Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

bios

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
mijn pc doet weer als gewoonlijk heel raar nu dacht ik heel simpel bios te flachen allemaal heel leuk en aardig maar wat is nu het probleem ik weet niet hoe ik deze moet instaleren het mobo is een MSI K9MM-V
kan iemand me helpen ,als je meer info nodig hebt vraag effe aub

grtzz _/-\o_

Verwijderd

Lees de handleiding van je moederbord.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wellicht heb je het over het hoofd gezien tijdens het registeren, maar voordat je hier op dit forum post zijn er een aantal dingen die je zelf moet proberen:

Algemeen Beleid
Google.nl
GoT Search
PMG FAQ und Hoe kan ik mijn BIOS updaten?

Daarnaast lijkt het mij helemaal geen goed idee dat jij met deze (duidelijke) beperkte kennis een BIOS gaat flashen. Het is niet iets wat je als niet gevorderde gebruiker moet willen proberen. Daarnaast moet je wel weten van een BIOS flash doet. Het lost niet spontaan al je problemen op. Als je eerst eens duidelijk zou maken wat er zoals gewoonlijk weer raar is, dan kunnen wij je wellicht verder helpen.......

Suc6 :)

[ Voor 30% gewijzigd door Notna op 13-01-2008 10:18 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-11 08:32

Mojo

The Power Within

Ga naar de site van MSI, download je nieuwe Bios en flash hem met behulp van tools die ook opde site staan.

Let wel op, als je het verkeerd doet kan je je moederbord ermee slopen en het lijkt me niet echt dat je weet wat je aan het doen bent, dus je bent gewaarschuwd :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
hoi ,

nou mijn probleem is mijn pc heeft de laatste tijd veel problemen (start niet op , windows kan niet geinstaleerd worden ) maargoed nu gebruik ik linux ,
maar met al dat gedoe krijg ik als ik bios wil openen alleen links boven in de hoek een kniperend streepje staan en verder komt hij niet :s dus kan het zijn dat bios er niet meer op staat ?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:19:
hoi ,

nou mijn probleem is mijn pc heeft de laatste tijd veel problemen (start niet op , windows kan niet geinstaleerd worden ) maargoed nu gebruik ik linux ,
maar met al dat gedoe krijg ik als ik bios wil openen alleen links boven in de hoek een kniperend streepje staan en verder komt hij niet :s dus kan het zijn dat bios er niet meer op staat ?
Je zou toch verwachten na je eerdere topics vonfoxx, dat je wel geleerd zou hebben.

bovenstaande opmerking laat trouwens duidelijk blijken dat je totaal niet weet wat je aan het doen bent. Wellicht is het verstandig eerst kennis op te doen van zaken alvorens je uberhaubt begint met het willen flashen van je BIOS.

Daarnaast is http://www.beginnersweb.nl wellicht een beter alternatief (voorlopig) dat GoT (overigens niet lullig bedoelt :> )

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Nee. Als je eerst eens gaat googlen op "wat betekent BIOS" dan had je deze vraag niet gesteld.
Je zou je CMOS wel kunnen resetten (RTFM en specifiek clrcmos of celar cmos in de inhoudsopgave) om uit te sluiten dat het een instelling is die je vernaggeld hebt.

edit: ^^ was net even rapper als mij LOL . Maar de strekking van zijn en mijn verhaal komt overeen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 10:23 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Bios moet je dus niet updaten, alleen als je zeker weet dat je het nodig hebt(ivm hardware).
Dit word normaal op de website van moederbord firma vermeld (of in forums waar zoiets besproken word).

Als je linux wel werkt dan zal xp ook kunnen werken.
Je kan de bios ook op default zetten, dan werkt beter indien er problemen zijn, maar dan is hij wel langzamer, dus de instellingen kun je dan weer terugzetten.(wel eerst alles noteren)

Pc start niet op , windows kan niet geinstaleerd worden, wat precies???????????????

[ Voor 9% gewijzigd door jan99999 op 13-01-2008 11:37 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Deze topic toont (wederom) totaal geen eigen inzet om dingen uit te zoeken en je in te lezen in dingen die je niet snapt - en om allees een beetje duidelijk op te schrijven (Windows installeert niet want je draait Linux :? ). Zo werkt het op GoT niet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.