Contrastratio bij Samsung LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Een vriend van mij wil een lCD kopen voor op zijn slaapkamer. Hij wil kiezen tussen de Philips 37PFL7662D en de Samsung LE37M87

Nu heeft hij zich gek laten maken door de op de Samsung site vermelde contrastratio van 15.000.

Philips meldt een contrastratio van 7500

Betekend dit dat de samsung een 2x zo hoog contrast kan laten zien of is dit weer een softwarematig opgepompt cijfer??

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 19:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Volgens mij hanteerd Samsung geregeld hun Dynamische Contrast.
Dynamisch contrast:

zorgt steeds voor ideaal contrast. Het beeld wordt 25x per seconde geanalyseerd en bijgestuurd in gedeelten van het beeld waar het nodig is.
Dit is dus een Softwarematige bijstelling van het contrast, laat je hierdoor dus niet zomaar verleiden :)

[ Voor 17% gewijzigd door JunkieXP op 10-01-2008 13:47 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• friander
JunkieXP schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:46:
Volgens mij hanteerd Samsung geregeld hun Dynamische Contrast.
[...]
Dit is dus een Softwarematige bijstelling van het contrast, laat je hierdoor dus niet zomaar verleiden :)
Ja, maar dit staat op de Samsung site:

Zelfs bij het donkerste beeld zijn details goed zichtbaar dankzij een contrastratio van 15.000:1 en een helderheid van 550cd/m².

Er wordt dus niet gerept over Dynamisch contrast!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik denk dat er bij bijde schermen spraken is van een softwarematig opgepompt cijfer en misschien bij samsung nog wel meer dan bij het Philips scherm. Maar dan nog dat maakt natuurlijk allemaal niets uit. Contrastratio zegt ook niet alles. Het zijn bijde prima schermen. Het beste wat kan doen is gewoon naar de winkel gaan en naar bijde schermen kijken. En dan je beslissing baseren op het scherm waarvan jij het het beste, mooiste, of beste prijs/prestaties scherm vind.

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 19:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik heb het even snel voor je opgezocht en wanneer je op specs klikt staat die 15.000:1 wel degelijk onder het kopje "Dynamisch Contrast".

Natuurlijk vermeld je in je verkoopspraatje het hoogste contrast, hierdoor raken Klanten zoals uw vriend zich laten verleiden en in twijfel komen door enkel en alleen al dit Contrast verschil.

Vergelijk het met de Internetsnelheden, Oneerlijke bedrijven geven de kilobits aan, echter is de waarde van een kilobyte 8x de waarde van een kilobit. Zo kan het dus zijn dat U 8000kbps internet hebt, dit komt in de praktijk neer op een daadwerkelijke download snelheid van 1MB per seconde.

U zou kunnen suggereren dat U een bestand van 8MB binnen 1 seconde binnen hebt, echter is dit dus niet het geval gezien bovenstaande de bits betreft en bestand grootte's over het algemeen als byte's worden weergegeven.

Leve de marketing.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• friander
Tweak-Freak schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:01:
Ik denk dat er bij bijde schermen spraken is van een softwarematig opgepompt cijfer en misschien bij samsung nog wel meer dan bij het Philips scherm. Maar dan nog dat maakt natuurlijk allemaal niets uit. Contrastratio zegt ook niet alles. Het zijn bijde prima schermen. Het beste wat kan doen is gewoon naar de winkel gaan en naar bijde schermen kijken. En dan je beslissing baseren op het scherm waarvan jij het het beste, mooiste, of beste prijs/prestaties scherm vind.
Tuurlijk, dat is ook het beste en dat gaan we ook doen maar een beetje voorkennis kan ook geen kwaad voor je de winkel instapt nietwaar? Anders kunnen de verkopers je van alles op de mouw spelden.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

friander schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:38:Betekend dit dat de samsung een 2x zo hoog contrast kan laten zien of is dit weer een softwarematig opgepompt cijfer??
Ongeacht of het softwarematig opgepompt is, is 1:15000 niet 2x zo goed als 1:7500. De schaal is logaritmisch, dus ten opzichte van 1:7500 zou 2x zo goed 1:75000 zijn.

In de praktijk zul je tussen de twee kwa contrast weinig verschil zien.

Wat je moet doen is gewoon naar de winkel gaan en de schermen bekijken. Er zijn dingen veel belangrijker dan een paar contrast getalletjes :)

Misschien is dit wel een mooi verhaal: http://www.ausmedia.com.au/projector%20contrast%20ratio.htm

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 11-01-2008 10:45 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Volgens mij is het dynamisch contrast van de 37M87B gewoon 8000:1,pas vanaf de 40" modellen is het dynamisch contrast 15000:1.

http://www.samsung.com/nl...d.asp?page=Specifications

• friander
voodooless schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:41:
[...]

Ongeacht of het softwarematig opgepompt is, is 1:15000 niet 2x zo goed als 1:7500. De schaal is logaritmisch, dus ten opzichte van 1:7500 zou 2x zo goed 1:75000 zijn.

In de praktijk zul je tussen de twee kwa contrast weinig verschil zien.

Wat je moet doen is gewoon naar de winkel gaan en de schermen bekijken. Er zijn dingen veel belangrijker dan een paar contrast getalletjes :)

Misschien is dit wel een mooi verhaal: http://www.ausmedia.com.au/projector%20contrast%20ratio.htm
Geweldig artikel! Heb het meteen doorgestuurd naar de Samsung Contrastratio fanaten in mijn vriendenkring! :*)
Pagina: 1