Toon posts:

Asus P5E-VM DO ATX/EATX probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik had een defect moederbord, geen garantie omdat ik het originele cpu kapje er niet bij had, omdat er ook haast achter zit maar een ander moederbord besteld.
Het is een Asus P5E-VM, echter mijn vorige moederbord werd gevoed door een ATX voeding (20 pins), nu heb ik dus een bord met 24 pins. Ik las op internet en in de FAQ dat dit in sommige gevallen geen probleem oplevert, ik heb nu de pc wel draaiende (althans, de ventilatoren draaien wel) maar krijg geen beeld, zal dit dan toch de voeding zijn (zo ja, ruil ik mijn moederbord weer in) of zal dan toch ook de CPU kapot zijn? Het geheugen heb ik ook reeds vervangen dus dat is het ook niet.

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 17:25

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Heb je ook de 12v stekker aangesloten? Vaak vergeten mensen die aan te sluiten.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen beeld met de onboard videokaart of met een externe? Mogelijk staat de primaire output nog ingesteld op de onboard kaart en moet je eerst het BIOS in met je scherm op deze kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Beide voedingkabels zitten aangesloten, en het beeldscherm is aangesloten op de onboard videokaart. En het moederbord maakt geen piepjes.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 23:44 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Staat er niets in de handleiding over het gebruik van een 24-pins ATX stekker? Sommige moederborden willen inderdaad niet opstarten met een 20-pins stekker. Als het niet in de handleiding staat dan zul je ervaringen moeten zoeken op het internet of een 24-pins voeding moeten lenen/kopen om te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat alleen dat het om een 24 pins voeding gaat, helaas niets over of het geschikt is voor een 20 pins voeding, ook niets specifiek voor dat moederbord qua oplossing te vinden op internet helaas
Pagina: 1