Hallo
ik bereken de grootte van een bestand, ik gebruik hiervoor de strlen() functie. Dit werkt op zich wel, echter heb ik het idee dat de laadbalk van de browser eventjes blijft hangen op het laatst. Soms laden dan niet alle afbeeldingen.
Ik vraag me af of ik nog iets verder moet uitrekenen, maar mischien heeft het iets te maken met 1024, dat ik de 24 ergens moet optellen? Ik bedoel zijn hier andere manieren voor te bedenken?
De php-tag
Syntax:
HTML:web-pagina.php:
Ik vraag me af of ik nog iets verder moet uitrekenen, maar mischien heeft het iets te maken met 1024, dat ik de 24 ergens moet optellen? Ik bedoel zijn hier andere manieren voor te bedenken?
De php-tag
Syntax:
PHP: voorbeeld.php
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| # Open de web-pagina... ob_start(); require_once("web-pagina.php"); $pagina=ob_get_contents(); ob_end_clean(); # Herplaats wat strings met wat html... $pagina = str_replace("A","Anton",$pagina); $pagina = str_replace("B","Bernard",$pagina); $pagina = str_replace("C","Cornelis",$pagina); header("HTTP/1.1 200 OK"); header("Status: 200"); header("Cache-Control: Public"); header("Pragma: Public"); header("Content-Disposition: inline; filename=web-pagina.html"); # Hier de berekening van de grootte van het bestand... header("Accept-Ranges: bytes"); header("Content-Length: ".strlen($pagina)); echo $pagina; |
HTML:web-pagina.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <html> <head> <title>web-pagina.php</title> </head> <body> <?php echo "Dit is de a van A"; ?><br> <?php echo "Dit is de a van B"; ?><br> <?php echo "Dit is de a van C"; ?><br> </body> </html> |