ACM schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:48:
[...]
Dat snap ik allemaal. Maar jij bent niet de enige geabonneerde, die andere 10 willen zich waarschijnlijk ook gaan abonneren daarop. Dus dat zijn dan sowieso al 10 mailtjes voor die 10 gebruikers, tenzij ze tussendoor langskomen, dan worden het er nog wat meer. En er zijn vast ook nog wel meer trucjes om te voorkomen dat er extra mails verzonden hoeven te worden, maar feit blijft dat het behoorlijk wat mails blijven die we nu allemaal nog niet versturen.
Daarbij moet je dan ook nog eens gaan bijhouden wie welk topic wanneer bezocht heeft... Iets dat we ook liever niet doen om de grote aantallen records die daarbij in zo'n kruistabel optreden, zelfs als je alleen de mail-abonnementen bijhoudt.
Ja precies: 10 abonnee's = 10 mailtjes totaal, ongeacht hoeveel reacties daarna volgen,
ipv: 10x een e-mail sturen per reactie (8 reacties = 8 x 10 abonnee's = 80 mailtjes, dus dat loopt idd behoorlijk op)
Je maakt mij niet wijs dat jullie met al je trukendozen niet serverside makkelijk kan bijhouden of een geabonneerde een thread bezocht heeft of niet.
Maar anyway: ik hoop dat deze feature (bug

) request wordt meegenomen in de toekomst.
Aantallen mails zijn, als bovenstaand in acht neemt, geen argument meer om het niet te doen.
Bekijk het ook zo: Mailnotificatie trekt mensen weer terug naar je forum!!! En dat is wat je natuurlijk wil bereiken!!