She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Verwijderd
Trouwens ook een vraagje, ik hoor continu dat DVD-R beter is dan DVD+R is dat echt zo?
ik ben zelf op -R overgestapt omdat mijn vorige dvd speler hkdvd20 problemen had met +R en nooit een probleem meer gehad. Volgens mij is het zo dat de normale originele dvd ook -R is (correct me if i'm wrong)Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:00:
Ik koop altijd zelf een spindel DVD+R 100st van Philips op het Albert Kuip markt in A'dam, ik moet zeggen dat ik er geen problemen mee heb, ze doen het op elke speler. Dus ik denk dat je misschien gewoon een beetje pech heb gehad met jou spindeltje.
Trouwens ook een vraagje, ik hoor continu dat DVD-R beter is dan DVD+R is dat echt zo?
Verschillende ervaring, verschillende meningen, misschien heb je er iets aan..
Ik mag concluderen dat dit geen echte verbatim? Paste van DVD identify:
----------------------------------------------------------------------------
Unique Disc Identifier : [DVD+R:YUDEN000-T03-000]
Disc & Book Type : [DVD+R] - [DVD+R]
Manufacturer Name : [Taiyo Yuden Co. Ltd.]
Manufacturer ID : [YUDEN000]
Media Type ID : [T03]
Product Revision : [Not Specified]
Blank Disc Capacity : [2,295,104 Sectors = 4.70 GB (4.38 GiB)]
Recording Speeds : [1x-2.4x , 4x , 6x-8x , 6x-16x]
[ DVD Identifier V5.0.0 - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ]
Over deze fabrikant (kwam de naam toevallig al eerder tegen):
Blank CD and DVD media is made by That's Fukushima for the distributor START Lab. Media Products manufactured by Taiyo Yuden are considered to be some of the best among enthusiasts, and are also used by drive manufacturers and Sony PlayStation game developers
@WABBA
Het verschil zit hem in de ondersteuning. Je hebt 2 kampen; het DVD- kamt en het DVD+ kamp. Gewoon even op wiki kijken, ben je ook weer geinformeerd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dvd
[ Voor 13% gewijzigd door paradoXical op 08-01-2008 23:06 ]
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
http://www.videohelp.com/...dridsearch=YUDEN000T03%20
Misschien heb ik inderdaad wel pech. Mijn speler brander zou goed overweg moeten kunnen met deze media.
[ Voor 4% gewijzigd door paradoXical op 08-01-2008 23:22 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
Hangt er vanaf wat je beter vindtRay schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:03:
[...]
ik ben zelf op -R overgestapt omdat mijn vorige dvd speler hkdvd20 problemen had met +R en nooit een probleem meer gehad. Volgens mij is het zo dat de normale originele dvd ook -R is (correct me if i'm wrong)
Ik heb mijn schijf ook gedefragged
Nieuwste firmware
Kabel gecontroleerd
DMA setting gecontroleerd
Voltage's gecontroleerd
Overbodige programma's uitgeschakeld
Zal de volgende keer toch maar eens een ander merk proberen. Dit is wel de 3e!! DVD brander waar ik problemen mee heb.
Verwijderd
Taiyo Yuden Co. Ltd Zijn een van de beste DVD bakkers die er zijn.
Ik gebruik deze, en die van Ricoh.
Al jaren lang, en nog nooit geen problemen mee gehad.
Had ook een dvd speler van trekpleister, maar deze licht allang in de Klicko.
En heb gewoon een Pioneer gekocht die ook nog bij mijn audio set hoorde.
Problemen opgelost.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 23:30 ]
Bij dvd's op de markt denk ik eerder: wat oudere schijfjes die ook nog wat langer in de zon/daglicht hebben gelegen. Waarom niet gewoon bestellen bij opus.nl of bigdennis.com?
Moet toch aan de media liggen lijkt me.
Ik ga de volgende keer toch eens bestellen bij een webwinkel, kijken of dat geen problemen oplevert.
Ik kan vermelden dat het toch aan de fikker lag. Ik heb voor 2.3 tientjes een NEC schrijver gekocht, en deze brand de media perfect.
Ik koop binnenkort weer een spindel op de markt, ben nu zeer content met de resultaten.
[ Voor 22% gewijzigd door paradoXical op 05-03-2008 21:28 ]
Dan weet je of de dvd's stabiele kwaliteit hebben(over een hele spindel) en welke snelheid ze het beste gebrand kunnen worden(het beste leesbaar en langste te bewaren zijn) en of ze bij je brander passen.
Op www.cdfreaks.com, ga naar het forum, daar vind je uitleg hoe je dit kunt doen.
Als je wacht todat je fouten bij het branden of bij het afspelen hebt, dan heb je vermoedelijk veel meer slechte al gebrand zonder dit te weten.
Verbatims trouwens ook, zowel de native (mcc code) als de TY's.
Branders waar ik ze in de loop der jaren probleemloos heb gebrand zijn, Plextor, Benq en Optiarc (nec).