Blokjes in mijn beeld bij spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-03 20:44
heey
kheb al heel veel gezocht, maar ik kan niet echt vinden wat het probleem is en of iemand anders dit probleem ook wel eens heb gehad.

daarom start ik een topic.

Heb dit weekend mijn nieuwe computer in elkaar gezet, met een Asus 8800 GT.

Als ik een spel ga spelen (Counter Strike: Course) dan zie ik allemaal Paarse blokjes (en soms andere kleuren) in mijn beeld komen. (het zijn grote blokken)

Toen ik met 3D Mark 06 mijn systeem ging laten testen kreeg ik bij de videobeelden om mijn videokaart te testen ook allemaal blokjes in beeld (dit keer met de kleuren die ook in die game werden gebruikt)

nu heb ik directx 10 (versie 64x bit) en windows vista 64x ultimatum op een 22 inch tft en een gehuegen van 4 GB.
en ik heb totaal niks overklocked of iets

weet iemand wat ik hieraan kan doen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Knap dat je niets gevonden hebt. Zoek 's op artifacts ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit zijn idd artifacts. Meestal komt dat door het geheugen dat kapot is van de videokaart. Ik zou ff wat meer testen met andere spellen, heb je het overal en altijd is de kaart gewoon kapot. Terug brengen of sturen naar de winkel en een nieuwe regelen.

Als je de mogelijkheid hebt om de kaart in een andere PC te proberen zou ik dat zeker doen om zeker te weten dat het echt de kaart is.

Verwijderd

maximus1 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:32:
weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Eh ja, beter zoeken, oftoewel niet alleen zeggen dat je gezocht heb maar het ook doen ;) succes ermee. ( met source wil ik je nog wel helpen, source heeft wel vaker missende textures, al denk ik niet dat dit hetzelfde probleem is.)

• maximus1
:O dat klinkt dus ernstig...
thnx voor je reply. kzal is ff in andere spellen testen...

artifacts, whaha, ok dan weet ik voortaan dat dat ook zo heet :)

• maximus1
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:50:
[...]

( met source wil ik je nog wel helpen, source heeft wel vaker missende textures, al denk ik niet dat dit hetzelfde probleem is.)
wat bedoel je hiermee? dat je me hiermee kun helpen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als meerdere programma's artifacts geven, kan het zijn dat je videokaart (gedeeltelijk) defect is of dat de warmte-afvoer niet op orde is.

Wat zijn de temperaturen van die kaart als de artifacts optreden? Heb je al geprobeerd om andere/betere airflow in je kast te realiseren? Heb je al geprobeerd met RivaTuner je kaart iets terug te klokken om te kijken of artifacts dan verdwijnen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maximus1
de temperaturen weet ik niet, ga ik zo voor kijken, ff programma daarvoor zoeken.

de airflow in de kast is naar mijn idee zeer goed, 3 kast ventilatoren, bekabeling goed weggewerkt, een grote cpu koeler (dus grote fan) en dan nog de fan van de videokaart, moet goed zijn denk ik.

en ik zal nu proberen met rivatuner de kaart proberen terug te klokken, eerst ff downloaden.

• PilatuS
  • Niet online
De kans is zeker aanwezig dat het probleem weg gaat als je de kaart onderklokt. Mocht bij met 20MHz lager weg zijn zou je de kaart kunnen houden. Gaat het je 50MHz of meer kosten zou ik zeker terug gaan met de kaart. Je betaald toch voor een kaart met bepaalde specs en niet minder.

• maximus1
ok thnx for your help guys.

het is iets minder geworden nadat ik coreclock 21 MHz had terug geklocked.

dus ik kan nu gewoon naar de winkel emailen (pcmegastore) en een nieuwe eisen of een reperatie eisen? (natuurlijk eerst gewoon aardig blijven :) )

• MAX3400

MAX3400

Eerst naar de winkel...

Heb hetzelfde probleem namelijk in XFX 8800GT Alpha Dog defect? Of toch niet?

• PilatuS
  • Niet online
maximus1 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:22:
ok thnx for your help guys.

het is iets minder geworden nadat ik coreclock 21 MHz had terug geklocked.

dus ik kan nu gewoon naar de winkel emailen (pcmegastore) en een nieuwe eisen of een reperatie eisen? (natuurlijk eerst gewoon aardig blijven :) )
Ga eens aan de gang met het geheugen. Artifacts komen meestal door het geheugen en niet de core. Je kan gewoon een RMA aanvragen bij die winkel. Gewoon lekker veel info geven over wat er precies aan de hand is. Je kan dan een nieuwe kaart krijgen.

• maximus1
hmm, het scheelt helemaal niks als ik het geheugen ook omlaag doe..

nu probeer ik mijn fan omhoog te krijgen voor de videokaart, maar in riva tuner heb ik geen Fan tab :(
hoe dat dan weer kan

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
maximus1 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:07:
hmm, het scheelt helemaal niks als ik het geheugen ook omlaag doe..

nu probeer ik mijn fan omhoog te krijgen voor de videokaart, maar in riva tuner heb ik geen Fan tab :(
hoe dat dan weer kan
Niet te veel aan rommelen hoor. Eigenlijk heb je nu al je garantie verloren, omdat je met de snelheden van je geheugen hebt gerommeld. Gewoon RMA sturen is het best wat je nu kunt doen.

• MAX3400

MAX3400

Xtresis schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:14:
[...]

Niet te veel aan rommelen hoor. Eigenlijk heb je nu al je garantie verloren, omdat je met de snelheden van je geheugen hebt gerommeld. Gewoon RMA sturen is het best wat je nu kunt doen.
Garantie verloren? Het is een softwarematige onderklok-aktie. Als je de settings weer op het oude niveau zet, de kaart uitbouwt en terugbrengt, is er geen hond die dat merkt of ziet.

Ja, als je overklokt en je kaart om zeep helpt, dat is wel makkelijker te constateren of als je met nhibitor een andere bios erin gezet hebt. Onderklokken mag best; of zou Nvidia Ntune voor niks ontwikkeld zijn om in 2D je fan langzamer te laten draaien ofzo?

• PilatuS
  • Niet online
Settings terug zetten hoef niet eens. De core en mem snelheden staan op de PC van de TS en niet in de kaart zelf. Zodra de kaart in een andere PC gaat draait ie gewoon stock. Alleen met de BIOS kan je de instellingen in de kaart zetten ipv gewoon in een stukje software op de PC.

• maximus1
ok :) pfff gelukkig maar, k schrok al.

dan wordt het terug brengen :)
thnx voor jullie hulp.

nu maar hopen datk ook een nieuwe of een gerepareerde terug krijg :)

• PilatuS
  • Niet online
Je krijg sowieso een nieuwe. Die dingen zijn eigenlijk niet te repareren. Een nieuw core of geheugen blokjes er op doen kost zoveel werk en tijd dat het niet te doen is. Sowieso kan een mens het niet eens doen, heb je echt een machine voor nodig zo ingewikkeld is het. Een nieuwe kaart kost misschien 30 euro om te maken.

De winkel zal je kaart gewoon even testen met 3dMark. Dan zien ze zelf dat ie artifacts geeft en krijg je gewoon een nieuwe terug. Waar de oude kaart uiteindelijk terecht komt weet ik niet maar hij zal wel ergens de prullenbak in gaan. De winkel stuurt em gewoon terug naar de leverancier en die stuurt em weer terug naar de fabrikant. Enige wat er misschien nog mee gedaan wordt is kijken wat er mis mee is bij een lab van Nvidia, maar waarschijnlijk gaat ie gewoon de prullenbak in.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 13-01-2008 21:29 ]

• maximus1
ok thnx man :)

kheb nu mail naar de winkel gestuurd, ff op reactie afwachten en dan kan die de deur uit.

thnx voor alle hulp mensen

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09-2025

TrickeY

www_un4given_nl

hoogstwaarschijnlijk is dit gewoon een fout in de map die je speelt.
want heb je dit ook in de standaard maps van cs source? of in custom maps?
ervanuit gaand dat dat het geval is.
verwijder de custom maps eens die je dan speelt, en laat hem opnieuw downloaden.

www_un4given_nl

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
TrickeY schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:43:
hoogstwaarschijnlijk is dit gewoon een fout in de map die je speelt.
want heb je dit ook in de standaard maps van cs source? of in custom maps?
ervanuit gaand dat dat het geval is.
verwijder de custom maps eens die je dan speelt, en laat hem opnieuw downloaden.
maximus1 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:32:
...

Toen ik met 3D Mark 06 mijn systeem ging laten testen kreeg ik bij de videobeelden om mijn videokaart te testen ook allemaal blokjes in beeld (dit keer met de kleuren die ook in die game werden gebruikt)

...
Ik denk dus niet dat het aan de map ligt...

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09-2025

TrickeY

www_un4given_nl

fuck, sorry, overheen gelezen :( dom.

het kwam me namelijk zo bekend voor , die fel paarse groete vierkanten.

www_un4given_nl

• maximus1
stuur hem nu zeker weten naar de winkel terug, omdat ik nu ook in windows soms artifacs zie..

wordt er allemaal niet vrolijk van :(
Pagina: 1