[XP] Pc blijft hangen (gagp30kx wordt niet geladen)
Goed mijn pc heeft ruim een maand zonder problemen gedraaid. Sinds vandaag dus niet meer. Ik heb gisteren niets aan de hard- dan wel software veranderd.
De pc lijkt volledig te stoppen met reageren. De ene keer word het scherm zwart, de andere keer blijft het laatste beeld staan. De ene keer wil hij wel opstarten, de andere keer niet.
Eerst maar eens de volgende topics doorgenomen:
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Wat heb ik zelf gedaan:
- windows systeem herstel terug gezet naar eergisteren
geen resultaat
- Geprobeerd memtest uit te voeren, Voor zover ik het begrijp zou er na ruim 3 uur testen niets
gevonden zijn.
Temps en voltlijnen mijken me ook in orde:
CPU 36.5oC
MB 30oC
VCORE = 145.6V
3.3V = 3.328V
5V = 5.107V
12V = 12.160V
- een kijkje in het windows systeem log genomen.
Deze foutmelding komt af en toe voor:GAGP30KX.SYS
De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
gagp30kx
volgende info gevonden:
gagp30kx: Microsoft driver to be used with a VIA K8 motherboard for CPU to AGP
communications.
Daarnaast heb ik ook nog de volgende foutmeldingen gevonden:
De NVIDIA Display Driver Service-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.
en
Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: NVIDIA Display
Driver Service
Bij alle foutmeldinge uiteraard ook op de link geklikt, maar kreeg telkens het volgende te zien:
We're sorry
There is no additional information about this issue in the Error and Event Log Messages or Knowledge Base databases at this time. You can use the links in the Support area to determine whether any additional information might be available elsewhere.
Ik heb ook geprobeerd om de hardware versnelling in de beeldscherminstellingen op 'geen' te zetten maar dat maakt geen verschil.
Hij is in veilige modus tot nu toe niet vast gelopen. Ik heb ook opstarten in VGA modus geprobeerd, maar toen liep hij wel vast.
Volgens avg is mijn pc virusvrij en windows defender kan ook niets vinden.
De sysspecs:
win xp pro nl sp2
amd athlon 64 3000
leadtek geforce 6800LE (agp)
asus a8v deluxe
systeem is niet overclocked
Bij apparaat geen foutmeldingen (enkel een niet geinstalleerde onherkende netwerkkaart)
Uiteraard ook even gekeken, maar GAGP30KX.SYS staat gewoon netjes in C:\WINDOWS\system32\drivers
Googlen op GAGP30KX heeft me niets nuttig opgeleverd voornamelijk hijackthis-logs, en een enkeling die hetzelfde of een vergelijkbaarprobleem had, maar nergens een oplossing.
Wie kan me hier mee helpen?
Omdat GAGP30KX onderdeel is, dacht ik dat dit het juiste sub-forum is. Mocht dat niet zo zijn, dan wil ik de modjes bij deze vragen of ze mijn topic in het juiste forum willen plaaten.
Goed mijn pc heeft ruim een maand zonder problemen gedraaid. Sinds vandaag dus niet meer. Ik heb gisteren niets aan de hard- dan wel software veranderd.
De pc lijkt volledig te stoppen met reageren. De ene keer word het scherm zwart, de andere keer blijft het laatste beeld staan. De ene keer wil hij wel opstarten, de andere keer niet.
Eerst maar eens de volgende topics doorgenomen:
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Wat heb ik zelf gedaan:
- windows systeem herstel terug gezet naar eergisteren
geen resultaat
- Geprobeerd memtest uit te voeren, Voor zover ik het begrijp zou er na ruim 3 uur testen niets
gevonden zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Memtest-86 v3.3 | Pass 14% ####### Athlon 64 (0.13) 1802 Mhz | Test 64% ######################### L1 Cache : 128 K 14733 MB/s | Test #6 [Moving inversions, 32 bit Pattern] L2 Cache : 512 K 3670 MB/s | Testing : 112K - 1024M 1023M Memory : 1024 K 1854 MB/s | Pattern : fff3ffff Chitset : VIA K8T800Pro (ECC: Disabled) Settings : RAM : 200 Mhz (DDR400) / CAS: 2.5-3-3-8 / Dual Channel (128bits) WallTime Cached RsvdMem MemMap Cache ECC Test Pass Errors ECCerrs -------- ------ ------- ------ ----- --- ---- ---- ------ ------- 3:15:55 1023M 368K e820-Std On Off std 4 0 ----------------------------------------------------------------------------------- Pass complete, no errors, press Esc to exit |
Temps en voltlijnen mijken me ook in orde:
CPU 36.5oC
MB 30oC
VCORE = 145.6V
3.3V = 3.328V
5V = 5.107V
12V = 12.160V
- een kijkje in het windows systeem log genomen.
Deze foutmelding komt af en toe voor:GAGP30KX.SYS
De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
gagp30kx
volgende info gevonden:
gagp30kx: Microsoft driver to be used with a VIA K8 motherboard for CPU to AGP
communications.
Daarnaast heb ik ook nog de volgende foutmeldingen gevonden:
De NVIDIA Display Driver Service-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.
en
Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: NVIDIA Display
Driver Service
Bij alle foutmeldinge uiteraard ook op de link geklikt, maar kreeg telkens het volgende te zien:
We're sorry
There is no additional information about this issue in the Error and Event Log Messages or Knowledge Base databases at this time. You can use the links in the Support area to determine whether any additional information might be available elsewhere.
Ik heb ook geprobeerd om de hardware versnelling in de beeldscherminstellingen op 'geen' te zetten maar dat maakt geen verschil.
Hij is in veilige modus tot nu toe niet vast gelopen. Ik heb ook opstarten in VGA modus geprobeerd, maar toen liep hij wel vast.
Volgens avg is mijn pc virusvrij en windows defender kan ook niets vinden.
De sysspecs:
win xp pro nl sp2
amd athlon 64 3000
leadtek geforce 6800LE (agp)
asus a8v deluxe
systeem is niet overclocked
Bij apparaat geen foutmeldingen (enkel een niet geinstalleerde onherkende netwerkkaart)
Uiteraard ook even gekeken, maar GAGP30KX.SYS staat gewoon netjes in C:\WINDOWS\system32\drivers
Googlen op GAGP30KX heeft me niets nuttig opgeleverd voornamelijk hijackthis-logs, en een enkeling die hetzelfde of een vergelijkbaarprobleem had, maar nergens een oplossing.
Wie kan me hier mee helpen?
Omdat GAGP30KX onderdeel is, dacht ik dat dit het juiste sub-forum is. Mocht dat niet zo zijn, dan wil ik de modjes bij deze vragen of ze mijn topic in het juiste forum willen plaaten.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn