[@Home] Nieuwe nieuwsgroepen niet helemaal compleet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

@Home biedt tegenwoordig (waarschijnlijk om duur transitverkeer te beperken) een echte nieuwsgroepen dienst aan met lange retentie en binaries.

Nu lijkt het zo .. dat a.b.hdtv.x264 ontbreekt bij de @Home nieuwsgroepen.
Weet iemand hier meer van ?

(of gaat dit topic nu meteen dicht) ?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44
Volgens mij valt die lange retentie wel mee :o

Maar dat a.b.hdtv.x264 ontbreekt is toch niets speciaals ? Ze kunnen niet eenmaal niet alles voeren, en zeker niet die grote hdtv groepen lijkt me.

Maar misschien kun je aanvragen.

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Nee ok .. maar sinds ze enkele maanden geleden een mailing stuurde met 'vanaf nu hebben we alle nieuwsgroepen , ook binaries en een retentie van 30 dgn', had ik verwacht dat die x264 er ook wel in zou zitten. Het is het dus 'net niet' lijkt wel.

• Robin
  • Niet online
Zover ik weet biedt @Home niet alle nieuwsgroepen aan. Voordat ik een abonnement had genomen op een payserver, iets van twee jaar terug, had @Home enkele groepen niet in het aanbod zitten omdat die waarschijnlijk te veel verkeer zouden genereren. Er waren toen twee nieuwsservers: de reguliere en een testserver. Die testserver had een hogere retentie, maar daar ontbraken ook de groepen die bij de reguliere nieuwsgroepen zitten. Ik heb het idee dat de nieuwsservers van @Home niet zoveel schijfruimte hebben dat ze van alle groepen een retentie van dertig dagen kunnen garanderen. Ze hebben dus misschien enkele groepen uitgeschakeld om de retentie van dertig dagen te kunnen waarborgen.

Als je een betere server wil hebben dan kan je beter kijken naar een payserver. Meer info hierover kan in Newsservers met binaries [deel 7] gevonden worden.