Toon posts:

Via 4 in 1 drivers??

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen wat het nut is van het installeren van de via 4 in 1 drivers. Als ik windows 98 se geinstalleerd heb zonder deze drivers heb ik immers in mijn apparaten lijst geen uitroeptekens staan? Als ik de drivers installeer worden er geloof ik 3 apparaten (bridges etc) gevonden door windows maar vind ik deze dan ook weer terug in mijn apparatenlijst en hoe heten ze dan??

Verwijderd

Tjonge jonge jonge

cpu to agp bus
cpu to isa bridge
powermanagement geloof ik

wat het nut is, ik zou hier maar eens rond kijken of een search doen, van mij krijg je geen antwoord.........:(

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:10

The End

!Beginning

Als je geen antwoord wil geven Mutant, DOE HET DAN NIET.

Als je geen problemen hebt met je computer, zou ik ze niet installeren... Bij mij ging dat meerdere malen helemaal fout. Windows start dan helemaal niet meer op (in mijn geval)

Verwijderd

Topicstarter
Is e niemand anders die wat zinnigs kan zeggen??

Verwijderd

Mijn advies is geen via drivers installeren als alles goed werkt... Kan alleen maar fout gaan..

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27
Mijn systeem draait al vanaf 24 december zonder die drivers.
Ik heb er geen probleem mee.
Systeem staat 24x7 aan
(webserver & Chello Gateway)

Advies : NIET installeren als je geen problemen hebt.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op donderdag 15 februari 2001 09:52 schreef The_Nugster het volgende:
Mijn advies is geen via drivers installeren als alles goed werkt... Kan alleen maar fout gaan..
ahh tering alweer een newbie....
DIE DRIVERS MOET JE DUS WEL INSTALLEREN ANDERS HEB JE BRAKKE performance.....
argh als je er nix van weet hou dan je klep... heb ik zo'n hekel aan die mense die mensen "helpen" en er zelf nix van weten. :r :r ....

VIadrivers dus wel installere anders heb je brakke 3d performance en kan je zomaar lockups krijgen omdat sommige programma's bruggen/devices proberen te vinden die er niet zijn...
installeer de agp in TURBO mode...

Greetz

aan de newbies:
lees veel over dingen waar je nix van gegrijpt en ga niet zomaar zitten blaten en interessant proberen te doen, probeer iemand echt te helpen in plaats van slim te gaan zitten doen , jullie denken dat dat stoer is ofzo... ga dan naar het Dumb&Dumber forum ofzo.... geez
|:( |:( |:( |:( |:(

Verwijderd

I Agree with Black_Adder...

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb gisteren nog de 4in1's versie 4.28a geinstalleerd. Helemaal goed gaat dat. Die drivers is echt nix mis mee of je zou net toevallig een rotte combinatie van hardware moeten hebben.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:30

Smarron

The bend

Ik had ze dus gisteren geinstalleerd, waren mijn brander en DVD-Rom opeens SCSI. Daardoor kon ik niet meer branden.

Ik heb het er niet uit gekregen, daarom heb ik ze er weer vanaf gehaald. Het was versie 4.28

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Eastern
  • Laatst online: 24-08 11:59
Niet installeren als het goed werkt, voorkomt deze gezichten :(

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27
Black_Adder: ff dimme he ;)
Als trainer bij grootste computer boer van Amerika weet ik wel degelijk waar ik het over heb....
Als ik zoiets neerzet dan is dat niet zonder reden EN de nodige test.

Ik stel voor dat je niet iedereen direct de vaste massa onder je voeten intrapt.

Ik heb hele slechte ervaringen met alle drivers van VIA : Mijn advies is en blijft zo.

If it ain't broke, don't try to fix it. "quote Da Sosa"
edit:

TX BoKKie, wist em niet helemaal meer :)

Op donderdag 15 februari 2001 09:57 schreef Black_Adder het volgende:

[..]

ahh tering alweer een newbie....
DIE DRIVERS MOET JE DUS WEL INSTALLEREN ANDERS HEB JE BRAKKE performance.....
argh als je er nix van weet hou dan je klep... heb ik zo'n hekel aan die mense die mensen "helpen" en er zelf nix van weten. :r :r ....

VIadrivers dus wel installere anders heb je brakke 3d performance en kan je zomaar lockups krijgen omdat sommige programma's bruggen/devices proberen te vinden die er niet zijn...
installeer de agp in TURBO mode...

Greetz

aan de newbies:
lees veel over dingen waar je nix van gegrijpt en ga niet zomaar zitten blaten en interessant proberen te doen, probeer iemand echt te helpen in plaats van slim te gaan zitten doen , jullie denken dat dat stoer is ofzo... ga dan naar het Dumb&Dumber forum ofzo.... geez

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Smarron

Smarron

The bend

Op donderdag 15 februari 2001 09:57 schreef Black_Adder het volgende:

aan de newbies:
Dan kun jij mij vast wel helpen, om MET de drivers mijn DVD-Rom en brander NIET SCSI te laten worden !!>:)

Verwijderd

Topicstarter
En welke zaken zou ik na het installeren van de drivers in mijn hardwarelijst extra moeten kunnen vinden????????????????????? en onder welk kopje??

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 15 februari 2001 10:07 schreef raymondw het volgende:
Black_Adder: ff dimme he ;)
Als trainer bij grootste computer boer van Amerika weet ik wel degelijk waar ik het over heb....
Als ik zoiets neerzet dan is dat niet zonder reden EN de nodige test.

Ik stel voor dat je niet iedereen direct de vaste massa onder je voeten intrapt.

Ik heb hele slechte ervaringen met alle drivers van VIA : Mijn advies is en blijft zo.

Why fix it if it aint broke. "quote Da Sosa"
[..]
volgens mij was het "if it ain't broke, don't fix it" :)

maar je hebt zeker gelijk, als je geen probs hebm geen 4in1 installeren, ik heb ook alleen maar de AGP van de 4in1 4.28 geinstalleerd, de rest niet nodig,
kwestei van ff kijken wat er wel en niet buggy werkt, bij een maat van me heb ik alleen de IDE bus drivers geinstalleerd

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Sameproblem here, ik draaide met de 4.25 prima toen kwam de final van 4.28 uit en nu krijg ik scsi/ide errors met fikken met Nero. Dit alleen bij on-the-fly fikken.

Iemand enig idee hoe ik weer terug kan naar de oudere drivers?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Smarron

Smarron

The bend

Begrijp ik uit verschillende reacties dat de versie 4.25 het beste werken ??

En als ik die 4.28 installeer, hoe voorkom ik dan dat mijn Roms niet SCSI worden !?

Verwijderd

Topicstarter
nog maals !! welke apparaten zou ik terug moeten kunnen vinden in de hardware lijst en onder welk kopje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1????????????????????????????????????????????????????????????

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Geen idee welke apparaten je zou moeten kunnen terug vinden daardoor. Maar 1ding weet ik voor mij zelf wel...ze maken ze vast niet voor niets.

En ik zou idd voor dat dvd probje eens proberen 4.25 ergens vandaan te halen...staat vaak ook op de mobo-cd (ondanks vele die liever niet gebruiken)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Op donderdag 15 februari 2001 10:09 schreef Smarron het volgende:

[..]

Dan kun jij mij vast wel helpen, om MET de drivers mijn DVD-Rom en brander NIET SCSI te laten worden !!>:)
dit begint wel een flame war te lijken.
Maar om ff op jou probleem terug te komen.
Tuurlijk worden jou brander en DVD als scsi devices herkend na het installen van je via drivers. ze zitten waarschijnlijk op je ata66 of ata100 bus en dat word door windows ingedeeld bij de scsi devices.

gewoon ff je ASPI layer updaten naar 4.60 en dan je brand proggie opnieuw installen.

En ja je hebt wel ASPI layer nodig voor IDE.

Kijk maar op www.adaptec.com

en http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/121476

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 11:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je de Via 4 in 1 drivers installeerd, installeer dan niet de ide drivers, die zijn er alleen om compatibiliteitsproblemen op te lossen tussen ide devices.
" VIA ATAPI Vendor Support Driver is used to fixed the compatibility issue for
IDE devices."
Voor de rest kun je het beste dus wel gewoon de andere drivers installeren.

Greetz.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:06
Wat boeit het nu hoe die apparaten heten als je die Via drivers installeerd ?

Mij nix in ieder geval, als het maar goed werkt..

Als je problemen hebt met 4.28, zet je er toch een andere versie op?

Das toch ook goed man, dat gezeur altijd over die Via drivers..

Newbies :)

Ze weten allemaal zoveel van computers en toch hebben ze problemen met simpele via drivertjes.. :z:z:z:z:z

• Eastern
  • Laatst online: 24-08 11:59
Als je de Via 4 in 1 drivers installeerd, installeer dan niet de ide drivers, die zijn er alleen om
compatibiliteitsproblemen op te lossen tussen ide devices.
Thanks, daar had ik juist altijd problemen mee. Als ik de 4 in 1 driver installeer ziet hij mijn cdrom niet meer. Een pluimpje is dit wel waard 8-)

Verwijderd

Op Thursday 15 February 2001 10:45 schreef The Fox het volgende:
Wat boeit het nu hoe die apparaten heten als je die Via drivers installeerd ?

Mij nix in ieder geval, als het maar goed werkt..

Als je problemen hebt met 4.28, zet je er toch een andere versie op?

Das toch ook goed man, dat gezeur altijd over die Via drivers..

Newbies :)

Ze weten allemaal zoveel van computers en toch hebben ze problemen met simpele via drivertjes.. :z:z:z:z:z
Sorrie maar dit is het eerste AMD systeem dat ik heb en ook de eerste confrontatie met VIA drivers...vind je het dan vreemd dat ik niets van VIA drivers afweet??

Verwijderd

via 4-1 kan ook helpen als je je harddisk niet op DMA kan krijgen. Scheelt ook weer flink wat performance. (Dat probleem had ik twee jaar geleden met een Aopen ax59pro moederbord, dus misschien niet meer zo relevant?)

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 19:25
misschien een domme vraag maar waar haal ik die via 4in1 drivers

ik heb het moederbord van MSI K7T266 pro-R (6380)

Verwijderd

Euhm wat dacht je van: http://www.viatech.com ?
Verder kan Crashnet melden dat op nagenoeg alle 3000+ systemen die we jaarlijks uitleveren de volledige 4in1 set gaat en dat loopt prima. Ik wil best geloven (gezien de hoeveelheid postings) dat bepaalde combinaties problemen kunnen geven, maar het is natuurlijk niet alleen die via-drivers.
We hebben het ook over de rest van het systeem, bios/drivers/servicepacks etc.
Je zult verbaast staan hoeveel impact een bios-update heeft op een systeem. K7T Turbo en K7T266 gebruikers kunnen dit ongetwijfeld beamen :) Uit eigen ervaring + postings alhier kan ik stellen dat de 4.25 en de laatste 4.32 het beste zijn.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op woensdag 11 juli 2001 23:04 schreef svanzon het volgende:
misschien een domme vraag maar waar haal ik die via 4in1 drivers

ik heb het moederbord van MSI K7T266 pro-R (6380)
Pipo check de datum eens :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Fijn, en daarvoor schop je een topic omhoog?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.