Toon posts:

Problemen met branden. HELP!!

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik nu met m'n nieuwe systeem het volgende probleem:

Deze programma's heb ik ge probeerd:
- NERO
- Easy CD Creator 4.0
- Hotburn
- NTI CD Maker 400

Al deze programma's deugen niet. Ze resulteren in hangen op 99% of geven een BSOD.

Zoals eerder vermeld klappen dce meeste programma's er uit of geven een BSOD. Nu heb ik met adaptec easy cd creator 3.5 (naar mijn idee de beste versie) een cd proberen te branden maar op het laatst als hij op 100% springt bij het schrijven van de TOC gaat het fout.
Dit is alles wat ik aan error melding heb kunnen achterhalen:

D0100: I/O error (03/02/00) - CD recorder error - cannot seek to the requested location
D0100: I/O error (03/02/00) - CD recorder error - cannot seek to the requested location

Ik heb gewoon wat MP3 bestanden op cd willen branden.

Wat is er fout of waar gaat het fout. Gezien het feit dat ik al zoveel programma's heb gebruikt begin ik te twijfelen aan mijn systeem en niet aan het progr.

Dit is mijn systeem:

Pentium 2 333MHz
asus P2l97 moederbord
64MB Intern
1x 8,4 gieg
1X 9,2 gieg
A-Open 36X Cdrom
Yamaha cd-r400 (4X)
NCR scsi kaart
3com 900b TPO
Diamond viper V330 (4mb)
Diamond VooDoo II (8Mb)
Soundblaster AWE 64

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 20:40 schreef EO het volgende:
Ik nu met m'n nieuwe systeem het volgende probleem:

Deze programma's heb ik ge probeerd:
- NERO
- Easy CD Creator 4.0
- Hotburn
- NTI CD Maker 400

Al deze programma's deugen niet. Ze resulteren in hangen op 99% of geven een BSOD.

Zoals eerder vermeld klappen dce meeste programma's er uit of geven een BSOD. Nu heb ik met adaptec easy cd creator 3.5 (naar mijn idee de beste versie) een cd proberen te branden maar op het laatst als hij op 100% springt bij het schrijven van de TOC gaat het fout.
Dit is alles wat ik aan error melding heb kunnen achterhalen:

Ik heb gewoon wat MP3 bestanden op cd willen branden.

Wat is er fout of waar gaat het fout. Gezien het feit dat ik al zoveel programma's heb gebruikt begin ik te twijfelen aan mijn systeem en niet aan het progr.

Dit is mijn systeem:

Pentium 2 333MHz
asus P2l97 moederbord
64MB Intern
1x 8,4 gieg
1X 9,2 gieg
A-Open 36X Cdrom
Yamaha cd-r400 (4X)
NCR scsi kaart
3com 900b TPO
Diamond viper V330 (4mb)
Diamond VooDoo II (8Mb)
Soundblaster AWE 64
Ik denk dat het juist ligt dat je allemaal cd recording programma's hebt geinstalleerd!
Het gaat allemaal door elkaar heen werken en als bijv. je eerste programma niet werkte, help je het helemaal verrot door er een nieuwe bij te zetten. Ik zou heel je copmuter overnieuw installeren als ik jou was.

Grrrrtz *D

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
opnieuw installeren heeft geen enkele zin ik gebruik ook meerdere prg en daar is niets mis mee,deze fout zit in de cd recorder zelf hij geeft het ook al aan als cd recorder error dus dat lijkt me duidelijk een mechanische of electronische fout in de recorder zelf.
probeer hem eens bij iemand anders en kijk of je dan dezelfde fout krijgt als het ook daar gebeurd is je recorder hoogst waarschijnlijk niet in orde probeer eens zn lens schoon te maken met een wattenstokje en wat glassex geen andere middelen zoals alcohol en dergelijke daar sommige lenzen van kunststof zijn en dan aangetast worden.

Verwijderd

Hum, voordat je dat doet zou ik eerst even bij een computerzaak langs gaan, je molt zomaar wat. Ik neem aan dat je geen garantie meer hebt? En sinds wanneer doet ie het niet:?
Heeft ie het in een ander systeem (of vroeger in het zelfde systeem) wel gedaan?
War hebbie em gekocht?

Verwijderd

die Easy cd creator 3.5

is dat een beta of een final ?

de beta (ik geloof beta 2) heeft verkeerde aspi drivers waardoor je geen Toc kunt schrijven.

dit heb ik ook gehad, in de easy cdcreator 3.5 periode.

probeer eens cdrwin van goldenhawk

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 22:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Hmmm ... Probeer je misschien een 80min CD te branden als die Yamaha maar bv. 74min aan kan?

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024
Download de nieuwste aspi drivers...

Is ff zoeken ik weet het maar het is mij ok gelukt ik weet alleen niet waar....

Nieuwste versie is 4.60

Ik zet ze wel ff online.

Download

kijk ff of dit helpt. Bij mij heeft het wel geholpen!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

mhh ASPI is voor SCSI....

Ik denk dat één van de volgende dingen aan de hand is :

1) Misschien heb je Ultra DMA op enabled staan voor je brander en het werkt niet, zet maar eens uit.

2) Je hebt een brander die niet (meer) goed is of gewoon versleten is (Gaan meestal maar een jaar mee voor de laser problemen krijgt..). Het kan ook een slechte CD zijn.
Probeer eens op 1x of 2x speed te branden.

3) Inderdaad, de-installeer alle brander programma's en probeer het met 1 tegelijk. Als Easy CD Creator 4 het niet doet, doet de rest het ook echt niet....

4) mp3 tjes unmhh.. probeer het eens met een wav bestand of een data CD. Misschien heb je problemen met de MP3 codec of loop je knetterhard tegen de (c)opyright bit bescherming aan.

Suc6 ;)

Verwijderd

HAH oeps, beter lezen, je HEBT ook SCSI :+

nix udma dus...

Mmhh .. bij nader inzien gok ik op een versleten brander en problemen met die SCSI kaart drivers, vanwege die BSOD's. Dat zou niet moeten gebeuren.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Probeer het eens met WinOnCD 3.7

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op woensdag 07 februari 2001 09:01 schreef Hooi het volgende:
mhh ASPI is voor SCSI....
Jep , en ALLE ATAPI apparaten worden aangestuurd met een SCSI emulator en dus werkt de ASPI layer daar ook op !!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 09:57 schreef Chemist het volgende:

[..]

Jep , en ALLE ATAPI apparaten worden aangestuurd met een SCSI emulator en dus werkt de ASPI layer daar ook op !!
Nahh, alleen als je Nero of CD duplicator hebt. EasyCD creator en WinonCD niet. Daarom geeft het ook problemen op NT4/5

8-)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op woensdag 07 februari 2001 10:38 schreef Hooi het volgende:

[..]

Nahh, alleen als je Nero of CD duplicator hebt. EasyCD creator en WinonCD niet. Daarom geeft het ook problemen op NT4/5

8-)
Nee hoor; ook als ze gewoon worden aangesproken via explorer of wat dan ook. Bovendien hebben NT4/5 ook een ASPI layer voor ATAPI apparaten.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Precies, onder NT5 kun je ook niet meereder van die programma's installeren zonder problemen.

En hier heb ik echt geen ASPI voor m'n IDE spullen. Alleen als ik die maffe Via IDE Busmaster versie met MPD gebruik, maar dat ding is aardig brak...

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024
windows heeft wel een ASPI layer nodig ook voor IDE ook al heb je busmaster drivers.

download pxinfo maar eens van de plextor site en zie....

maar hebben die drivers nu gewerkt?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-03 20:57

dijkmane

biertje ?

ja, heb zelfde gehad, brander stuk.
ik heb nu een crw4416, gaat weer perfect, verder niets veranderd.

het is wel zo dat 2 of meer verschillende brandprogs samen niet goed kan werken. nero en easycdcrea kunnen samen problemen geven.

kies jouw programma wat je het best bevalt, maak dual boot en brand alleen cd's met je schone win95 die je verder nergens anders voor gebruikt. nooit meer problemen.

specs : wil je niet weten

Pagina: 1