[Ps3 / Mac] Nullriver Medialink

Pagina: 1
Acties:
  • 1.061 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 09:37
Zoals iedereen misschien wel gezien heeft is nullriver in de afgelopen dagen gekomen met MediaLink. Een softwarepakket voor de Mac om content te streamen naar de Ps3. Wat ik me nu afvroeg is het volgende :

- Als ik nu een 720p bestand heb (bijv x.264 mkv bestanden). Deze schijn ik dan te kunnen streamen met deze software, maar blijft de kwaliteit dan ook ? Ik bedoel : blijft de 720p kwaliteit dan, waarvoor de x.264 bestanden ook bedoeld zijn.
- Is het mogelijk om volledige dvd's met menustructuur te 'streamen' ?
- wat zijn de ervaringen van mensen die het nu gebruiken ?
- laat hij ook ondertitels zien als ik stream (vanuit .srt bestanden,etc.) ?

Een paar vragen die voor mij belangrijk zijn om a.s. weekend eindelijk m'n xbox360 om te ruilen voor een Ps3 :)

[ Voor 5% gewijzigd door enzoronald op 10-01-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Er is iemand die mij antwoord kan geven op bovenstaande vragen ? Het gaat me vooral om de kwaliteit van de streaming x.264 bestanden of die dan ook 720p zijn. Ik wil namelijk morgen m'n ps3 gaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

• MediaLink transcodeert niet, en aangezien de PS3 geen .mkv af kan spelen, werkt het dus niet. 720p materiaal in een formaat dat de PS3 kan lezen (bijvoorbeeld DivX, of een MP4-bestand) werken prima en zien er uitstekend uit.

• DVD's streamen is naar mijn weten niet mogelijk.

• Ik vind het op dit moment de sterkste UPnP-server voor de Mac, met geweldige support. Ik ben anderhalve dag met één van de programmeurs bezig geweest om een bug te fixen die ervoor zorgde dat mijn iPhoto-library niet werkte. Dat werkt nu wel. En vannacht is ook eindelijk ondersteuning voor AAC gekomen, dus ik ben nu helemaal een blij mens. Voor mij (bekijken van foto's op TV, iTunes Library via PS3 beluisteren, en gedownloade TV-series in XviD-formaat bekijken) werkt het dus prima.

• Ondertitels werken niet.

Je vragen zijn beantwoord, maar volgens mij zorgt dit er alleen maar voor dat je beide aanschaffen uitstelt ;).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
FL!PNEUS schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:49:
• MediaLink transcodeert niet, en aangezien de PS3 geen .mkv af kan spelen, werkt het dus niet. 720p materiaal in een formaat dat de PS3 kan lezen (bijvoorbeeld DivX, of een MP4-bestand) werken prima en zien er uitstekend uit.

• DVD's streamen is naar mijn weten niet mogelijk.

• Ik vind het op dit moment de sterkste UPnP-server voor de Mac, met geweldige support. Ik ben anderhalve dag met één van de programmeurs bezig geweest om een bug te fixen die ervoor zorgde dat mijn iPhoto-library niet werkte. Dat werkt nu wel. En vannacht is ook eindelijk ondersteuning voor AAC gekomen, dus ik ben nu helemaal een blij mens. Voor mij (bekijken van foto's op TV, iTunes Library via PS3 beluisteren, en gedownloade TV-series in XviD-formaat bekijken) werkt het dus prima.

• Ondertitels werken niet.

Je vragen zijn beantwoord, maar volgens mij zorgt dit er alleen maar voor dat je beide aanschaffen uitstelt ;).
Tja... Ik heb ook nog een AppleTv en die zou ik dus samen met m'n xbox360 tegelijkertijd gaan verkopen. Maar ja...dan moet misschien de AppleTv nog maar even blijven. Als het afspelen van xvid gewoon perfect gaat, dan ben ik blij. Vind het dan alleen jammer dat er geen ondertitels bij kunnen. Misschien dat daar op termijn nog een oplossing voor komt :)

Is het ook allemaal een beetje rap ? Of duurt het lang voordat iets geladen is ?

Edit : Ik lees trouwens net dat het met Tversity op windows wel mogelijk is om srt ondertitels te streamen. Heeft met ffdshow te maken volgens mij en dat je em niet in dezelfde dir zet, maar een andere dir en dan vervolgens aangeeft in de instelling van ffdshow.

[ Voor 8% gewijzigd door enzoronald op 11-01-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

enzoronald schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:55:
[...]

Tja... Ik heb ook nog een AppleTv en die zou ik dus samen met m'n xbox360 tegelijkertijd gaan verkopen. Maar ja...dan moet misschien de AppleTv nog maar even blijven. Als het afspelen van xvid gewoon perfect gaat, dan ben ik blij. Vind het dan alleen jammer dat er geen ondertitels bij kunnen. Misschien dat daar op termijn nog een oplossing voor komt :)
Grappig, ik heb precies dezelfde apparaten verkocht om mijn PS3 te bekostigen. .mkv's kun je overigens omzetten naar compatible bestanden met behulp van [PS3] GOTSent, PS3 compatible MKV to MP4 converter. Ondertitel's zijn voor mietjes ;).
Is het ook allemaal een beetje rap ? Of duurt het lang voordat iets geladen is ?
Alsof het lokaal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Gotsent is toch niet voor de Mac ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

enzoronald schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:16:
Gotsent is toch niet voor de Mac ?
Met VMware is een hoop mogelijk tegenwoordig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
Top software dit! gebruik het nu volle porties met mijn Macbook en de ps3! Aanrader!
Pagina: 1