Toon posts:

8800GT welk merk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een aantal weken op zoek naar een 8800GT. Mijn oog is gevallen op de TOP (overclockte) versie van ASUS, maar deze is net als de normale versie nergens te krijgen.
Wat zijn nou de nadelen een videokaart van een minder bekend merk (zoals PEAK of SPARKLE) met precies dezelfde chipset, buiten het feit dat deze misschien een iets andere koeler heeft ?

Verder vroeg ik me af of het misschien mogelijks is dat mocht ik de TOP of normale versie van ASUS toch te pakken kunnen krijgen, of deze SLi kan draaien met de andere, dus 1x TOP en 1x normale versie?

Als iemand misschien antwoord op deze vraag weet, zie ik graag een antwoord tegemoet.

Alvast bedankt _/-\o_

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 20:15
Je kan gewoon SLI draaien met de TOP en een normale versie, overigens is een normale versie van Asus nog wel verkrijgbaar bij azerty: http://www.azerty.nl/prod...4041/8800gt-g92-d8p-.html

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45

_Arthur

blub

omgwtfbbq schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:58:
Je kan gewoon SLI draaien met de TOP en een normale versie, overigens is een normale versie van Asus nog wel verkrijgbaar bij azerty: http://www.azerty.nl/prod...4041/8800gt-g92-d8p-.html
Dit is de 256MB versie!

Verwijderd

Topicstarter
idd, ik ben op zoek naar de 512mb versie.

maar hoe zit het met het merk van de kaart, maakt het uit of het een ASUS, PEAK, Sparkle of MSI kaart is ? En zo ja, waar zit dit verschil in?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:09
Ik dacht dat ik eens had gelezen op tweakers (van horen zeggen dus) dat het geheugen van de tweede kaart niet gebuikt wordt.
Als je er een TOP versie bij zet zal die terugclocken tot de laagste snelheid en dat zal dus gewoon werken.
Andere merken tergenover elkaar maakt slechts weinig uit, de meeste merken gebuiken het reference model en zijn dus indertiek op de cooler na.
Kijk eens in dit topic van hardware.info voor de verschillen in preformance tussen Asus, MSI en XFX:
http://www.hardware.info/...0_GT_ASUS_vs_MSI_vs_XFX/5

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Malantur schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:58:
Ik dacht dat ik eens had gelezen op tweakers (van horen zeggen dus) dat het geheugen van de tweede kaart niet gebuikt wordt.
Als je er een TOP versie bij zet zal die terugclocken tot de laagste snelheid en dat zal dus gewoon werken.
Andere merken tergenover elkaar maakt slechts weinig uit, de meeste merken gebuiken het reference model en zijn dus indertiek op de cooler na.
Kijk eens in dit topic van hardware.info voor de verschillen in preformance tussen Asus, MSI en XFX:
http://www.hardware.info/...0_GT_ASUS_vs_MSI_vs_XFX/5
bedankt voor je reactie.

iemand misschien enig idee hoe dit zit met de (in mijn ogen) b-merken zoals PEAK, JetWay en Sparkle ?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Malantur schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:58:
Dit klopt niet. Wat wel klopt is dat je de geheugengroottes in SLI niet zomaar mag optellen. De twee kaarten hebben namelijk beide ongeveer dezelfde gegevens in hun geheugen opgeslagen (textures en andere zaken). 2 512MB kaarten in SLI komt dus neer op een beschikbare geheugengrootte van 512MB maar er wordt weldegelijk 1GB gebruikt om er voor te zorgen dat de kaarten geen bandbreedte moeten verspillen aan het continu kopiëren van textures.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:09
Ok bedankt voor de verduidelijking :)
Dat weten we dan ook weeral :D

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Ik heb zelf een Jetway en bevalt me prima, en nog vrij goedkoop ook. Dus aanrader :)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Echt verschil in de merken is er niet.
Bijna allemaal gebruiken ze standaard koelers en bijna overal zijn ze niet leverbaar.

Alleen de hele dure zaken en de aparte kaarten (zoals de 1GB en overklokversies) zijn soms nog leverbaar.

Waarschijnlijk dus nog wachten tot volgende maand op de nieuwe levering. Ik wel iig.. :(

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 16:28

Deathchant

Don't intend. Do!

ikheb de gainward 8800GT Goldensample gekocht bij komplett. echt een zeer degelijke kaart! ik zou eens kijken, bij hun druppelt regelmatig wat binnen. bij mij ook ineens. plots was het op voorraad en meteen ene gekregen.

EDIT: even gekeken, ze hebben 18 stuks op vooraad:

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=343813

krijg je de goldensample. voor 265 euro

[ Voor 24% gewijzigd door Deathchant op 10-01-2008 19:36 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.