videokaart upgrade Medion PC Titanium MD 8000 XL zinvol ?

Pagina: 1
Acties:
  • 990 views sinds 30-01-2008

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-03 09:04
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een aldi PC.
Bij mijn weten is het een Medion PC Titanium MD 8000 XL

Hier heb ik ondertussen de videokaart van vervangen door een ATI X1600 agp kaart
Ook zit er nu 2 gig geheugen in.

Nu zijn er snellere agp kaarten op de markt.
Ik weet alleen niet of het zin heeft om deze nog te upgraden?
Of is een nieuw systeem aan te raden.
De machine word voornamelijk gebruikt voor het spelen van World of Warcraft.
Echter ik wil nu toch met wat hogere instellingen gaan spelen.

Wie kan mij advies geven hierover?

Alvast bedankt,

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou niet te veel geld meer steken in dit systeem nog. Je kan nog wel een tweedehands videokaart met meer kracht kopen voor een leuk prijsje maar verwacht geen superprestaties. Nu weet ik niet hoe processorafhankelijk WoW is maar toch...

Let ook op dat schokkerig beeld in een online spel gewoon lag kan zijn of in jouw geval een gebrek aan processorkracht.

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-04 22:08
Aan dat serienummer te zien denk ik dat het een Pentium 4 2.4-2.8GHz betreft. Ik heb namelijk de 8080XL met een P4 3GHz. Ik denk dat je CPU op dit moment de bottleneck vormt en niet de GPU, en dat zou betekenen dat je er niet veel meer uit kunt persen met een top graka. Een HD3850 lijkt me overkill tenzij je graag WoW en andere oude spellen op 1920x1200 speelt met 4xAA en 16xAF ofzo...

Verder moet je je ook realiseren dat een HD3850 AGP waarschijnlijk wel wat meer dan gaat kosten dan de PCI-e versie, ik gok zo'n 180 euro of meer. Verder moet je voeding het ook aan kunnen (ik weet dat de speling op die Medion PCs niet supergroot is).

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Een goede investering zou zijn een x1950pro 256MB voor 115euro.. Zal daadwerlijk extra performance in spellen geven. Helemaal in spellen die minder CPU afhankelijk zijn.

Je hebt niet de configuratie om van een HD3850 te gaan profiteren. Pas vanaf een goede agp setup met dualcore (athlon x2) heeft dat nog wat zin, of een flick overgeclockte pc (amd > @2500mhz singlecore of p4 >3.6ghz).

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-03 09:04
Hartelijk dank voor jullie reacties allemaal.

Aangezien ik hier geen fluit verstand van het, week ik nu in iedergeval in welke richting ik moet gaan zoeken.

Groet,
Jasper

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Als ik jou was zou ik een 2de hands 7800gs oid op de kop tikken voor zo'n 70-80 euro.
Heb er zelf ook 1 gehad, presteren gewoon goed, een echte aanrader voor jouw systeem ;).

http://specs.tweak.to/15535

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Of het zinvol is hangt puur van jouw eisen, wensen en budget af. Een Tweaker kiest zelf.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.