Toon posts:

advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onderstaand spul uitgezocht om voor de eerste keer mijn eigen PC samen te stellen. Graag jullie mening en advies, hij zal voornamelijk voor internet, gamen en office pakket gebruikt worden. Past het spul allemaal bij elkaar??

Moederboard: ASUS M2N-e SLI (behoorlijke mogelijkheden om later nog te upgraden, extra geheugen, extra grafische kaart)
prijs: 71 euro
Processor: AMD Athlon 64 x2 dual core 5600+
prijs: 125 euro
grafische kaart: ASUS Radeon HD 3850 265 of 512MB (van ASUS omdat daar ook het moederboard van is, wat is het voordeel van 512MB tov 265 MB??)
prijs: 167 euro
Harddisk: Seagate barracuda 7200.10 sata 3.0 GB (kan ik een sata en een ata disk in 1 computer stoppen??)
prijs: 58 euro
Geheugen: kingston 2x 1Gb (of is het beter om 1x 2Gb aan te schaffen, in verband met uitbreiden van geheugen??)
prijs: 47 euro
power supply: RECON power engine 550 W (ik neem aan dat ik met 550W voldoende vermogen heb om ooit ook nog uit te breiden??)
prijs: 35 euro

Kast heb ik nog, even als een dvd speler en cd brander, toetsenbord en muis uiteraard ook, eventueel wil ik ook nog een dvd brander kopen.

Totaal ongeveer 500 euro, bij Zercom en 4-launch als leveranciers, ze zitten beide in Eindhoven en staan als goed beoordeeld, kweet niet of het nog ergens goedkoper te halen is, misschien duitsland of belgie?? Kwil niet het hele land af reizen om eem PC samen te stellen

Verder ben ik nog aan het kijken geweest naar een LCD scherm en via een computerblad uitgekomen bij een samsung 22" scherm Syncmaster 223BW dat als beste koop aangegeven wordt. LCD wil ik in een gewone winkel kopen in verband met dode picsels e.d. Prijs minimaal 260 euro.

In totaal zou ik dan tussen de 750 en 800 euro kwijt zijn.

Alvast bedankt voor jullie meningen en advviezen

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Ik wil een nieuwe PC kopen, welke?. Waarschijnlijk past de de [BBG] Basissysteem januari 2008 het beste bij je eisen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:07
Iemand is van plan een pc samen te stellen met een X2 5600+ en een Radeon HD3850 en dan zeg jij dat 'ie maar een veel trager basissysteem met een BE-2350 en een HD2600 Pro moet kopen?
8)7

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PinkPanther1970 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:50:
[...]
Iemand is van plan een pc samen te stellen met een X2 5600+ en een Radeon HD3850 en dan zeg jij dat 'ie maar een veel trager basissysteem met een BE-2350 en een HD2600 Pro moet kopen?
8)7
Ik had alleen naar de prijs gekeken, de 500 euro. Maar de bedoeling van mijn post was de TS te forwarden naar de CSL FAQ en BBGs, want boodschappenlijstjes zijn niet volgens de CSL policy :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PinkPanther1970
gambieter schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:55:
want boodschappenlijstjes zijn niet volgens de CSL policy :) .
Dat weet ik.
Ik vraag me eigenlijk af wat hier wel nog mag.
Ik heb nog nooit ergens zoveel topics zo vaak gesloten zien worden.
:O

[ Voor 12% gewijzigd door PinkPanther1970 op 11-01-2008 14:00 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PinkPanther1970 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:59:
[...]

Dat weet ik.
Topics worden alleen gesloten als ze niet voldoen aan de criteria die Tweakers stelt. Het is geen "Dixons ofzo" waar je kan binnenlopen om maar een eindeloos verhaal op te hangen en elk stukje techniek na te vragen. Als je dat station gepasseerd bent en/of voldoende onderbouwing levert voor "welk systeem moet ik kopen", dan zal je geen slotje krijgen.

On-topic: ik ken die PSU niet en vind het misschien handiger om het budget daarvoor op te schroeven richting de 70 Euro en een A-merk in te zetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PinkPanther1970 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:59:
[...]
Dat weet ik.
offtopic:
Zie Wat is er nu anders in CSL? voor de discussie hierover. CSL is voor ervaringen uitwisselen (niet voor naar ervaringen vissen!). Het is niet voor mensen die een boodschappenlijstje hier neergooien en dan lui achterover leunen tot iemand anders alles voor ze heeft uitgezocht ;) . Dat die topics gesloten worden is volgens de policy, en de FAQ en BBGs zijn zeer nuttig voor mensen die nadenken over aanschaf. Als ze die nu eerst zouden doorlezen... :P

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Neem een AMD 700-serie chipset. Verder, pak een HD 3870 aangezien die veel meer bang/buck levert.

Waarom:
1. Met een 700-serie chipset heb je een AM2+ bord in huis en kun je ooit nog eens heel goed upgraden naar een octacore Phenom
2. Als je een 790 Chipset neemt kun je ook nog Crossfire gebruiken. Je hebt nu een SLI bord en mocht je ooit CF willen gebruiken dan kan dat neit, daar zou je 2 NVIDIA kaarten voor in SLI moeten zetten.
3. Pak verder gewoon direct 4GB, kost toch niks meer :)

De Gigabyte GA-MA790X-DS4 is een mooi bord overigens (zie ook mijn review).

• PinkPanther1970
GENETX schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:15:
De Gigabyte GA-MA790X-DS4 is een mooi bord overigens (zie ook mijn review).
Ik ben aan het denken over een systeem dat goed op het jouwe lijkt (maar dan met een HD2600XT omdat ik nooit games speel).
Denk je dat er veel verschil is tussen het moederbord dat jij hebt en de Gigabyte GA-MA770-DS3?

• GENETX
In die MA770 kun je maar 1 kaart steken, echter hebben 2 videokaarten geen nut als je weinig gamed. Het is ook alleen zinvol als je een HD3870 hebt eigenlijk. Verder msi je volgens mij firewire en meer eigenlijk niet. Die 770 had het voor mij ook wel kunnen doen, ware dat hij nog niet leverbaar was.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-01 06:57
als ik mij niet vergis kan een m2n-e sli met een biosupdate een phenom aan (heb het iig gedaan met een m2n sli deluxe en een m2a-vm). Verder zou ik een andere voeding uitkiezen, ken dit merk niet. Een corsair bijvoorbeeld. Voor de videokaart: check de benchmarks en overweeg hoeveel je dat ding echt gaat gebruiken.

• GENETX
arvidbeheerder schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:46:
als ik mij niet vergis kan een m2n-e sli met een biosupdate een phenom aan (heb het iig gedaan met een m2n sli deluxe en een m2a-vm). Verder zou ik een andere voeding uitkiezen, ken dit merk niet. Een corsair bijvoorbeeld. Voor de videokaart: check de benchmarks en overweeg hoeveel je dat ding echt gaat gebruiken.
Maar is wel AM2, waarom dan niet direct een AM2+ bord halen als je geen SLI gaat gebruiken en je toch al een nieuw bord nodig hebt? Maar een goede voeding is wel aan te raden ja.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 11-01-2008 14:48 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55

St@m

@ Your Service

MAX3400 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:02:
[...]

On-topic: ik ken die PSU niet en vind het misschien handiger om het budget daarvoor op te schroeven richting de 70 Euro en een A-merk in te zetten.
Ik heb die PSU ook, koste me volgens mij rond de 40 euro, voldoet prima en de waardes zijn ook prima. Het merk is idd nog niet zo bekend, maar valt volgens mij onder de categorie Huntkey, Coolermaster

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:49

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.