Toon posts:

1,5 tot 2 gieg kwijt na wissen Solidworks.

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.
Ik heb het faq gedeelte al gelezen over vrije ruimte kwijt maar daar staat de oplossing niet in!
Het volgende is het probleem.
Ik heb Solidworks 2007 geinstaleerd en heb dit moeten wissen omdat ik wat fout had gedaan. Daarna hat ik weer een probleem en heb het programma nogmaals gewist. Nu ben ik tussen de 1,5 en 2 gieg aan schijfruimte kwijt. Voor ik het programma ben gaan instaleren had ik z'n 5,4 Gieg vrij en nu nog 3,5Gieg iemand een idee waar Solidworks allemaal bestanden neer zet? Ik heb alle mappen van solidworks op de HD gewist die ik kon vinde, Solidwork gooit niet alles weg blijkbaar als je via software wist.
Maar ja nu ben ik dus tussen de 1,5 en 2 gieg aan ruimte kwijt.

Wat gegevens van me Laptop.
80Gieg HD opgedeelt in 2x 40Gieg
1Gieg geheugen, XP home
Kaspersky Internet sec 6

PS Ik heb gezocht of Kaspersky ook zo iets had als norton zon rare recycle bin maar niet gevonde.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Probeer de Windows Temp map eens.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik schreef had ik die al doorgenomen! Dat Faq ding! Maar de temp is gewoon leeg.
Van de week heb ik gewoon dingen weg gegooit zon 5 gieg en daar had ik geen probleem mee! Toen had ik gewoon alles! Nu alleen met verwijderen van Solidworks 2007 heb ik dus die 1,5 tot 2 gieg kwijt. Het heeeft dus wat met solidworks te maken zou ik zeggen. Heb voor de rest niets gedaan met me laptop dan solidworks 2 maal instaleren en verwijderen. :?
Iemand nog een Idee _/-\o_ ?

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:09:
Zo ik schreef had ik die al doorgenomen! Dat Faq ding! Maar de temp is gewoon leeg.
Van de week heb ik gewoon dingen weg gegooit zon 5 gieg en daar had ik geen probleem mee! Toen had ik gewoon alles! Nu alleen met verwijderen van Solidworks 2007 heb ik dus die 1,5 tot 2 gieg kwijt. Het heeeft dus wat met solidworks te maken zou ik zeggen. Heb voor de rest niets gedaan met me laptop dan solidworks 2 maal instaleren en verwijderen. :?
Iemand nog een Idee _/-\o_ ?
Gebruik gewoon een van de zovele tooltjes, bijv treesize, disktective, of windirstat :)
Dan krijg je temminste een duidelijk overzicht.

[ Voor 3% gewijzigd door niels88 op 13-01-2008 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had hier in een topic SequoiaView gevonde maar snap niet wat ik daar aan kan zien. Wat zou ik dan met die treesize kunnen zien? Of eeen van de andere progjes?

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-02 10:29
Je kunt eens kijken of je met ccleaner iets vind. Zo heb ik ook nog oude resterende bestanden gevonden van software die ik al lang verwijderd had.

http://www.ccleaner.com/

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:19:
Had hier in een topic SequoiaView gevonde maar snap niet wat ik daar aan kan zien. Wat zou ik dan met die treesize kunnen zien? Of eeen van de andere progjes?
Een duidelijk overzicht misschien :P
Afbeeldingslocatie: http://pcwin.com/media/images/screen/77111-treesize_free.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ja treesize siet erwel beter uit dat snap ik :D zon plaatje :P!
Ga die eens proberen!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:09:
Zo ik schreef had ik die al doorgenomen! Dat Faq ding!
Dan kwam je ook achter de tools ;)
Tip: Spacemonger en Sequoiaview kunnen in dit soort gevallen ook erg handig zijn. Deze stukjes software geven de gebruikte schijfruimte grafisch weer. Zie Google en/of hieronder bij Een paar handige freeware tooltjes. Verder staat hier een handige lijst van alle onbekende en onnodige bestanden in Windows XP die aangepast, uitgeschakeld danwel verwijderd kunnen worden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik heb ook last van een soortgelijk probleem, alleen sterker nog de hardeschrijf geeft aan dat er meer data in gebruik is dan er werkelijk gebruikt wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.upload2world.com/pic67/upload2world_367d4.jpg

100.068 + 161.900 =/= 305.242

Iemand een idee waardoor die zou kunnen komen? Bad sectors?

[ Voor 5% gewijzigd door Fox op 13-01-2008 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had met treesize wel iets gevonden maar dat is maar hooguit 1gieg. Dat staat in systeem herstel. Nou wil ik mijn oude herstel punten niet wissen. Hoe wis ik die delen die bv alleen vanaf een vrijdag er op gezet zijn? 8)7 :?

PS CCleaner is nu bezig!

CCleaner heeft dingen gewist maar ja niet de ruimte die ik hoopte! En ook wat te veel weg gegooit maar ja had ik beter moeten kijken :P !

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 06:32 ]

Pagina: 1