Net geassembleerde pc geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:33
Hallo,

Ik ben vanmiddag thuisgekomen, en zag dat de onderdelen voor mijn nieuwe pc geleverd waren.
Ik dus gelijk begonnen. Na alles gedaan te hebben, druk ik de stekker in het stopcontact en daarna wil ik hem booten. Hij boot wel, alle fans gaan draaien, en ik hoor de dvd-speler ook. Behalve het beeld. er gebeurt helemaal niks. Er komt ook geen kort beepje die altijd komt voor succesvol laden van de bios.
Nu mijn specs:

Gigabyte GA-N650SLI-DS4
OCZ StealthXstream 600 Watt
Xpertvision Nvidia 8800GT
G.Skill PC6400 2GB Dual Channel
Intel Quad processor Q6600
Samsung T166 HDD Sata2

Ik moet er wel bij vermelden dat ik een bij de videokaart meegeleverde VGA-DVI plugje heb gebruikt. Ik heb een TFT van 17" van Medion.

Alvast Bedankt

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:00
mijn gok:

ram / cpu

anders:

opstart troubleshooter die iemand zometeen gaat linken:)

[ Voor 3% gewijzigd door sjongenelen op 08-01-2008 19:17 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

ik gok ook het ram geheugen, ik weet niet hoe strikt gigabyte moederborden met het geheugen zijn. maar als dat het zelfde is als met een asus bord. dan is het waarschijnlijk je geheugen ;)

• n41r0j
Meestal krijg je dan toch beepjes te horen, of heb ik dat nou fout?

Verwijderd

hoeft niet hoor, probeer het eens. is mij ook een keer gebeurd toen was het inderdaad het geheugen

• n41r0j
Wat moet ik dan precies met het geheugen doen?? ander soort er in doen?
Ik heb gekeken in de QVL van Gigabyte, maar daar staat hij niet tussen. Zou dit het probleem kunnen zijn?

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:29
same here. mijn probleem was dat het geheugen niet goed in het slot was geklikt :P ik moest heel hard drukken voordat hij echt vastklikte. toen hij er wel goed in zat, kreeg ik het welbekende piepje weer te horen.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-03 15:43
Bij mij (op een Asus) stond hij ook niet in de QVL, maar werkt toch. Gewoon een ander merk/type lenen/kopen en testen...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

wat ik heb gedaan. als je meerdere reepjes hebt haal ze er allemaal uit en probeer 1 voor 1 of dat de pc met dat geheugen opstart.

• n41r0j
Heb net het advies van Eline opgevolgd, maar zonder resultaat. Heb ze verwisseld, in een andere kleur DIMM gezet, 1tje erin, ander erin, in alle dimms gepropt, zonder resultaat.

Toch maar eens mijn mams lief aankijken om hun geheugen maar eens in mijn computer te doen?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:50

Sebazzz

3dp

Even de policy en forumregels doorlezen doet wonderen, en hadden er mogelijk voor kunnen zorgen dat jouw probleem allang opgelost was ;)
PMG Beleid >> PMG FAQ >> Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• n41r0j
Het vreemde nl. is, dat als ik beide geheugen reepjes eruithaal, er geen beepjes komen! Dit gaat ver boven mijn pet.. Wat kan hier het probleem van zijn?

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

9 van de 10 keer als je helemaal geen enkel biepje hoort moet het vaak zoeken bij je Mobo.

Waarschijnlijk is je mobo doa of het speakertje werkt niet.

Bl44t

• n41r0j
Ik heb zo ook mijn twijfels over het moederbord.
Er zat nl. geen folie om de doos heen, en er zat een simpel plakbandje om het plastic rond het moederbord. Meestal is dat wel een stickertje met waarschuwingen voor statische handen. Ook geen stickertjes die de garantie laten verlopen... Moet ik hier dan mee terug?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is al genoemd: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Helaas doe je er weinig mee, behalve wat in het wilde weg te redeneren doe je zelf bijzonder weinig om uit te zoeken wat er aan de hand is. Minder redeneren, meer doen. Deze topic is nu qua inzet gewoonweg te magertjes.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.