Toon posts:

HDMI kabel voor PS3

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Hdmi kabel gehaald voor mn PS3.
Mijn tv is Full HD (1080p) en wil graag het maximale eruit halen.
Nou heb mee van de beste kabels gehaald bij de Mmarkt maar heb net verhalen gehoord dat de wat mindere kabels vrijwel net zo goed zijn... als dat zo is zou ik dat graag weten dan kan ik hem morgen nog ruilen!
Deze kabel is een SHQ van Vivanco van 1.20m, heb er 90 eurie voor moeten wegleggen.
De wat minder kwaliteit (ook van Vivanco met paarse draad 2.00m) zou 50 moeten kosten...
Als dit onderwerp al besproken is dan hiervoor excuses maar heb weinig tijd momenteel.
Graag zou ik wat meer weten hierover, alvast bedankt!

Verwijderd

Ik raad je aan om een VDH (Van Den Hul) kabel te kopen bij de betere audio/video zaak.
deze halen FULL HD kwaliteit :) mindere kabels halen dit simpel weg NIET.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 22:28 ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:25:
Ik heb vandaag een Hdmi kabel gehaald voor mn PS3.
Mijn tv is Full HD (1080p) en wil graag het maximale eruit halen.
Nou heb mee van de beste kabels gehaald bij de Mmarkt maar heb net verhalen gehoord dat de wat mindere kabels vrijwel net zo goed zijn... als dat zo is zou ik dat graag weten dan kan ik hem morgen nog ruilen!
Deze kabel is een SHQ van Vivanco van 1.20m, heb er 90 eurie voor moeten wegleggen.
De wat minder kwaliteit (ook van Vivanco met paarse draad 2.00m) zou 50 moeten kosten...
Als dit onderwerp al besproken is dan hiervoor excuses maar heb weinig tijd momenteel.
Graag zou ik wat meer weten hierover, alvast bedankt!
Had je makkelijk op kunnen zoeken, en kwam je tot de conclusie dat het al heel vaak besproken is...
Bijv.
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2
[PS3] Aansluiten met een goedkope of dure HDMI kabel?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
HDMI is een digitaal signaal dus voldoet vrijwel elke min of meer fatsoenlijke kabel. Die hoeft in ieder geval zeker geen €90 te kosten.

Wat een duurdere kabel wel als meerwaarde heeft is vergulde connectoren (beter tegen oxidatie bestand) maar je moet zelf bepalen of dit je €80 waard is.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ja ik ben geen expert wat kabels betreft, maar er zijn mensen die weldegelijk verschil zien tussen een dure (monster e.d.) en een gewone kabel. Of het 40 euro waard is moet je zelf weten natuurlijk.

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:28:
HDMI is een digitaal signaal dus voldoet vrijwel elke min of meer fatsoenlijke kabel. Die hoeft in ieder geval zeker geen €90 te kosten.

Wat een duurdere kabel wel als meerwaarde heeft is vergulde connectoren (beter tegen oxidatie bestand) maar je moet zelf bepalen of dit je €80 waard is.
Digitaal of niet, simpele kabels halen 1080P Full HD niet.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:39

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:29:
[...]

Digitaal of niet, simpele kabels halen 1080P Full HD niet.
Ok, ik hap wel... waarom niet dan? Heb je een bron?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:48
Ik heb het beeld op mijn LCD eens vergeleken (HD-ready, geen full-HD) vanaf mijn DVD-speler (Marantz DV-6001) met de goedkoopste HDMI-kabel (van pakweg 7 euro meen ik) en een goede (geen extreme hoor) met vergulde connectoren, goed geisoleerd etc. van een euro of 65. Het verschil in beeldkwaliteit was marginaal te noemen, wel merkte ik op dat er net wat meer storing op het beeld was met de goedkopere kabel (als ik andere randapparatuur aanzette bijvoorbeeld), ik heb vervolgens voor mijn ouders ervoor gekozen om een gewoon een net wat betere kwaliteit te nemen van iets onder de 25 euro, en dat werkt prima.
Bijna 100 euro voor een kabel zou ik dus niet adviseren afgaande op mijn eigen ervaring, maar nogmaals het is geen ervaring met full-HD.

Verwijderd

Topicstarter
@QsT:
Dus de kabel die ik nu gekocht heb toch maar gewoon houden dus, heb begrepen dat dit een van de beter kabels is. Het is om precies te zijn de: Vivanco SHQ High performance. Hieronder een link:

http://svp.co.uk/products-solo.php?pid=4604

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik zou je kabeltje mooi terugbrengen..90 euro damn... Ga gewoon naar www.allekabels.nl of iets dergelijks, bestel n hdmi kabel van 9 euro en koop met t resterende deel n dik PS3 spel ofzo.

Als het nu een kabel van 5 of 10 meter was, maar 1 meter?? Maar volgens mij is hier idd al genoeg over gezegd en geschreven. Heb je er wel t geld voor over, suit yourself

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:39

scorpie

Supra Addict

Ik zou gewoon een logitech hdmi kabel kopen van 3 tientjes, dan heb je 2,5 of 3 meter hdmi kabel, en voor de overige 60 euro zou ik een kratje bier, wat Blurays en / of een mooi spel kopen.

Lees anders even de 2e link die Niels88 heeft gepost.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:27:
Ik raad je aan om een VDH (Van Den Hul) kabel te kopen bij de betere audio/video zaak.
deze halen FULL HD kwaliteit :) mindere kabels halen dit simpel weg NIET.
VDH, Siltech, Kimber, Oehlbach, Crystal.....
Allemaal erg mooi spul!

Maar of het nodig is? Nee.

Als je een fatsoenlijke kabel koopt van iets van 30 euro zit je ook al prima.
En die halen 1080p prima.

Ja ok een kabel van een tientje kan het misschien niet, maar om er nou 90 euro voor uit te geven, dat is gewoon onzin hoor.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Ik meen dat het enige verschil tussen de goedkope en de dure kabels is dat de goedkope over 10 jaar geoxideerd raken en kwaliteitsverlies gezen, en de dure dit pas over >25 jaar doen.
Of wellicht dat de goedkopere wat minder goed geisoleerd zijm, waardoor je overspraak binnen de kabel zou kunnen krijgen. Maar pak dan een middenmoot, in plaats van 'de duurste'

[ Voor 32% gewijzigd door frickY op 09-01-2008 23:04 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Een kabel is wel aan meer dingen onderhevig dan oxidatie en overspraak.

Je hebt inductieve eigenschappen van een kabel, capacitieve eigenschappen, impedantie etc...

Als een digitale kabel niet de juiste impedantie heeft bijvoorbeeld, krijg je reflecties en dan dus ook fouten. Daarom zijn erg goedkope kabels vaak zo slecht.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MaCe1337 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:13:
Een kabel is wel aan meer dingen onderhevig dan oxidatie en overspraak.

Je hebt inductieve eigenschappen van een kabel, capacitieve eigenschappen, impedantie etc...

Als een digitale kabel niet de juiste impedantie heeft bijvoorbeeld, krijg je reflecties en dan dus ook fouten. Daarom zijn erg goedkope kabels vaak zo slecht.
En hoe uit zich dat dan bij een digitaal signaal?
Ik kan me voorstellen dat als je een lange afstand moet overbruggen, dat je dan een goede kwaliteitskabel nodig hebt om er voor te zorgen dat het signaal in zijn geheel aankomt maar voor één meter kan dit toch niet zoveel uitmaken?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 12:33

mvds

Totally awesome!

Admiral Freebee schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:07:
[...]

En hoe uit zich dat dan bij een digitaal signaal?
Ik kan me voorstellen dat als je een lange afstand moet overbruggen, dat je dan een goede kwaliteitskabel nodig hebt om er voor te zorgen dat het signaal in zijn geheel aankomt maar voor één meter kan dit toch niet zoveel uitmaken?
In datacorruptie :) eentjes die nulletjes worden en omgekeerd... Maar op een beeld van 1920x1080 pixels zal dat niet eens zo erg opvallen. Het is niet zo dat over je hele beeld het rood ineens groen is.

Maar ik ben van mening dat goed = goed genoeg. Dus oke, een kabel mag best een paar tientjes kosten, maar meer ook niet. Als ik goed beeld heb met een kabel van 30 euro, waarom zou ik dan 90 euro uit gaan geven?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 19:52
Heb nu een HDMI kabel van 30 euri (philps), maar dat vind ik duur genoeg.
Heb er ook wat besteld via allekabels, en das er 1 van 15 euri, en denk dat hij mooi beeld gaat geven.

En door een goedkope gaat geen full HD ??? Das dikke onzin.

Er zijn zat mensen die door een kabel van 10 meter (voor max. 50 euri) gewoon full hd draaien!

De kabels werken met standaards, en zowel goedkope als dure kabels moeten daar aan voldoen.
Tis ook nog eens digitaal, dus ja, hoog uit valt er een bitje om, maar of je dat merkt?? Vraag het me af.

Maar als jij voor 1.5 meter 90 euri wil neer tellen, zou ik het gewoon doen! (alleen wel jammer van het geld, is dan mijn mening!)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 20:50
Er zijn al zat topics over de dure en goedkope HDMI kabels.

Maar in geen van de topics wordt een bron vermeld waarom iedereen een kabel van 90€ moet kopen.
Ik ben erg benieuwd naar een BRON waar in wordt vermeld dat een nul een 1 word als je een kabeltje koopt van 2 tientjes..

En ook een bron waarom de goedkopere kabels geen 1080P aan kunnen. Ik heb dat nog nooit gelezen.

Verder post dan ook indien je zeker weet dat 1080p niet op de goedkopere kabels werkt waar je dat aan kan zien.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:25:
Zoals je ziet is dit inderdaad al zaker besproken, meest informerende topic is wel dit: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Heb je nog meer vragen kun je daar terecht.

Verder is het niet van belang of jij wel of geen tijd hebt. Wij hebben ook niet allemaal tijd, en als je bereidt bent 90 euro uit te geven voor 1.2m aan kabel, dan zul je gewoon de tijd moeten maken om het even uit te zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 10-01-2008 12:18 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.