, dus nu niet zo van toepassing. Veel mensen hier hebben ervaring ermee vandaar mijn post.

Daarom blijf ik twijfelen tussen deze 2 processors.

Mobo/Vidkaart/Geheugen is allemaal wel prima =)
Zoek maar eens op topics die over Quad en Dual-Core CPU's gaan. Pagina's vol over wat het beste is.

Je hebt veel meer aan 2 core's op 3GHz dan 4 op 2.4GHz als je spellen speelt die maar 1 of 2 core's ondersteunen. Er zijn wel spellen die gebruik maken van 4 core's maar niet veel.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:17:
Was hiervoor actief gamer, tegenwoordig niet meer zo. Ik hoor overal berichten dat de Quad core
echt toekomst gericht is, dus nu niet zo van toepassing. Veel mensen hier hebben ervaring ermee vandaar mijn post.

Daarom blijf ik twijfelen tussen deze 2 processors.

Mobo/Vidkaart/Geheugen is allemaal wel prima =)
En wat ben je er nu mee van plan om te gaan doen?

CPU Charts
Wat vergelijkings materiaal.

Het gaat er vooral om wat je er mee kan doen, ik raad je aan om een lijst op te stellen wat je er mee wil doen, wat je buget is en wat je eisen zijn. Hier aan de hand en aan de hand van opgezochte resultaten en ervaringen kan je gemakkelijk de keuze maken die voor jouw het beste is. Succes. :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:15

Thandor

SilverStreak

PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?.
het komt concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna zélf op zoek gaat:
Ofwel, zoek even wat benchmarks, reviews en ervaringen over onderdelen. Na het bekijken daarvan kun zelf al zien welke hardware interessant is :). Zie eventueel CSL FAQ - Ik wil een nieuwe PC kopen, welke? voor tips :).

De vraag over 'dual-core versus quad-core' is overigens ook al meerdere malen voorbij gekomen, zie daarvoor dus de search.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.