Nieuw systeem, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 16:29
Beste Tweakers,

Ik ben nu al 2 uur bezig met het graaien in het GoT archief naar antwoord op mijn probleem, echter heb ik dat niet kunnen vinden / heeft dat niet geholpen.

Het probleem is alsvolgt:
Ik heb een upgradekit gekocht voor mijn systeem, maar wanneer ik pc aanzet, blijft mijn monitor zwart :S

Systeem:
Asus P5K (nieuw)
Q6600 (nieuw)
4x 512MB OCZ geheugen (had ik al, werkte ook naar behoren)
Nvidia 8800 GTS 320 MB XXX edition (had ik al, werkte ook naar behoren)
Thermalike 600 Watt voeding (nieuw)

Wat heb ik al geprobeerd?
1. andere videokaart erin gedaan (x1900xt), maar ook hiermee starte hij niet op
2. cpu losgemaakt en weer vastgemaakt

Help?! ;( ;(

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
Al geprobeerd met ander geheugen, of met één dimmetje ipv vier ? Mogelijk is dit geheugen niet compatible met je mainboard.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Start ie niet op of geeft ie alleen geen beeld (wel bliepjes via de pc-speaker, hdd / fan activiteit etc) ?

Heb je het P4 stekkertje wel aangesloten?

Geen kortsluiting achter het mobo door slechte montage?

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Alles goed aan gesloten??
Alle kabels enzo?? ook die van de voeding??

• wh00pz
Nielson schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:54:
Al geprobeerd met ander geheugen, of met één dimmetje ipv vier ? Mogelijk is dit geheugen niet compatible met je mainboard.
you are a genius! ik heb er nu 2 geheugenbalkjes van GEIL ingedaan (1g x2) en nu startie wel op..

hey superthx dude..

nu ff kijken of alles gaat werken..

• wh00pz
hmm.. hij start nu wel op..
alleen nu hebk weer een ander probleem..

Namelijk:
Bij het opstarten geeftie aan: De samenstelling van de hardware op deze computer wijkt te veel af van de confrug....... blabla datk dus opnieuw moet activeren..

Nou dat wil ik doen, alleen direct na het opstarten van windows, bij het aangeven van dit bericht loopt mn hele pc vast.. mn muis, toetsenbord etc etc werken niet meer, ze staan zelfs uit :S

iemand een idee??

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Nieuw moederbord, doe een gehele nieuwe installatie.
er is nu zoveel anders op je pc dat windows de kluts kwijt raakt. ;)

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Inderdaad. De drivers die windows inlaad tijdens het booten kloppen waarschijnlijk van geen kant meer met je nieuwe I/O controllers.

Verwijderd

dan krijg je al eerder een BSOD...

• wh00pz
ga ik doen...thx voor alles :_

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Welke windows versie gebruik je btw als ik vragen mag? Dit in verband met het opnieuw moeten activeren wat je eerder vertelde en de ingrijpende upgrade.

Naast het GoT archief is er trouwens ook een FAQ op ieder forumgedeelte.
Hier staat een hoop vermeld en kan je een hoop zoeken besparen in de toekomst. :)

Opstart troubleshooter :
Moederbord vervangen zonder Windows te herinstalleren: da's niet zo slim .. Alle drivers etc van de oude mobo conflicteren nu met de nieuwe mobo. Soms lukt dat prima, maar dan zit je met een vuile Windows. Soms lukt dat niet, dan krijg je een BSOD-festijn.
Processor, Mobo en Geheugen Faq

Als een windows installatie zou werken na zo'n ingrijpende update dan zou ook iedereen willekeurig z'n opstart-schijf in andermans computer kunnen duwen en gewoon zonder problemen verder kunnen werken. Helaas gaat dit niet omdat er hardwarematig gewoon te veel verschillen zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door KneppaH op 12-01-2008 00:33 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
wh00pz schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:17:Nou dat wil ik doen, alleen direct na het opstarten van windows, bij het aangeven van dit bericht loopt mn hele pc vast.. mn muis, toetsenbord etc etc werken niet meer, ze staan zelfs uit :S
Gewoon even wachten tot Windows alle nieuwe hardware geinstalleerd heeft, je kunt wel aan het hd ledje zien of ie nog druk bezig is. Een Windows installatie op een ander mainboard kan makkelijk, zolang je een driver hebt voor je hd controller en dus doorstart in Windows kun je daarna rustig alle drivers na-installeren. Iedereen blaat elkaar een beetje na over vervuilde Windows en dramatisch verslecheterde prestaties, is allemaal zwaar overdreven. En dan nog, een herinstallatie kan altijd nog als het misschien een keer beterb uitkomt.

Verwijderd

Je hebt gelijk als je zegt dat het KAN werken. Ideaal is het echter niet... Verre van zelfs...
Uiteindelijk gaan er een keer dingen mis en zoek je je een ongeluk waardoor dat wordt veroorzaakt...

Wat je zou kunnen doen, is je harddisk vervangen en daar Windows opnieuw opzetten. Je bent dan tenminste niets aan data kwijt. Je kunt daarna nog een keer proberen of je de oude windows aan de gang krijgt, maar herinstall IS en blijft beter.

• wh00pz
kheb alles ge-herinstalleerd, en alles loopt als een trein! :)

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Veel plezier met je uber-pc :)

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Pagina: 1