Toon posts:

E-mail notificatie op het tweaker-forum?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.381 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: reactie, mail
Heren (en dames)!

Zou er ooit nog e-mail notificatie bij reacties op je thread komen hier op het Tweaker-forum, zoals op alle andere fora ter wereld??

Ik heb nogal de neiging om te vergeten dat ik een thread aan het volgen was... (En nee: de bekende workaround van bookmarks en hottopics zijn voor mij geen goeie vervangers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Geen matches
Nee. Staan zat topics over in LA.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Matched: reactie, mail, na
disjfa schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:05:
Nee. Staan zat topics over in LA.
Email Notification
e-mail notificatie voor dit forum?
email notification na replies op het forum
Meldingsmailtjes naar aanleiding van reactie?
verwittiging via mail

Zomaar een greep :)

Samenvatting: Het gaat niet gebeuren :)

Dit vat het geheel wel goed samen;
Wouter Tinus schreef op vrijdag 28 mei 2004 @ 17:49:
Als je echt geinteresseerd bent in bepaalde reacties dan moet je er ook de moeite voor over hebben om even naar de betreffende pagina te surfen. Op GoT heb je bookmarks en je postgeschiedenis om je te helpen met het terugvinden van je eigen posts, en op de FP kun je ook zoeken op je eigen gebruikersnaam.

[ Voor 57% gewijzigd door Gunner op 13-01-2008 21:07 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Matched: na
En je kan je natuurlijk ook aanmelden op de RSS feed voor de bepaalde thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Matched: mail
Kun je het voorstellen; Het GKMT openen en binnen enkele dagen duizenden mailtjes in je mailbox hebben. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:04:
Heren (en dames)!

Zou er ooit nog e-mail notificatie bij reacties op je thread komen hier op het Tweaker-forum, zoals op alle andere fora ter wereld??

Ik heb nogal de neiging om te vergeten dat ik een thread aan het volgen was... (En nee: de bekende workaround van bookmarks en hottopics zijn voor mij geen goeie vervangers)
Het welbekende 1 keer reactie posten in een topic is genoeg als je dagelijks naar GoT gaat :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:04:
Heren (en dames)!

Al zou het ooit aangezet worden; hou je dan wel in de gaten om je mail goed bij te houden? Sommige topics (zoals in HK) zouden dan tientallen zo niet honderden mailtjes per dag versturen.

Ik kan me wel iets leukers voorstellen om aan mijn Outlook te voeren.

*edit*
Spuit 11, dank je, Roamor... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee joh, op mijn threads komen nooit duizenden reacties per dag binnen (alhoewel dit misschien een uitzondering gaat worden :) )

Andere fora lossen dat op door slechts 1 notificatie te versturen bij nieuwe reacties en pas als je de thread weer bezocht hebt de volgende.

En als je je alleen op individuele threads kan abonneren, dus niet op een hele afdeling, dan valt al dat mailverkeer toch wel mee??

BTW: Mail bijhouden is voor mij uurlijks terugkerende bezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen matches
Alsjeblieft, zo kun je het nooit vergeten. http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/43275/topics.

offtopic:
Oops.... wat een startposten van jou de laatste tijd.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tools, RSS en XML-feeds, bookmarks (verspreid over m'n diverse pc's), Outlook-reminders om dagelijks alle threads af te wandelen en zoek-opdrachten continue opnieuw uit laten voeren, veroorzaken inderdaad stukken minder dataverkeer en zijn idd veeeel makkelijker te gebruiken dan het ontvangen van een e-mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:40

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Goed lezen, GoT heeft z'n eigen bookmarks, dus al log je in vanaf 1001 pc's, je hebt altijd je eigen set bookmarks.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Matched: mail, na
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:29:
veroorzaken inderdaad stukken minder dataverkeer
't Gaat ons helemaal niet om het dataverkeer, wel om de enorme hoeveelheid mails die we dan continu zouden versturen. Want in tegenstelling tot het doen van zoekopdrachten naar jezelf en/of meenemen van rss-feeds zal mails laten versturen waarschijnlijk door heel wat mensen worden gebruikt, met als gevolg dat een en ander aardig wat meer systeembelasting veroorzaakt dan de geboden alternatieven :)

We hebben zo'n 5 - 7.000 berichten per dag op GoT en dat veroorzaakt als je het een beetje ruim schat op termijn al gauw 20 - 40.000 e-mails die er per dag verzonden moeten worden. Dan moeten we waarschijnlijk daar speciaal een aparte mailserver voor kopen... en dat vinden we toch wat kostbaar voor een feature waar we ook al alternatieven voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik maak al tijden naar volle tevredenheid gebruik van HotTopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:00:
[...]

We hebben zo'n 5 - 7.000 berichten per dag op GoT en dat veroorzaakt als je het een beetje ruim schat op termijn al gauw 20 - 40.000 e-mails die er per dag verzonden moeten worden. Dan moeten we waarschijnlijk daar speciaal een aparte mailserver voor kopen... en dat vinden we toch wat kostbaar voor een feature waar we ook al alternatieven voor hebben.
Hallo ACM, bedankt voor je heldere uitleg :). Het zijn begrijpelijke keuzes en ik werk niet bij jullie dus ik kan geen schattingen maken, maarrrr: je hoeft als er gereageerd wordt slechts 1maal een bericht uit te sturen naar de 'geabonneerden' en niet "per reactie". Dus: Als er 1 iemand reageerd, moet er een mail verzonden worden, reageren er daarna 10 mensen, hoeft er niets verzonden te worden. Pas als de geabonneerde de thread weer bezocht heeft, kan je weer een eenmalige notificatie uitsturen bij nieuwe reacties.

Ik denk als je het zo doet, kan je je aantallen mails drastisch verlagen.

(BTW: 40.000 mails per dag... dat is 1 mail per 2 seconden. De smtp van de provider als smarthost instellen en huppakee! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

TheRookie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:25:
Ik maak al tijden naar volle tevredenheid gebruik van HotTopic :)
Ik ook, ik had het idee dat ik de enige was die het nog gebruikte omdat je er nooit meer wat over hoort :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Touchdomex schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:07:
Het welbekende 1 keer reactie posten in een topic is genoeg als je dagelijks naar GoT gaat :>
Maar maak er dan wel een inhoudelijke en iets toevoegende post van. We zijn niet al te blij met TerugVindPosts :+
Maaarrrr je wilt iets dieper nadenken over je argumenten. 40k mails is geen 2 per seconde, aangezien op een of andere manier het aantal posts buiten de HK :+ om 3 uur 's nachts lager is dan 19u 's avonds. 'De smtp van de provider als smarthost instellen en huppakee' is niet helemaal van toepassing en 5k posts in (pure schatting 1k topics) * jouw user-ID aan users is nog steeds meer dan een paar mailtjes per dag, terwijl het volslagen nutteloos is gezien de vele andere mogelijkheden. Bouw anders zelf een tooltje dat een mailtje aan jezelf stuurt als de RSS feed wat oppikt. Is maar enkele mailtjes per dag ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:26:
maarrrr: je hoeft als er gereageerd wordt slechts 1maal een bericht uit te sturen naar de 'geabonneerden' en niet "per reactie". Dus: Als er 1 iemand reageerd, moet er een mail verzonden worden, reageren er daarna 10 mensen, hoeft er niets verzonden te worden. Pas als de geabonneerde de thread weer bezocht heeft, kan je weer een eenmalige notificatie uitsturen bij nieuwe reacties.
Dat snap ik allemaal. Maar jij bent niet de enige geabonneerde, die andere 10 willen zich waarschijnlijk ook gaan abonneren daarop. Dus dat zijn dan sowieso al 10 mailtjes voor die 10 gebruikers, tenzij ze tussendoor langskomen, dan worden het er nog wat meer. En er zijn vast ook nog wel meer trucjes om te voorkomen dat er extra mails verzonden hoeven te worden, maar feit blijft dat het behoorlijk wat mails blijven die we nu allemaal nog niet versturen.

Daarbij moet je dan ook nog eens gaan bijhouden wie welk topic wanneer bezocht heeft... Iets dat we ook liever niet doen om de grote aantallen records die daarbij in zo'n kruistabel optreden, zelfs als je alleen de mail-abonnementen bijhoudt.
(BTW: 40.000 mails per dag... dat is 1 mail per 2 seconden. De smtp van de provider als smarthost instellen en huppakee! :P )
Onze provider zijn we zelf op dit gebied, we hebben al een dedicated machine voor smtp (en imap/pop3) :) Maar ook dat apparaat heeft natuurlijk zijn grenzen en ik weet niet of dat voor of na 40k extra mails per dag wordt bereikt, maar kom er liever ook niet achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

Geen matches
Deze discussie hoort niet in SG maar in LA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Geen matches
Uhm, nou eigenlijk in React Bugs en Featurerequests, aangezien dit over een feature van de forumsoftware zou gaan :) . → BUG dus :P .

[ Voor 8% gewijzigd door JHS op 16-01-2008 18:49 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:48:
[...]

Dat snap ik allemaal. Maar jij bent niet de enige geabonneerde, die andere 10 willen zich waarschijnlijk ook gaan abonneren daarop. Dus dat zijn dan sowieso al 10 mailtjes voor die 10 gebruikers, tenzij ze tussendoor langskomen, dan worden het er nog wat meer. En er zijn vast ook nog wel meer trucjes om te voorkomen dat er extra mails verzonden hoeven te worden, maar feit blijft dat het behoorlijk wat mails blijven die we nu allemaal nog niet versturen.

Daarbij moet je dan ook nog eens gaan bijhouden wie welk topic wanneer bezocht heeft... Iets dat we ook liever niet doen om de grote aantallen records die daarbij in zo'n kruistabel optreden, zelfs als je alleen de mail-abonnementen bijhoudt.
Ja precies: 10 abonnee's = 10 mailtjes totaal, ongeacht hoeveel reacties daarna volgen,
ipv: 10x een e-mail sturen per reactie (8 reacties = 8 x 10 abonnee's = 80 mailtjes, dus dat loopt idd behoorlijk op)

Je maakt mij niet wijs dat jullie met al je trukendozen niet serverside makkelijk kan bijhouden of een geabonneerde een thread bezocht heeft of niet. :)

Maar anyway: ik hoop dat deze feature (bug ;) ) request wordt meegenomen in de toekomst.

Aantallen mails zijn, als bovenstaand in acht neemt, geen argument meer om het niet te doen.

Bekijk het ook zo: Mailnotificatie trekt mensen weer terug naar je forum!!! En dat is wat je natuurlijk wil bereiken!!
O-) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Matched: mail, na
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:09:
[...]
Bekijk het ook zo: Mailnotificatie trekt mensen weer terug naar je forum!!! En dat is wat je natuurlijk wil bereiken!!
Interesse in het vak trekt mensen terug naar dit forum.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disjfa schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:10:

Interesse in het vak trekt mensen terug naar dit forum.
Inderdaad. We hebben niet zoveel aan mensen die hun vraag dumpen, en niet terugkomen zolang er geen reply is. Een forum bezoeken is een interactieve bezigheid. In de tijd dat je "wacht" tot iemand op je reageert, kun je makkelijk wat andere topics doorlezen en wat replies tikken.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 19:50 . Reden: excuses voor de kick :* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:49:
[...]

Inderdaad. We hebben niet zoveel aan mensen die hun vraag dumpen, en niet terugkomen zolang er geen reply is. Een forum bezoeken is een interactieve bezigheid. In de tijd dat je "wacht" tot iemand op je reageert, kun je makkelijk wat andere topics doorlezen en wat replies tikken.
Waar je helemaal niks aan hebt, is mensen die niet terugkomen zelfs als er wel een reply is.

Ik weet niet hoe het met andere mensen zit, maar ik heb echt wel andere dingen te doen dan de hele dag op een mogelijke reply te gaan zitten wachten. Zie hier, nu zit er weer een maand tussen jouw reply en dat van mij... 't had ook een uurtje kunnen zijn; 1 e-mail zou voldoende zijn geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik zou als ik jou was toch echt eens naar hottopic kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheRookie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:49:
Ik zou als ik jou was toch echt eens naar hottopic kijken ;)
Heheh, heb je aandelen ofzo?? ;)

Ik heb er naar gekeken en het ziet er goed uit, maar ik zit doorgaans, op m'n pda na, continue achter andere pc's, werkstations, notebooks, terminal sessies, servers enz enz. En om dan iedere keer dat programma te moeten installeren, is niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Nope, 'slechts' een tevreden gebruiker :P

Maar aangezien 't er niet naar uitziet dat GoT aan je feature request gaat voldoen is 't wel "the next best thing" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:03:
[...]

Heheh, heb je aandelen ofzo?? ;)

Ik heb er naar gekeken en het ziet er goed uit, maar ik zit doorgaans, op m'n pda na, continue achter andere pc's, werkstations, notebooks, terminal sessies, servers enz enz. En om dan iedere keer dat programma te moeten installeren, is niet zo handig.
Dan stel je je postgeschiedenis in als bookmark ipv de GoT bookmark die je nu hebt. Dan zie je het meteen als er gereageerd is op een topic van je.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 02:42:
[...]

Dan stel je je postgeschiedenis in als bookmark ipv de GoT bookmark die je nu hebt. Dan zie je het meteen als er gereageerd is op een topic van je.
Mijn bookmarks zijn niet op iedere machine hetzelfde omdat ik iedere keer ergens anders inlog.

Ik weet dat daar tools voor zijn (Google browser sync bijv), maar die zou ik dan iedere keer handmatig moeten installeren + dan nog: moet ik iedere keer zelf op het idee komen om die pagina te gaan controleren of er misschien een reply is gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Geen matches
Dit is een won't dus ik gooi 'm maar eens dicht :)

argumenten zijn al gegeven; dit is een community site en geen afhaal-chinees, mensen die enkel terugkomen als ze een antwoord krijgen op een vraag zijn niet het soort mensen die wij proberen te bereiken...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.