Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen, hier is mijn probleem.

Ik heb al een aantal maanden een tweede hands laptop ( hp compaq nc6000 ).
Nooit heb ik problemen ermee gehad dat hij bleef hangen.
Nu heb ik 'm op eindjaarsdag meegenomen naar een vriend en vanaf toen zijn de problemen begonnen. Opeens bleef hij in de normale modus hangen( na ongeveer 25 minuten).
Als ik 'm dan vervolgens opnieuw opstart( dit kan alleen maar hardwarematig worden gedaan door 'm uit te zetten en dan weer aan doen ). Maar zelfs hier komen er af en toe problemen, het lijkt alsof de hardeschijf niet meer aan wilt gaan en pas na een x-aantal minuten ( of soms veel langer) kan hij weer normaal opstarten.
Ik heb het besturingssysteem opnieuw geinstalleerd en geen positief resultaat gekregen.
Overigens toen ik bij die vriend was heb ik niks bijzonders gedaan , niks geupdate , geinstalleerd en heb ook toen mijn laptop niet extra hardhandig behandeld. Het probleem is echt uit het niets gekomen.
Voordat ik 'm opnieuw had geinstalleerd( het besturingssyteem en na een format ook nog eens) deed hij het soms wel eens 1,5 uur zonder te hangen maar soms ook al na een paar minuten. MOmenteel hangt hij standaard na ongeveer 4/5 minuten.
Mijn eigen conclusie er iets met de drivers gebeurd ( of de hardware gezien de manier waarop ) waardoor deze helemaal niet goed laden ( deze worden dus waarschijnlijk in veilige modus uitgeschakeld waardoor er zich geen hangproblemen voordoen ).

Ik heb een beetje lopen googlen en ben op deze topic uitgekomen:
[XP] Pc blijft hangen (gagp30kx wordt niet geladen)
http://www.beginnersweb.nl/forum/viewtopic.php?t=32150

Het probleem van deze persoon lijkt namelijk op die van mij(in grote lijnen).
Ik heb ook alle tips in dit onderwerp opgevolgd met als resultaat niks. Het enige wat me niet lukt is de jumpers verzetten gezien ik er geen heb om dus de rtc-ram te clearen.

Mijn specs:
laptop : hp compaq nc6000
processor: Intel Pentium mobile 1,7 Ghz
intern geheugen: 512 DDR sdram
videokaart : ATI mobile radeon 9600
besturingssysteem : momenteel windows professionel xp , voorheen home edition

wie heeft er een aantal oplossingen.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Doe eens een aantal hardware test. Gebruik Memtest voor je memory, en Hitachi Drive Fitness test voor je harddisk. Kijk eens of je de laatste bios hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het zou dan inderdaad aan je drivers kunnen liggen aangezien die in veilige modus niet worden geladen.

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 12-01-2008 19:10 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
-The_Mask- schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:09:
Het zou dan inderdaad aan je drivers kunnen liggen aangezien die in veilige modus niet worden geladen.
Hoeft niet persee, kan ook door een IO fout/timeout komen. Of een hardware fout, bv een modem, die pas wordt gebruikt zodra een driver wordt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
fleppuhstein schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:19:
[...]

Hoeft niet persee, kan ook door een IO fout/timeout komen. Of een hardware fout, bv een modem, die pas wordt gebruikt zodra een driver wordt geladen.
Er stond ook niet dat het aan de drivers lag. Ik zei dat het er aan kon liggen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ooit eens het volgende tegengekomen. Dat was een probleem met een 'energie-management driver', welke de status van de interne accu controleerde. Het laadgedeelte van de laptop was gedeeltelijk defect met als gevolg een (regelmatige) vastloper. Probleem was weg na het fysiek verwijderen van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en kijk welke tests mogelijk zijn op laptops. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39
zelfde specs als mijn NC8000 wat is het verschil dan precies? :P Ik merk wel dat de laptop soms moeilijk kan doen met de wireless als je niet de tool van intel gebruikt, verder nergens last van..

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen thnx voor de tips .. Ik heb dus nu een memtest gedaan , Driver Fitness test gedaan, ik heb de laatste bios. Dat van de energie-management heb ik nog niet gedaan( hoewel ik niet het gevoel heb dat het hieraan ligt , maar je weet maar nooit )ga ik ook eventjes later testen. Ohja en ik heb al die tests al gedaan van de Hang en Opstartproblemen ( no result ).

Er is nu echter iets superaparts. Het ziet eruit als de videokaart wordt gebruikt hij gewoon niet blijft hangen...??? Dus als ik constant een filmpje afspeel (op de achtergrond )heb ik geen problemen. Echter zou ik natuurlijk gewoon een oplossing hebben. Maarja ik kan wel in ieder geval wel eventjes werken.
Maar ik weet denk ik wel in welk gebied ik nu mijn probleem moet gaan opzoeken.

ps. Oh ja chaos .. ik had helemaal geen problemen ermee .. lekkere laptop verder maar gewoon BOEM ineens uit het niets :S superraar gewoon zie mijn eerste post.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 15:22

Speeder

42 ;)

mm, bekend fenomeen. Ik heb er ook last van. Het schijnt dat het met een magneetje te maken heeft op de powerboard waar je de voeding op aan sluit. Ik kwam dit laatst tegen op het forum van HP

Het vervelende is dat deze soort laptops in de komende maanden uit de garantie lopen. Die van mij begon met de kuren net na de garantie periode. Ik heb wel gekeken naar wat het kost om zoiets te laten reparen maar dan doe ik hem liever van de hand aan een hobbyist/reparateur dan dat ik er zelf aan ga zitten knoeien.

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Pagina: 1