Toon posts:

Processor of moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

na aanleiding van Asus P5E-VM DO ATX/EATX probleem ben ik verder gegaan met mijn zoektocht.
Het probleem is als volgt. Pc ging kapot, bleek de voeding te zijn. Na het vervangen van de voeding gingen alle fans wel draaien zodra de voeding stroom kreeg en daarna stopten ze weer, ik kon de pc ook niet aanzetten.
Daarna heb ik het moederbord vervangen, en omdat deze ander geheugen en een andere voeding vereisten heb ik deze ook maar weer vervangen... nu heb ik nog steeds geen beeld, maar de fans gaan nu continue draaien, en het moederbord piept niet! Ook als ik de aan knop in houd gaat de pc uit, en enkele seconden later vanzelf weer aan... het lijkt me raar dat een kapotte processor dit kan veroorzaken, is mijn nieuwe moederbord ook defect?
Het nieuwe moederbord is een Asus P5E-VM DO.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. HEt kan zijn dat je cpu stuk is, al gebeuren dat soort dingen vrij zelden. Echter, door te testen kun je erachter komen waar het probleem zit, anders is het gistwerk. Dus vervang onderdeel voor onderdeel zoals in de troubleshooter vermeldt staat en kijk wat er uiteindelijk defect blijkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu opgestart zonder geheugen, nog steeds geen beeld maar wel piepjes, 1 lange en 3 korte en dit herhaalt zich steeds, in de handleiding van het moederbord kan ik niet vinden wat deze betekenen... iemand enig idee?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou beginnen met ander geheugen proberen, zeker omdat Asus bordjes doorgaans vrij kieskeurig zijn wat betreft geheugen. Daarnaast zou ik beginnen met de rest van de stappen in het proces, dus voeding vervangen, vidkaart vervangen etc.

Verwijderd

Ik denk ook dat het je geheugen is, Wat bedoel je met opstarten zoden geheugen? gewoon helemaal leeg?
idd omdat het asus is ......wat voor een geheugen zit er nu in?
en je weet zeker dat je videocard nog goed is? als die stuk is/slecht contakt maakt piept je mobo ook niet altijd..

CPU wel d8 ik, maar je voeding is ook kapot geweest....kan zijn dat hij onregelmatig stroom heeft geleverd aan je CPU waardoor die er mee opgehouden is, maar zou echt beginnen met je geheugen.

• Scooterguy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-05 21:29
1 lange piep en 3 korte betekend een BIOS crash, probeer eens even je mobo te resetten.
Ik heb het hier ook al eens voor gehad ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:26:
Ik heb nu opgestart zonder geheugen, nog steeds geen beeld maar wel piepjes, 1 lange en 3 korte en dit herhaalt zich steeds, in de handleiding van het moederbord kan ik niet vinden wat deze betekenen... iemand enig idee?
die 4 piepjes geven aan dat er iets mist op het moederbord als er iets stuk is en echt niet meer werkt doet hij dat ook trek de videokaart maar eens los en geheugen er weer in dan geeft ie de zelfde piepjes

Verwijderd

Scooterguy schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 07:47:
1 lange piep en 3 korte betekend een BIOS crash, probeer eens even je mobo te resetten.
Ik heb het hier ook al eens voor gehad ;)
het is geen bios crash ;) anders zou mijn pc nu ook niet meer werken :P mijn videokaart was stuk en deed het zelfde als deze jongen als ik hem er uit trok:P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen een onboard video card, en ben stom geweest :O
Het zijn geen 3 korte piepjes, hij piept 1x lang en 2x kort.
Mijn reacties zijn elke keer nogal laat, zit thuis zonder internet dus zit elke keer bij mn vriendin op GoT....

• moerasgeest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Zijn het niet gewoon brakke drivers van Asus' kant? Ik heb hier ook een p5e die opstart problemen heeft. ( volgens mij ligt het aan het mobo ) Ik heb wel van meer mensen gehoord dat de drivers voor dit moederbord gewoon nog niet volwassen genoeg zijn...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

moerasgeest schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:39:
Zijn het niet gewoon brakke drivers van Asus' kant? Ik heb hier ook een p5e die opstart problemen heeft. ( volgens mij ligt het aan het mobo ) Ik heb wel van meer mensen gehoord dat de drivers voor dit moederbord gewoon nog niet volwassen genoeg zijn...
Drivers hebben niets te maken met het posten van een systeem, drivers zitten pas in het OS.
Pagina: 1