Toon posts:

Mythos: minimum system requirements not met*

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg deze error als ik Mythos start

http://img132.imageshack.us/img132/1125/erroros7.jpg

Mijn computer komt dus wat te kort? Wat moet ik upgraden?

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

1. Dit is geen helpdesk.
2. Lees de http://gathering.tweakers.net/forum/faq eens.
3. Je moet je interne geheugen ( DDR of DDR2) upgraden.

Blij Met Wilco

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je geheugen, zoals de foutmelding al zegt. :) Hoeveel geheugen heb je nu in je computer zitten en wat voor geheugen is het?

[ Voor 13% gewijzigd door AtleX op 10-01-2008 20:13 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik erachter komen hoeveel geheugen mijn pc heeft?

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

geheugen upgraden

Als ik dat topic lees snap ik dit topic van jou volledig niet meer. :X

En dat topic is vast niet voor niets op slot gegaan, zoals vele van je.

[ Voor 85% gewijzigd door TheZeroorez op 10-01-2008 22:41 ]

Blij Met Wilco

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12 16:04
Sorry hoor, maar dit een startpost van niets. :/ Welk spel gaat het om? Wat zijn je specs? Heb je überhaupt zelf al gegoogled naar physical memory?

Kan het je allemaal zo vertellen, maar dan moet je wél eerst zelf onderzoek gedaan hebben. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 10-01-2008 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die is van lang geleden

Ik heb nu een andere pc betere

Ik ben niet echt technisch met pc's.. hoe kan ik erachter komen?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:14:
Hoe kan ik erachter komen hoeveel geheugen mijn pc heeft?
Lavalys everest
aida32
dxdiag
Windowstoets + pause/break
taakbeheer

[ Voor 96% gewijzigd door Raven op 10-01-2008 20:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De P4 3.06GHz is alleen als Northwood verkrijgbaar afaik, dus met DDR1. De FSB is slechts 533MHz, dus aan PC2700 heb je genoeg. PC3200 (iets sneller) is nog goed verkrijgbaar en dat moet volgens de JEDEC gewoon backwards compatible zijn. Ga dus naar de computerboer, vraag om 2x 512MB PC3200 (voor DC), en gooi die ene reep van 256MB eruit. Dan houd je 1GB over, wat een verviervoudiging van de huidige hoeveelheid is. Als je het zelf niet aandurft om in te bouwen wil de computerwinkel dat voor een kleine vergoeding ook wel voor je doen. :)

[edit]
Ik zie dat je PC door een winkel/leverancier is geïnstalleerd, bel ze eens of vraag wat een geheugen upgrade kost?

[ Voor 11% gewijzigd door AtleX op 10-01-2008 20:29 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Bitage
Het is iets, maar nog steeds vrij weinig. Ik zie dat je op de Lavalys site bent, kun je gelijk Everest binnentrekken en ons vertellen
  • Welke processor je hebt
  • Wat voor RAM er in zit (dus ook merk/typenummer)
  • Wat voor videokaart je hebt
  • Andere specjes
Alsjeblieft geen Everest log posten, want daar staat meer in dan je op het net wil, plus dat het nog eens knap onleesbaar is :o

Besides that, het is waarschijnlijk gewoon je RAM, zoals zo velen al suggereren (vind gewoon dat je volledig moet zijn, that's all).

[ Voor 14% gewijzigd door Bitage op 10-01-2008 20:33 ]

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Bitage schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:27:
Het is iets, maar nog steeds vrij weinig.
Oneens, we weten de cpu al, hoeveelheid ram en welke versie van windows. Dat is afaik genoeg, zie de uitleg van Atlex ook, met een beetje zoekwerk is uit te vinden welk type geheugen hij nodig heeft. En dat hij dat zelf zou moeten zoeken: niet iedereen is even technisch aangelegd / onderbouwd dat dat kan. Een beetje te hulp schieten kan geen kwaad en ws was het voor Atlex minder dan 3 minuten zoekwerk.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:52

Thandor

SilverStreak

AtleX schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:27:
De P4 3.06GHz is alleen als Northwood verkrijgbaar
Helaas, de 3,06GHz is later ook uitgebracht met een Prescott core. Deze gaat onder de noemer Intel Pentium 4 524 (LGA775).

Aan de topicstarter: Jouw PC komt te kort wat daar precies staat. Met 'Physical Memory' wordt het intern geheugen aangegeven. Je hebt meer dan 500MB intern geheugen nodig. Let overigens wel op dat deze machine voor de rest wel overweg kan met de game. Denk aan de grafische kaart. Zie de minimum requirements van de game om te controleren of jouw systeem voldoet.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Bitage
@ Acolyte: Imo had de TS al vanaf zijn begin post volledig geweest moeten zijn en zodoende dat ik ook om volledige specs vroeg. Wie weet gebruikt hij wel shared geheugen? Misschien een brakke serie geheugen? Je weet nooit, zulke dingen blijven altijd open. ;) Bovendien is het niveau op GoT vrij hoog en wordt in eerste instantie zelf zoeken hoger in waarde gesteld dan domweg een topic openen met "help, ik heb een error en weet niet wat het betekent!", want daar kwam het in eerste instantie op neer, terwijl Googlen, Wikipediaëren en GoT'en op physical memory al genoeg was geweest om het probleem te achterhalen. Bovendien had de TS door bovenstaande zoekmethoden evengoed zijn geheugentype kunnen achterhalen. Vandaar dat ik vraag of de TS vollediger kan zijn dan een simpele screenshot.

@ TS onder mij: Jawel hoor, hierzo is een trial te vinden. Overigens kun je CPU-z ook gebruiken en is gratis. Maar zie AtleX post, daar wordt het een en ander al voor je opgehelderd :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bitage op 10-01-2008 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Acolyte schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:33:
[...]

Oneens, we weten de cpu al, hoeveelheid ram en welke versie van windows. Dat is afaik genoeg, zie de uitleg van Atlex ook, met een beetje zoekwerk is uit te vinden welk type geheugen hij nodig heeft. En dat hij dat zelf zou moeten zoeken: niet iedereen is even technisch aangelegd / onderbouwd dat dat kan. Een beetje te hulp schieten kan geen kwaad en ws was het voor Atlex minder dan 3 minuten zoekwerk.
bedankt ik ben idd geen technisch hoogstandje.. als je iets nodig hebt zeg het me

dat programma van lavalys oid moet je voor betalen.. je kan nergens trial downloaden helaas

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:41:
@ Acolyte: Imo had de TS al vanaf zijn begin post volledig geweest moeten zijn en zodoende dat ik ook om volledige specs vroeg. Wie weet gebruikt hij wel shared geheugen? Misschien een brakke serie geheugen? Je weet nooit, zulke dingen blijven altijd open. ;) Bovendien is het niveua op GoT vrij hoog en wordt in eerste instantie zelf zoeken hoger in waarde gesteld dan domweg een topic openen met "help, ik heb een error en weet niet wat het betekent!", want daar kwam het in eerste instantie op neer, terwijl Googlen, Wikipediaëren en GoT'en op physical memory al genoeg was geweest om het probleem te achterhalen. Bovendien had de TS door bovenstaande zoekmethoden evengoed zijn geheugentype kunnen achterhalen. Vandaar dat ik vraag of de TS vollediger kan zijn dan een simpele screenshot.
volgens mij heb ik een onboard videokaart hoe kom ik daar achter?

• Bitage
Gebruik Everest (zie edit vorige post) en ga naar Scherm » GPU. Daar staat de naam van je grafische processor en zal ook wel staan of het onboard, te ja of te nee, is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Everest hoeft niet meer om te weten hoeveel geheugen je hebt, maar is toch wel handig. Is nog gewoon gratis te downloaden via o.a. www.majorgeeks.com/download4181.html
Je PC openschroeven en gewoon kijken is trouwens leerzamer, als je een beetje oppast en niets sloopt ;)
Videokaart: [google=what videocard do i have] => http://www.computerhope.com/issues/ch000258.htm =>
http://www.computerhope.com/issues/ch000017.htm

Geheugen: ga klagen bij de mensen waar de PC vandaan komt. 200MB RAM met een 3GHz CPU is - in mijnnederige opinie - of een slechte grap of jatwerk.

Of zie AtleX in "Error" en koop inderdaad wat RAM bij. 1 GB is een mooie hoeveelheid vergeleken met nu. Ga niet voor minder - maar gooi het huidige beetje gewoon er uit. Koop wat geheugen bij, of ga geen software draaien die meer geheugen vraagt dan in 2001 normaal was ;)
Bij twijfel over het geheugentype wil je gewoon de kast meenemen naar de verkoper, of je wilt je natuurlijk "even" inlezen in de materie: dat kan ook. Maar aangezien je op Tweakers.net rondloopt, wil je vast bijleren dus is dat tweede aan te raden.

Dit topic heeft op deze manier weinig zin, aangezien de foutmelding helemaal voor zich spreekt: te weinig fysiek intern geheugen. Je andere vragen zijn met wat zoek- en leeswerk zoals je merkt ook zelf uit te zoeken. Ik stel dan ook voor dat je voor je een vraag stelt dan ook steeds eerst even tenminste een uur zelf rondzoekt en die kennis gebruikt in de eventuele vraag, dat is op z'n minst leerzaam :Y)

offtopic:
Eerder is je al eens gevraagd om de http://gathering.tweakers.net/forum/faq eens te lezen, gezien onder andere de topictitel is dat eenbeetje weggezakt, dus lees het nog eens door als je PC wat meer uptodate is, of voor een volgend topic :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
screen van everest

http://img230.imageshack.us/img230/4779/screenyy3.jpg

ik zie dat mijn videokaart uberslecht is die moet dus ook vervangen worden

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:11:
screen van everest

Gaat het om dit spel www.mythos.com ?

Zoja dan zijn dit de systeemeisen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Required Hardware:

* 1.8 Ghz Intel Pentium 4 or AMD Athlon processor
    * 1 GB RAM
    * NVIDIA GeForce FX 5200 or higher or ATI Radeon 9500 or higher, with at least 64MB of video RAM
    * 500MB of drive space
    * DirectX 9 compatible sound card

Je moet dus gaan winkelen voor een AGP videokaart en meer geheugen.

Dit is btw je moederbord chipset met de info over wat er mee/op kan: http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/p4-series/p4m800/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 22:32 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nee, deze gaat niet op slot, en ja, deze is erg basic - meer dan de meeste anderen zelfs. Dit is n.a.v. de hoeveelheid goede posts die hier al staat.

Titelfix: Error > Mythos: minimum system requirements not met*

En er mist een aantal (delen van) postings inderdaad.

[ Voor 31% gewijzigd door TheZeroorez op 10-01-2008 22:53 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:11:
screen van everest

Wat ik vreemd vind is dat everest het moederbord niet herkend. Dat heb ik nog nooit meegemaakt :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Bitage
bartgrefte schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:31:
[...]

Wat ik vreemd vind is dat everest het moederbord niet herkend. Dat heb ik nog nooit meegemaakt :?
Als ik zo naar de versie van Everest kijk, lijkt het me logisch dat het moederbord misschien niet herkend wordt, daar het een oude versie van Everest betreft :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:44:
[...]

Om 100% zeker te zijn wat voor hardware je hebt, trek je kast open en kijk wat erin zit. Tik de typenrs die je vind in op google en je weet exact wat voor hardware erin zit.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bitage schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:59:
[...]

Als ik zo naar de versie van Everest kijk, lijkt het me logisch dat het moederbord misschien niet herkend wordt, daar het een oude versie van Everest betreft :)
Tsja, nu je het zegt. Ondertussen is V4 er al

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek gegaan naar agp kaarten en deze kwam ik tegen:

Powercolor 256MB 9600PRO AGP 44,95
Sapphire 512Mb ATI X1550 AGP 59,95

Waarom is het prijsverschil zo weinig, de 512mb is toch een klasse beter of zie ik iets over het hoofd?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:36:
Ik ben opzoek gegaan naar agp kaarten en deze kwam ik tegen:

Powercolor 256MB 9600PRO AGP 44,95
Sapphire 512Mb ATI X1550 AGP 59,95

Waarom is het prijsverschil zo weinig, de 512mb is toch een klasse beter of zie ik iets over het hoofd?
Geheugen op een videokaart zegt eigenlijk niets over de performance. Een 9600pro met 256MB is al vrij optimistisch, een X1550 met 512MB is dat ook. De kans dat ze ooit het volledig egeheugen nodig gaan hebben is vrij klein.

Zoek liever naar benchmarks over de snelheden van de GPUs, dat zegt een stuk meer.
Pagina: 1