Platinum DVD's slecht?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-12 18:56
Ik heb laatst een spindel van 100 DVD's gekocht (Platinum, DVD-R, 16x).
De eerste paar DVD's deden het perfect maar sinds een uurtje of 3 geleden komt Nero (8.1.1.0) met de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img32.picoodle.com/img/img32/4/1/6/f_untitledm_c4224cc.png

Dus ik ben het met Imgburn (2.3.2.0) gaan proberen, en deze komt met een I/O error:

Afbeeldingslocatie: http://img33.picoodle.com/img/img33/4/1/6/f_untitledm_7c7a95f.png

Toen heb ik een stuk of 4 nieuwe DVD's geprobeerd met hetzelfde resultaat, en toen een stuk of 5 willekeurig uit de stapel gepakt en er veranderd niets. Ik heb ook nog versie 2.3.0.0 geprobeerd en ook bij een andere brander geen verschil;

Ben ik nu gek of heb ik nu gewoon pech dat de hele spindel niet werkt of is er iets waar DVD's absoluut niet tegen kunnen ze aan bosjes kapot gaan? Ik heb ze altijd donker in een doos liggen.

Ik sta echt voor een raadsel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de firmware van je DVDbrander al eens geupdate, dat wil ook wel eens hlpen. Misschien dat je pech hebt net een rotte batch te hebben, maar ik heb hier al tientallen spindels weggebrand zonder hoge uitvalspercentages.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Volgens mij is de kwaliteit van Platinum verschillend per exemplaar.
Ik heb er hier ook een spindeltje van liggen, maar een DVD zat een rare kras op en die kon ik daardoor niet branden, en eentje heeft een rare vlek aan de buitenkant zitten waarje half doorheen kan kijken.
Voor mij genoeg reden om het niet meer te kopen iig. :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Kyoshi
De firmware wil niet echt lukken, ik kan het programma wel vinden maar Lite-On heeft volgens mij bij mijn type brander de verkeerde utility achter geplaatst want die zegt dat ik een brander wil updaten die niet versie X (een heel ander nummer) heeft. Ik heb sowieso 2 verschillende type branders geprobeerd dus firmware zal het niet zijn, denk ik zo.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Platinum kende ik van de CD-R's, toen kocht Platinum elke week de goedkoopste schijfjes op om hun naam erop te zetten. Hierdoor is de kwaliteit wisselvallig.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:13
hmm verontrustend, ik ervoer platinum altijd als goede dvd'tjes
maar het ligt er natuurlijk aan welke media code ze hebben en uit welke fabriek ze komen.

My favorite programming language is solder.

• Kyoshi
@dreeke: Ze zien er gewoon normaal uit, net als elk ander leeg DVD'tje. Geen vreemde krassen of stukken kunstof die niet aanwezig zijn.

@rapture: Het lijkt erop dat dat nog steeds het geval is, ik koop al jaren platinum en nooit problemen, het lijkt er op dat ik een slechte vracht getroffen heb.

Komt weer lekker uit, altijd 50-DVD spindels en ik koop er een van 100 en ik kan ze allemaal wegdonderen. Ik heb tegelijkertijd een 50-CD spindel besteld en die doet het wel naar behoren.

Ik ga toch wel voor een ander merk, ik heb geen zin om te hopen of ik wel een goede vracht heb of niet....

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12 16:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mijn ervaring is dat Platinum gewoon weg een waardeloos merk is. Het heeft mij in de loop der tijd al zoveel onderzetters opgeleverd dat deze schijfjes bij mij het huis niet meer inkomen. Het maakt niet uit al geven ze deze schijfjes gratis weg mijn data komt er niet meer op te staan, zowel de DVD's als de CD's.

Dit is alweer een paar jaar geleden, ik had zo'n 200 CD's gekocht. De eerste gerbande schijfjes waren al naar een maand of twee niet meer te lezen. De laatste 40 weet ik nog heb ik ongebruikt de container in gegooid.

Een maand geleden vroeg een kennis van mij of ik dit merk kende, hij gaf aan dat deze DVD's zo lekker goedkoop waren, maar dat de een naar de ander problemen vertoonde. Hij kon er geen data op zetten of de schijfjes waren naar korte tijd niet meer in te lezen.

Zo heeft een paar maand geleden een collega van mij DVD's voor mij gebrand op DVDR's van Platinum. Wilde ik dit weekend een paar van deze DVD's inlezen. Wat denk je.... yup... troep is het.

O, het ligt niet aan de gebruikte drive's ik heb namelijk verschillende drive's gehad waarbij ik deze problemen constateerde, van de merken: Plextor, NEC en Samsung.

In mijn kennissen kring zijn er overigens meer mensen die dezelfde ervaring hebben als ik.

Ik gebruik nu al weer een paar jaar uitsluitend Verbatim, deze zijn wel duurder, maar met dit merk heb ik werkelijk nog nooit enig probleem ondervonden.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 06-01-2008 22:26 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

De verdachte is InCD van NERO!
In de onderste melding staat dat je brander bezet is "Logical unit is in process of becoming ready".

De melding lijkt op de melding die ik ook een paar weken geleden kreeg.
Bij mij was "InCD" de boosdoener van deze melding, op het moment dat ik een lege DVD in de brander deed, achter de schermen kwam "InCD" in actie, met als gevolg deze melding.
Deze houdt je brander bezet.
Ik heb toen onder de voorkeursinstelling van "InCD" bij het tabblad "Autoformat" de instelling gekozen "Bij lege invoer" niets doen. Voor mij is het probleem over en kan nu on-the-fly branden.
Als het probleem blijft bestaan, idd een firmware update installeren op je brander.
PS: er is ook een update van NERO 8.1.1.2.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 22:32 ]

• Kyoshi
@_Dune_: Het is inderdaad maar iets duurder. 4 euro over 100 DVD's + de tijd die ik nu zit te verspillen aan Platinum.

@Ali bahbah: Het laatste wat ik ga proberen is Nero er helemaal af halen en als hij het dan nog niet doet gaat Platinum voor altijd de deur uit.
....
En ook dat werkt niet. Dag Platinum.

Edit:

ImgBurn zegt nu dat het om een Command Sequence Error gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Kyoshi op 06-01-2008 23:03 ]

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-12 09:57

denivan

de enige

Erhm...het is me niet duidelijk na het doorlezen van dit topic, maar heb je de schijfjes al geprobeerd te branden in een andere pc ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-12 20:10

Twazerty

AVCHDCoder developer

platinum is gewoon troep. Ook veel te veel elende mee gehad. Zelf pak ik altijd TDK met als mediacode TTH02 (A-merk). Taiyo yuden dvd's zijn de beste (TYG02/TYG03 a merk) Verbatim gebruikt ze oa. Je moet gewoon niet aan c merken beginnen. b eigenlijk ook niet. Zo heb ik hier enkele honderden RITEKG05's hier heb ik nooit geen probleem mee gehad.(B-Merk)
platinum krijg van mij een F

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-12 13:34
Ik ken het probleem van fout meldingen bij het branden met Nero. Ook bij mij was net zoals bij Ali bahbah InCD van Nero de boosdoener. Nero eraf gegooien en het zonder InCD installeren was de oplossing. Geen enkel probleem meer gehad met de rest van de schijfjes.
Was niet Platinum, welk merk wel weet ik zo niet meer.

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

ik werd ook schijtziek van oa platinum en nashua en andere merken. Sinds ik verbatim gebruik (er nu ruim 800 gefikt) geen enkel probleem gehad en geen enkele uitval. Dat is me die paar euro per spindel echt wel waard

• Kyoshi
Dan is het voor mij verder duidelijk. Net een spindel Verbatim besteld en platinum smijt ik de deur uit.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12 00:05
Platinum is inderdaad simpelweg goedkope junk.
Ik koop enkel Verbatim, en dat merk staat dan ook bekend als een topmerk.
Enkel Tayo-Yuden is nog beter (maar ook niet altijd), maar die zijn te moeilijk verkrijgbaar.
(Alhoewel, ik woon in België, en daar is alles wat met CD-R en DVD-R te maken heeft moeilijk verkrijgbaar en belachelijk duur).

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik koop al jaren platinum dvd's en ik heb er echt geen problemen mee. Ondertussen al een paar honderd gekocht en gebruikt. Bij mijn laatste spindel van 100 stuks waren bij twee dvd's een stukje beschermlaag afgesleten maar de dvds deden het nog prima. Ze zijn gebrand met 3 verschillende branders en voornamelijk met nero 6 en 7. Ik kocht ze wel allemaal bij 1 leverancier misschien dat dat nog wat uitmaakt. Als ik dan nog toevallig een fout krijg dan is het schijfje fysiek niet in orde of het was mijn eigen fout. Probeer wat schijfjes anders bij een vriend, een vriend van me had problemen met media-range dvd's maar bij mij deden ze het prima, ik heb toen gewoon andere merk dvd's aan hem gegeven zo hoef je ze misschien niet weg te gooien.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb hier ook spindeltje van 100x 16speed DVD-R merk Platinum staan, maar geen enkel probleem.. Brandt ze ook gewoon op 16x vol.
De vorige 100 stuks ook geen problemen mee gehad.
Mja, af en toe zit er een brakke tussen, maar dat heb ik met Philips, Sony, Verbatim, en verschillende andere merken ook gehad..

Ik merk wel dat de ene brander er meer moeite mee heeft dan de andere..
(Ik brand ze overigens ook met Nero 8)

Verwijderd

Hier is een link naar een nieuwe firmware gepost op 2/1/2008http://www.liteonit.com/D...H-20A1S/firmware/UX14.zip
Misschien dat dit het probleem oplost.

Maar voor iedereen die problemen heeft met Nero in combinatie met InCD, je hoeft Nero niet eerst te deinstalleren. Maar lees even wat ik heb geschreven hier boven.
Even voor de goede orde het ging bij mijn om Nero 8. Met Nero 7 en InCD onder Vista had ik geen problemen.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik had ook dat ze het op een oud NEC brandertje niet succesvol brande, maar op een nieuwere wel.
Toen was er net een nieuwe firmware uitgekomen voor die brander, die erop geflashed en daarna werkte de schijfjes weer perfect :).
Voor de rest hebben beide dvd-r en cd-r het altijd super gedaan, en hebben op volle snelheid gebrant.
Ik heb er nooit problemen mee gehad het heeft altijd goed gewerkt (ik had 2x 50 dvd-r's gekocht en 1x 100cd-r's).
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ik geluk had :P.

[ Voor 41% gewijzigd door tjtristan op 07-01-2008 03:43 ]

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

:> heb al 100derden dvd 's gebrand nooit problemen.

• Ravefiend
  • Laatst online: 22-12 11:58

Ravefiend

Carpe diem!

Heb hier ooit eens een fijne website over gevonden waar je meer info terugvindt mbt de mediacodes die er in omloop zijn en de kwaliteit ervan:

http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm

Eén ding is zeker: ga niet altijd blind af op de verkoopsnaam want daarmee weet je vaak nog niet wat je precies koop (lees: uit welke fabriek ze komen) ... :+

Verwijderd

ik heb hetzelfde gehad met een ander merk (verbatim) en daarvan mislukte 60% of meer.
als ik dan keek op de mislukte DVD zag ik een vreemde kring van +/- 1 CM.

ik heb toen firmware geupdate van 1.00 naar 1.02 en sindsdien werkt het perfect en heb ik geen uitval meer. :)

• Spoooky
  • Laatst online: 23:05

Spoooky

Core temp 37°C

Tja,

Een merk is net zo goed als de media die ze verkoopt :+

Regelmatig koop ik DVD/CD's, op de site waar ik ze bestel (nee ik ga geen reclame maken) staat meestal gebruikerservaring en mediacode. Erg handig, want sommige mediacodes leveren toch problemen op met sommige branders.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12 16:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 07:07:
ik heb hetzelfde gehad met een ander merk (verbatim) en daarvan mislukte 60% of meer.
als ik dan keek op de mislukte DVD zag ik een vreemde kring van +/- 1 CM.

ik heb toen firmware geupdate van 1.00 naar 1.02 en sindsdien werkt het perfect en heb ik geen uitval meer. :)
Bij mij is/was het niet zozeer dat het branden mislukte, maar de CD's en DVD's zijn naar een paar maand (soms een paar weken) gewoon niet meer in te lezen. En dan praat ik over meerdere bestellingen en niet éénmaal een spindeltje van 100 stuks. Darnaast gebruik ik zelf nu al een paar jaar uitsluitend Verbatim en nog geen enkel probleem weer gehad. De gebruikte branders: een NEC3500 en Smasung, type heb ik niet zo bij de hand. De DVD-ROM spelers zijn bij mij alleen van Plextor.

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 07-01-2008 07:58 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• phobosdeimos
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 05:39:
:> heb al 100derden dvd 's gebrand nooit problemen.
Probeer die 100derden dvd's na 2 jaar nog maar eens te lezen en scannen op fouten :> :>
Platinum staat op alle cdr/dvdr websites en fora bekend als rommel, simpelweg.
Het kan zijn dat je ze redelijk goed kan beschrijven, maar de kans dat ze een lang leven beschoren zijn is erg klein.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 15:28
Ik heb hier ook totaal geen problemen met Platinum DVD's, ook na een jaartje of 2 zijn ze hier nog aardig te lezen :)

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Al enige tijd Platinum gebruiker en totaal nog geen 1 spindle met uitval gehad. Dit met diverse branders van LG en Asus gebrand full speed en tot vol genoegen

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
^ Same hier, brand minimaal 5 spindels in een jaar en ze zijn allemaal nog prima te lezen na een verstrekking van tijd, soms zit er een rotte tussen, true, maar wat wil je, dat gebeurd overal.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:06
Nooit probleem gehad met Platium DVD-R'

Verwijderd

Gebruik sinds jaar en dag platinum, zowel CD als DVD, nog nooit een enkele uitvaller gehad (kan geluk zijn) Ben zelf ook enorm voorstander van Verbatim, gebruik branders van Plextor en NEC (ondanks dat ik vaak negatieve berichten lees over deze merken, mensen zijn vaak geil van LG en HP, maar daar kan ik me absoluut niet in vinden). Echt troep schijfjes zijn Philips en Maxell, nog nooit zo'n brakke schijfjes in handen gehad.

Wat software betreft, Nero is heilig, maar die Incd wil wel eens dwarsliggen, volgens mij kon je die functie sinds Nero 6 uit de installatie laten? Gebruik in ieder geval geen Roxi of de brandmogelijkheid die in windows zelf zit, ook niet die in mediaplayer of Winamp, gewoon Nero in combinatie met de branders en schijfjes die door de jongen worden aangeraden.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-12 20:10

Twazerty

AVCHDCoder developer

let op wat je zegt over bepaalde merken. Het gaat om de mediacode niet zo zeer het merk.
Zo heb ik met de mediacode 3 verschillende merken gehad.
paar voorbeelden.
Valuepack Traxdata
Traxdata
Arita

alle 3 mediacode RITEKG05 dus zijn het dezelfde.

momenteen heb ik alleen nog maar TTH02 in 2 merken
Ricoh en TDK. Ricoh heft meestal mindere kwaliteit maar met de code TTH02 heb je gewoon dezelfde kwaliteit als de TDK's.

Over het algemeen heeft Platinum rommel. Zo zou bv philips opeens Taiyo Yuden kunnen gebruiken (TYG02/TYG03) Terwijl dezelfde schijfjes door Taiyou Yden zelf worden uitgebracht(Blanco) en door Verbatim. Zijn veel mensen die zich hier niet van bewust zijn terwijl het merk niks zegt.
Zo dat moest er even uit voor de duidelijkheid.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

_Dune_ schreef op maandag 07 januari 2008 @ 07:56:
[...]

Bij mij is/was het niet zozeer dat het branden mislukte, maar de CD's en DVD's zijn naar een paar maand (soms een paar weken) gewoon niet meer in te lezen. En dan praat ik over meerdere bestellingen en niet éénmaal een spindeltje van 100 stuks. Darnaast gebruik ik zelf nu al een paar jaar uitsluitend Verbatim en nog geen enkel probleem weer gehad. De gebruikte branders: een NEC3500 en Smasung, type heb ik niet zo bij de hand. De DVD-ROM spelers zijn bij mij alleen van Plextor.
dat had ik ook branden succesvol alleen het afspelen ging fout op het punt waar de circel zichtbaar was. deze circel zat elke keer op een andere plek dus ene keer kon ik einde van de film niet zien en andere keer het begin of iets ertussenin...

Verwijderd

@Azerty1234: ik doelde niet op de mediacode, maar op de kwaliteit van de schijf zelf, deze worden nml wel gewoon door Philips en Maxell zelf geperst, neem ik aan. Mijn eerste Philips DVD-R spindle die ik open trok was in zijn geheel mislukt, verschillende schijfjes hadden krassen, waren enigzins verbogen en hadden rare brandplekken, heb deze taferelen van meerdere mensen gehoord. Die Maxells mislukten gewoon allemaal, hadden ook niks aan beschermingslagen volgens mij, in het licht keek je er dwars doorheen.

• phobosdeimos
Philips, Maxell, Verbatim en Platinum maken technisch gezien geen van allen schrijfbare media.
Die komen stuk voor stuk van externe fabrikanten zoals RITEK, CMC, MCC, TY, noem maar op.
Zij verpakken ze gewoon, steken een sticker op de doos, en huppakee.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 17:34
Het enigste wat hier mis is het scannen van de dvd na het branden.
Er word gezegd dat er af en toe uitvallen, maar dan denk ik dat er veel meer defect zijn, maar die zullen dan nog wel spelen. maar wat is over 2 jaar, dan spelen ze niet meer.

Met het scannen van de dvd kun je zien of je niet te snel brand.
Meestal is de halve snelheid het beste.
Laatst Taiyo Yuden 16 speed, deze moest ik op 4x branden om hoge kwaliteit te halen, op een andere brander was 8x het beste.
Dus door het afspelen van de dvd weet je niks, door cdspeed de kwaliteittest te doen dan weet je wat het
1 maximale kwaliteit is, (dan is de cd/dvd het beste leesbaar de door dvd spelers)
2 dan kun je deze ook lang bewaren,(bij cd/dvd weet je dit nooit)
3 en je ziet of de kwaliteit varieert (terwijl deze toch nog steeds spelen),
4 je koopt in het vervolg betere dvd's, dan merken de fabrikanten dat ze de rotzooi niet kwijt kunnen
komen. (wat nu niet gebeurd)
5 koop alleen een brander die ook kwaliteittest kan doen, dan passen de andere fabrikanten ook hun
branders aan.

Meer info zie www.cdfreaks.com, ga naar het forum, daar vind je de beschrijving hoe je kunt testen.
Daar vind je ook voorbeelden per merk brander met verschillende media codec's

• Ravefiend
  • Laatst online: 22-12 11:58

Ravefiend

Carpe diem!

jan99999 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:38:
Dus door het afspelen van de dvd weet je niks, door cdspeed de kwaliteittest te doen dan weet je wat het
1 maximale kwaliteit is, (dan is de cd/dvd het beste leesbaar de door dvd spelers)
2 dan kun je deze ook lang bewaren,(bij cd/dvd weet je dit nooit)
3 en je ziet of de kwaliteit varieert (terwijl deze toch nog steeds spelen),
4 je koopt in het vervolg betere dvd's, dan merken de fabrikanten dat ze de rotzooi niet kwijt kunnen
komen. (wat nu niet gebeurd)
5 koop alleen een brander die ook kwaliteittest kan doen, dan passen de andere fabrikanten ook hun
branders aan.
Helemaal mee eens en dit loont echt wel. Heb in het verleden zelf een test gedaan met lege DVDs van 4 verschillende merken met dus ook verschillende media codes. Opvallend detail hierbij was dat ik inderdaad meer errors kreeg met de media codes die aangenomen worden van mindere kwaliteit te zijn, maar ik had ook gemiddeld genomen meer errors dan anderen met dezelfde media code. Vervanging van de DVD writer (zelfde model + firmware!) was hierbij de oplossing. Ideaal is natuurlijk om de 'kwaliteitstest' na het schrijven uit te voeren op verschillende DVD lezers .... ;)

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:17
Ik heb eigenlijk ook geen grote problemen met Platium DVDtjes gehad. Voor zover ik weet zijn ook de schijfjes die ik een aantal jaar geleden heb gebrand nog allemaal prima te lezen.

Overigens brand ik mijn dvdtjes altijd op 4x Ookal kunnen die dingen 16x aan, ik brand ze altijd op 4x. Misschien heeft dat er ook mee te maken. Overigens zijn al deze dvdtjes op een pioneer brander gemaakt. Toen ik op een gegeven moment wel problemen had met mijn dvdtjes, bleek helaas dat mijn brander overleden is/was. Momenteel een nieuwe brander (weer Pioneer) en deze heeft eigenlijk pas 1 Dvdtje verklooid, stroom uitval tijdens het branden... kijk dan mag het ook wel :P.

Waar ik wel zeer ontevreden over ben, is de kwaliteit van de DVD+RW's van platium. Deze begonnen echt al na een keer of 3-4 herschrijven problemen en fouten te geven..

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17

TommyGun

Stik er maar in!

endless schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:22:
Ik heb hier ook spindeltje van 100x 16speed DVD-R merk Platinum staan, maar geen enkel probleem.. Brandt ze ook gewoon op 16x vol.
De vorige 100 stuks ook geen problemen mee gehad.
Mja, af en toe zit er een brakke tussen, maar dat heb ik met Philips, Sony, Verbatim, en verschillende andere merken ook gehad..

Ik merk wel dat de ene brander er meer moeite mee heeft dan de andere..
(Ik brand ze overigens ook met Nero 8)
Inderdaad. Ik heb altijd CD's en DVD's van Platinum. Koop elk jaar 'n aantal spindels (van 100 stuks). Af en toe wel eens 'n brakke maar meestal werken ze prima. Ik brandt wel altijd op bijv 4x ipv 8x (notebook) of met m'n inmiddels verkochte systeem 48x ipv 52x. Geeft betere kwaliteit is mijn ervaring. (Bij films had ik op het einde altijd lag, en muziek ging ook laggen. Sinds ik trager brandt heb ik dat nooit meer).

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 08-01-2008 23:46 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Kyoshi
Ik zie al wel dat het bij platinum gewoon gokken is. Je kan jaren prima DVD's hebben en dan ineens heb je een spindel met rommel. Die kans neem ik liever niet. Voor mij geen platinum meer. Ik zal voor de grap eens kijken of ik een van mijn eerste DVD's nog kan lezen. Laatst eentje van anderhalf jaar oud was nog prima te lezen.
Pagina: 1