Toon posts:

[Vista 64] 'Apparaat wordt niet herkend" USB printer*

Pagina: 1
Acties:
  • 3.149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem met de epson printer (dx8450).

Een week geleden gebruikte ik nog een windows XP pentium 4 computer, die ik nu vervangen heb
door een Windows vista 64bit dual core E6750.

Als ik de printer wil instaleren moet ik eerst de software er in stoppen. dan loop ik de procedure af tot dat de easy instal software aangeeft dat ik de printer moet aansluiten via de usb op mijn computer.
ik stop de usb kabel in de computer, en vista zegt in een popup (apparaat wordt niet herkend) en de software vind hem dus ook niet. hierdoor blijft hij zoeken totdat de software het opgeeft en zo kan de instalatie niet worden voltooid. Als ik zonder de software gewoon de printer er in plug is het hetzelfde bericht.

het lijkt dus net of me pc niet kan lezen wat de printer doorstuurd. printer is vista 64bit compatible.

andere apparaten werken wel in die usb poorten.

weet iemand hier een oplossing ?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

☻/
/▌
/ \

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Heb je de nieuwe software van de site van Epson al geprobeerd?

edit:
Crap! Tweedst! :+

[ Voor 7% gewijzigd door Swaptor op 09-01-2008 11:50 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ok de printer is compatible. Maar heb je ook de juiste drivers? Mischien toch even de website checken voor nieuwe drivers?
http://esupport.epson-eur...uR7zzcJUpMiU002F0930U003D

edit:

Wow!

[ Voor 5% gewijzigd door DeX op 09-01-2008 11:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jep die staan er op, dan krijg ik dus dat hij de printer bij me configuratie scherm zet bij de printers.
maar verder geen inhoud. dan ga ik weer opnieuw, maar hij herkend hem nog steeds niet.
dus dan heb ik wel de printer staan in printers. maar bij de instal herkend hij hem nog niet.
bedankt voor de hulp alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 11:59 ]

Verwijderd

Wat als je de printer gewoon aansluit. CD erin. Naar eigenschappen deze computer -> apparaat beheer. dan zie je daar warschijnlijk een niet goed werkend of onbekend apparaat staan. Met een gele vraagteken ervoor. Als je deze aanklikt en kiest voor het opnieuw installeren van je drivers. En ze zelf opzoekt en hem verwijst naar de CD speler.

In de software moet je je printer aansluiten met USB kabel. Als je op dat moment de printer aansluit word dan de printer gezien door je software van de printer?

Als je de installatie afmaakt word er aangegeven dat de printer niet herkend word. Heb je al geprobeerd of die toch stiekem werkt?

Verwijderd

Topicstarter
het 1ste klopt.

en dan:
ik krijg inderdaad te horen halvewege de instalatie, dat ik de printer moet aansluiten, dat doe ik.
ik krijg dan meteen de melding van vista rechts onder " apparaat is onbekend" verder gebeurd er niks, en de instalatie blijft zoeken, en op een gegeven moment geeft hij het op omdat hij niks vind. dus ik kan niet verder en moet de instalatie dus annuleren. als ik hierna een print wil maken, staan me documenten in de wachtrij omdat ze niet kunnen printen.

Verwijderd

Topicstarter
gisteren heb ik ook de hotfixes gedownload op de microsoft website, maar dit maakte geen verschil.
systeem zegt nog steeds, apparaat wordt niet herkend, bij invoeren van de usb printer.

Helupie ?

Verwijderd

hmm, Weet je zeker dat de ,printer Vista ready is, enof de software voor vista bestemd is?

Verwijderd

Topicstarter
ja staat op de epson site vermeld :)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Anders zouden er ook geen Vista64bit drivers zijn ;) (zie de eerste replies, waar ik de 1e ben *O* [end fipomodus])

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het antwoord nog steeds niet gevonden....
ik heb wel dat soms de printer wel wordt herkend als ik de pc start... dan kan ik er gewoon alles mee doen en werkt ie perfect.
maar herstart ik hem of ik zet hem de volgende dag aan... dan is ie niet meer te vinden of te herkennen.
dus af en toe doet ie het...
lijkt mij nu echt aan vista te liggen.... Iemand een update of een suggestie ?
dx8450

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Probeer de usb kabel eens te vervangen

Verwijderd

Topicstarter
dat heeft geen succes... ik heb hem op een ander pc aangesloten en daar doet hij het gewoon...
dat is dan wel xp pro 32 bits... dus de sporen wijzen allemaal naar vista als ik het bekijk...

kijk doet ie het helemaal niet dan is het te begrijpen... maar hij doet het af en toe :S

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Inderdaad, als ie het soms wel en soms niet doet dan ligt het dus echt niet aan de software lijkt me, aangezien daar niks aan veranderd. Of die Vista 64bits driver moet gewoon brak zijn. Misschien kan je eens een mailtje naar Epson doen over dit probleem?

De kabel, de betreffende USB-poort op de computer (of die op de printer) of de printer zelf lijkt me dan een logischere oorzaak.

Als dezelfde printer op de oude PC wel prima werkt(e) dan zal het de printer niet zijn, de kabel kan bij het verbouwen van de PC natuurlijk wel schade opgelopen hebben. En probeer dus ook eens een ander USB poortje op je nieuwe PC?

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 16-01-2008 14:40 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Epson kan er geen uitspraak over doen, de mensen die daar werken, melden alleen dat je de drivers moet downloade. dus die weten ook geen oplossing.

de printer is in een andere pc geweest (xp pro 32bit) en daar doet ie het... die ik hem weer in me vista, dan is het weer af en toe.

dus schade heeft hij niet opgelopen...

me pc is helemaal nieuw.. en alle usb poorten werken, dit heb ik getest door andere producten in de usb sleuven te doen. die worden wel herkend en werken. maar doe ik de printer er in dan is het niet herkend.

Verwijderd

Reflexie

Heb ook dit probleem. Zie het andere draadje

Epson DX 8450 wordt niet herkend door Vista 64bit

Ben jij hier al verder mee ?

Verwijderd

Wat er in mijn geval gebeurt
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:40:
Wat als je de printer gewoon aansluit. CD erin. Naar eigenschappen deze computer -> apparaat beheer. dan zie je daar warschijnlijk een niet goed werkend of onbekend apparaat staan. Met een gele vraagteken ervoor. Als je deze aanklikt en kiest voor het opnieuw installeren van je drivers. En ze zelf opzoekt en hem verwijst naar de CD speler.
Klopt inderdaad in mijn geval (geel vraagteken). Als ik dan drivers handmatig ga bijwerken herkent hij ook de drivers van de CD niet (foutmelding).
In de software moet je je printer aansluiten met USB kabel. Als je op dat moment de printer aansluit word dan de printer gezien door je software van de printer?
Nee (dat is nou net het probleem), maar ik krijg wèl een Windows melding "Nieuwe MFB gevonden, waarvoor drivers geinstalleerd moeten worden" . Volgens instructie van Epson (handleiding en technische helpdesk) moet je deze popup Annuleren en wachten tot hun eigen software de printer herkent. Toch heb ik natuurlijk ook geprobeerd om via de Windows Popup te installeren. Hij zoekt dan in eerst instantie heel lang, dan mag je een pad opgeven ---> bestanden op CD verwijzen -----> foutmelding
Als je de installatie afmaakt word er aangegeven dat de printer niet herkend word. Heb je al geprobeerd of die toch stiekem werkt?
Ja, wel geprobeerd, maar (stiekem of niet) werkt helaas niet :(

Verwijderd

Nog een kleine aanvulling : in mijn geval krijg ik de scanner-driver wel geinstalleerd en de scanner werkend. Poort en kabel lijken dus in orde.

Iemand ?

Verwijderd

Het lijkt er op dat het bij mij is opgelost. _/-\o_

Mede n.a.v. andere berichten (op diverse fora) kwam ik er (proberenderwijs) achter dat ik ook problemen had met diverse USB-sticks en kwam langzaam het vermoeden dat er iets moest zijn met de Vista USB-drivers.

Geen halve maatregelen genomen en gisteren maar een dagje uitgetrokken voor een schone installatie. "It did the job to me", zo lijkt het althans (wil niet te vroeg juichen :X ).

Het ging in mijn geval om een (nieuw) compleet systeem en ik vermoed dat er iets mis moet zijn gegaan met het klonen van de systeemsoftware (ik neem tenminste aan dat ze niet ieder systeem met het handje installeren). |:(
Pagina: 1