P5k afsluiten (en gelijk reboot)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.751 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• retanik
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 12:42
ik heb sinds kort een nieuw systeem
allemaal leuk en prima, in elkaar gezet, geinstald klaar

maar als ik start/afsluiten/uitzetten, gaat hij uit, paar sec helemaal uit(fans/neon uit) en springt hij weer aan en boot weer.

PC:
P5k, Q6600, jetway 8800GT, 4gig kingston, Corsair 520W modulair voeding, 500gb Sata2, windows xp x64
(mocht je meer dingen willen weten, ask)

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? ik doe het nu gewoon in de paar sec dat hij echt uit is de voeding uitzetten.
alvast bedankt

Verwijderd

Als hij reboot, en in de BIOS zit, als je dan op je aan/uitknop ramt. Wat gebeurt er dan?
Misschien eventjes nieuwste drivertjes installeren? :)

Verwijderd

Verwijder de netwerkkabel(ter test, ivm magic packets bijv.) en update de bios.
Je zou ook automatisch systeem herstart uit kunnen schakelen, maar lijkt me niet van toepassing als hij een paar seconden uitblijft. En dan is een driver ook niet de oorzaak.

• retanik
de P5K pas ontvangen en zit de nieuwste bios update op (afgezien van Beta)

• retanik
iemand? veranderde gister eventjes 'iets' in de bios (niet belangrijk)
en gelijk liep de p5k weer vast bij het opstarten van windows. hup bios in en paar instellingen heen en weer (uiteindelijk dus hetzelfde weer) opslaan en hij starte weer normaal op
iemand een idee?

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Staat wake-up on lan aan??

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 12:32

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Dit klinkt allemaal bekend. Ik heb een P5K PRO en heb soortgelijke problemen. Bij het opnieuw opstarten ( start --> afsluiten --> opnieuw opstarten ). gaat het mis. PC gaat helemaal uit. Start daarna opnieuw op maar scherm blijft zwart.

Daarna reboot. is steevast "LOAD SETUP DEFAULTS".

En bij mij loopt hij af en toe ook vast bij het Windows logo.

Dit zijn problemen waar meer P5K borden last van hebben ben ik achter gekomen. Ik ben helaas nog geen definieve oplossing of bios fix tegengekomen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 20:15
Toevallig een USB device zoals een PDA aangesloten op je pc?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48
Ik heb de P5Kc en had dit probleem eerst ook! (Win x64) Ik dacht eerst dat de powerknop de functie "reboot" gekregen had maar bleek niet het geval, Ik had meerdere problemen met winx64 dus heb nu gewoon 32bit xppro en alles works fine.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Er zijn nogal wat (opstart) problemen met P5K.
Ik denk dat je beter ASUS kunt kontacteren, je krijgt heel snel antwoord (binnen48h).
Ik had ook P5K met opstart problemen, mij hebben ze aangeraden om het MB ter reparatie binnen te brengen.

• retanik
@Sypher Nee helemaal niets

@Eagle66 ik heb een bericht richting asus gedaan,
zo gauw ik antwoord heb over eventuele oplossing van hun kant, zal i het posten

@chaoscontrol dit is niet echt een optie omdat ik werk met 4gig ram, en niet van plan ben om 3.25 te gaan draaien. beetje zonde vind ik

allemaal iig bedankt

[ Voor 38% gewijzigd door retanik op 11-01-2008 19:33 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Het heeft te maken met een bios instelling waarmee je aan kan geven wat de computer moet doen bij een powerloss. Hij moet zo staan dat hij niet aangaat bij een powerloss als de stroom er weer opkomt.
Om een of andere reden (denk bug) denkt het moederbord dat als hij uitgaat, dat hij dan weer aan moet (previous state).

Dat heeft het bij mij in ieder geval opgelost. (ik gebruik ook de x64 Vista versie)

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 11-01-2008 19:44 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• retanik
c70070540 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:43:
Het heeft te maken met een bios instelling waarmee je aan kan geven wat de computer moet doen bij een powerloss. Hij moet zo staan dat hij niet aangaat bij een powerloss als de stroom er weer opkomt.
Om een of andere reden (denk bug) denkt het moederbord dat als hij uitgaat, dat hij dan weer aan moet (previous state).

Dat heeft het bij mij in ieder geval opgelost. (ik gebruik ook de x64 Vista versie)
hier heb ik naar gekeken, maar of dat nou staat op"On power loss: OFF, ON of op Previous state" ofzo maakt helemaal niets uit, heb altijd dat hij reboot :S

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Dan op Off en de power on PCI devices (en ook keyboard etc) uitzetten. Wat dan?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48
retanik schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:31:
@chaoscontrol dit is niet echt een optie omdat ik werk met 4gig ram, en niet van plan ben om 3.25 te gaan draaien. beetje zonde vind ik
Tsja, ik heb de keuze gemaakt om met het iets mindere ram te leven, dat woog voor mij niet af tegen de problemen die ik ondervond met winxp x64.. Niet om het af te kraken oid maar 32bit werkt voor mij gewoon beter vooral door de dingen die ik op mijn pc doe.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb dezelfde problemen met een p5k bord bij iemand.
c70070540 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:55:
Dan op Off en de power on PCI devices (en ook keyboard etc) uitzetten. Wat dan?
Is er ondertussen al een oplossing? Werkt het bovengenoemde?

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Dit is de reactie van Asus. Ik had ook vermeld dat meer gebruikers er last van hadden en de links gegeven van 2 topics hier.
beste heer Zandpaddo,

Wij krijgen hier niet veel meldingen over binnen en raad aan om zeker uw software en windows als oorzaak te controleren. controleer daarna de volgende punten;

- ontkoppel alle USB en ander mogelijk bootable schijven behalve je OS disk.
- herplaats het werkgeheugen, kijk of er stof of vuil op of tussen de aasnsluitpunten zit.
- kijk of de power- en reset button correct geplaatst zijn op het moederbord
- Doe een CMOS reset (BIOS batterijtje +40 secs verwijderen)

Kijk vervolgens of het probleem zich nog voordoet. Zoja kijk dan of mogelijk de BIOS de oorzaak is door de BIOS eerst te updaten, desnoods met dezelfde versie of hoger.

Doet het probleem zich daarna nog voor en vanaf een verse Windows installatie dan heeft u mogelijk een defect aan het moederbord, levert u in dat geval uw bord in bij uw punt van aankoop voor garantieafhandeling bij Asus.

met vr.gr.,
TSD@Asus
Ik ga het proberen, maar verwacht eigenlijk niet dat punt 2 en 3 verschil gaan maken. De connectors zitten goed (werkte eerst wel), en computer is 2 weken oud dus stof zit er niet tussen.

Verwijderd

Heb je het extra voedingskabeltje wel aangesloten? Dat kan namelijk voor instabiliteit zorgen.

Verder zou ik controleren of je bios versie 0906 hebt. Zie topic P5k-e niet compatibel met Q6600

• retanik
zandpaddo schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:55:
Dit is de reactie van Asus. Ik had ook vermeld dat meer gebruikers er last van hadden en de links gegeven van 2 topics hier.

[...]

Ik ga het proberen, maar verwacht eigenlijk niet dat punt 2 en 3 verschil gaan maken. De connectors zitten goed (werkte eerst wel), en computer is 2 weken oud dus stof zit er niet tussen.
verwacht ook dat het weinig uitmaakt
maar ga het proberen
ondertussen is er ook een official versie 0704 uit en beta 0805 ofzo
kreeg mn mobo met 0603
kga het proberen en laat het jullie weten

• braminator80
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11-2020
Hier ook dezelfde probleem, overigens met een koude start.
Als ik de pc aanzet dan sprint ie heel even aan en gaat ie gelijk weer uit. Na zo'n 2 seconden start ie dan op alsof er niks aan de hand is. Heb er verder ook geen rare problemen mee, moederbord draait zeer stabiel.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

retanik schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:30:
[...]

verwacht ook dat het weinig uitmaakt
maar ga het proberen
ondertussen is er ook een official versie 0704 uit en beta 0805 ofzo
kreeg mn mobo met 0603
kga het proberen en laat het jullie weten
Ik zou zo niet weten welke versie erop staat, het is niet mijn bord namelijk. Alles werkte en onder het motto van 'Don't fix things if it ain't broken' niet geupdate. Maar 1ste wat ik ga doen is de nieuwste biosversie erop zetten.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

okeej, ik heb het probleem weten te traceren, nu nog een oplossing......

Zodra de netwerkkabel zich in de pc bevindt sluit deze dus niet volledig af. Het rare is dat ie met draadloos netwerk (ook onboard) wel gewoon afsluit.

Iemand enig idee waar dit door kan komen?

• retanik
zandpaddo schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:20:
okeej, ik heb het probleem weten te traceren, nu nog een oplossing......

Zodra de netwerkkabel zich in de pc bevindt sluit deze dus niet volledig af. Het rare is dat ie met draadloos netwerk (ook onboard) wel gewoon afsluit.

Iemand enig idee waar dit door kan komen?
grote kans dat dit hetzelfde is bij de P5k (die ik heb)
alleen daar zit geen Wless op

hoe heb je dit precies getraceert als ik vragen mag ?:)
misschien handig om het als bewijs bij asus neer te leggen

Merk de laatste tijd ook steeds meer instabiliteit
niet overgeklokt, random blue screens en soms zomaar reboot (erg lastig bij het downloaden)

[edit 1] ik ga nu de nieuwe bios versie 0704 erop zetten, via windows asus update
i'll keep you posted
[edit 2] nou staat erop, ging makkelijk vanuit windows, maar geen van de ploblemen zijn gefixt, helaas

[ Voor 22% gewijzigd door retanik op 21-01-2008 17:14 ]

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

retanik schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:33:
[...]

grote kans dat dit hetzelfde is bij de P5k (die ik heb)
alleen daar zit geen Wless op

hoe heb je dit precies getraceert als ik vragen mag ?:)
Ik heb eerst de bios geupdate naar 0906. Dat hielp idd ook niet. Toen zo veel mogelijk hardware uitgeschakeld. Brander + 2e harde schijf losgekoppeld en ram vervangen door ander merk wat ik nog had liggen.

De kast opnieuw aangesloten met enkel power, beeldscherm en toetsenbord + muis. Toen sloot ie netjes af. Een voor een de overige aparaten er achterin gestoken. Bij de lankabel kwam het probleem terug en bij het eruithalen was ie weer weg.

Ik heb ook nog geprobeerd of het uitmaakte als ik de lankabel er tijdens het afsluiten eruit trok, maar dat maakte niet uit.
retanik schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:33:
[...]
misschien handig om het als bewijs bij asus neer te leggen
Ik heb nog weer contact met asus opgenomen (reply op vorige mail). Maar kreeg standaard antwoord terug. De drivers die ik vond op de asus site kon ik om een of andere vage reden niet installeren. Nu nog ff geen idee hoe op te lossen.

Misschien maar eens een kale vista en/of xp install proberen. Als het daar ook al optreedt zou je haast verwachten dat het hardwarematig is.

• retanik
zandpaddo schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:47:
Misschien maar eens een kale vista en/of xp install proberen. Als het daar ook al optreedt zou je haast verwachten dat het hardwarematig is.
ik had mn nieuwe hardware, en kale windows xp x64 gedaan. en heb het probleem
dus verwacht wel dat het hardware matig is.
*btw gekocht bij azerty*
Geen idee wat we verder nog kunnen proberen om het te fixen, onboard lan uitschakelen in bios en het hele probleem is weg volgens mij. maarja dan heb je geen internet^^
en een nieuwe lan kaart erin geeft hetzelfde probleem.

dus het is niet de lanpoort zelf, maar iets wat de lan aan het mobo doorgeeft ofzo wat loopt te conflicten denk ik

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Zeker dat je niet ergens een verdwaald schroefje in je kast hebt en het bord ergens met de kast contact maakt?

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

secoh schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:01:
Zeker dat je niet ergens een verdwaald schroefje in je kast hebt en het bord ergens met de kast contact maakt?
Ik heb niet het complete bord eruit gehaald, maar die kans acht ik nihiel. Ik controleer namelijk altijd en als ik een schroefje laat vallen ga ik niet verder met bouwen totdat ik deze heb.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

retanik schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:57:
[...]

ik had mn nieuwe hardware, en kale windows xp x64 gedaan. en heb het probleem
dus verwacht wel dat het hardware matig is.
*btw gekocht bij azerty*
Geen idee wat we verder nog kunnen proberen om het te fixen, onboard lan uitschakelen in bios en het hele probleem is weg volgens mij. maarja dan heb je geen internet^^
en een nieuwe lan kaart erin geeft hetzelfde probleem.

dus het is niet de lanpoort zelf, maar iets wat de lan aan het mobo doorgeeft ofzo wat loopt te conflicten denk ik
Ik heb m gekocht bij Cool-prices. Voor mij is het geen optie om onboard lan uit te schakelen. Ik heb die computer voor iemand gebouwd en die moet gewoon volledige functionaliteit hebben. Ik ga niet tegen iemand zeggen dat ie dan zn onboard lan maar uit moet schakelen.

Heb je het probleem kunnen reproduceren met een losse pci(-e) lan kaart op een kale windows install?

Wat ook nog zou kunnen is dat met de onboard lan driver iets in de netwerkstructuur van windows wordt geinstalleerd wat ook effect heeft op andere netwerkkaarten. (wel raar dat wireless geen problemen geeft).

• retanik
zandpaddo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:55:
[...]
Heb je het probleem kunnen reproduceren met een losse pci(-e) lan kaart op een kale windows install?

Wat ook nog zou kunnen is dat met de onboard lan driver iets in de netwerkstructuur van windows wordt geinstalleerd wat ook effect heeft op andere netwerkkaarten. (wel raar dat wireless geen problemen geeft).
niet getest op on-board Lan vrije drivers windows

voordat de drivers erop stonden deed hij bij mij ook al raar.
en heel fijn asus mailtje vanaf hun site gestuurd na anderhalve week nog geen bericht... goede service.. 8)7

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

retanik schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:07:
[...]

niet getest op on-board Lan vrije drivers windows

voordat de drivers erop stonden deed hij bij mij ook al raar.
en heel fijn asus mailtje vanaf hun site gestuurd na anderhalve week nog geen bericht... goede server.. 8)7
Ik krijg steeds netjes binnen 2 dagen antwoord.

• retanik
weet iemand zo een progje om te kijken wat er tijdens het laden van windows geladen wordt?
*met dat windows balkje heen en weer op dat punt*
want bij mij blijft die op gegeven moment even staan en daarna gaat hij verder, maar bij verkeerde bios settings loopt hij daarop vast...
dus als we erachter kunnen komen wat er op dat punt geladen wordt dan kunnen we misschien iets verder komen met ons probleem

ik hoor graag van jullie

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

vroegah kon je als je op F8 drukte "bevestiging van elke stap" kiezen, geen idee of dat bij XP nog steeds zo is.....?

Verwijderd

Je kunt tijdens opstarten van windows op f8 drukken en dan als het goed is ook het opstarten laten loggen. Zou het punt van rebooten moeten kunnen traceren daarna.

Ik heb overigens soortgelijke problemen met mn P5K gehad, settings in bios gaven bij opslaan een vastslaand bord (cmos reset om het weer draaiende te krijgen), kon alleen tijd en datum aanpassen. Heb nu een nieuw bord (vorige was 1 dag oud) en geen problemen meer..

• retanik
dan gaan we nu maar eens bios versie 0902 proberen
kijken of dat verbetering geeft.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 20:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Die moederborden van ASUS uit de P5K serie zijn sowieso erg gevoelig voor 'wijzigingen' is mij opgevallen...

Een instelling die niet helemaal naar wens is en het hele bord slaat vast bij het booten...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik ga binnen enkele weken een uitgebreide test doen. De desbetreffende computer staat nu bij een kennis, welke ik de keuze heb gegeven om het of te laten zitten of even kwijt te zijn voor controle. Hij koos dus voor het laatste.

Stappenplan

1. Ik ga beginnen met een schone Vista Ultimate installatie op een standaard bios zonder de onboard lan drivers en met een pci(-e) netwerkkaart. Treed het probleem dan nog op, dan ligt het aan het moederboard of aan Vista (verder met stap 3) en als het niet optreed veder met stap 2.

2. Als voorgaande test slaagt, dan ga ik proberen met de standaard drivers en onboard lan om te kijken of het probleem terugkeert. Zo nee, dan lag het aan een brakke vista installatie en anders zijn het dus of de drivers of de hardware van de onboard lan. Om de drivers min of meer uit te sluiten een andere driver versie erop.

3. Als het probleem nog optreedt (met of zonder onboard lan), dan ga ik een XP installie proberen. Als het probleem dan nog steeds aanwezig is, dan is het dus driver / OS onafhankelijk.

Mocht niets van dit baten, dan heb ik volgens mij al het mogelijke onderzocht, en kan het mobo retour indien de kennis dit wenst.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem bij een Asus P5K-E AP/Wifi Solo. (win xp SP2)

Nieuwste bios erop gezet. (Beta)
Ik merkte dat het lag aan het geheugen. Corsair PC6400 2GB.
Ik heb toen de modules in andere sloten geprikt (dit zou niks uit hoeven maken, maar ik deed het toch) en de voltage aangepast in de bios (de voltage stond op Auto en nu op 2.10 - 2.15v) hierna had ik een stabiele verbinding.

Je kan evt proberen om het geheugen op 333 te laten werken. Kijken of er iets gebeurd.. succes! :)

• retanik
retanik schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:53:
dan gaan we nu maar eens bios versie 0902 proberen
kijken of dat verbetering geeft.
Geen verbetering, behalve toevoeging van enkele bios functies

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:23:
Ik had hetzelfde probleem bij een Asus P5K-E AP/Wifi Solo. (win xp SP2)

Nieuwste bios erop gezet. (Beta)
Ik merkte dat het lag aan het geheugen. Corsair PC6400 2GB.
Ik heb toen de modules in andere sloten geprikt (dit zou niks uit hoeven maken, maar ik deed het toch) en de voltage aangepast in de bios (de voltage stond op Auto en nu op 2.10 - 2.15v) hierna had ik een stabiele verbinding.

Je kan evt proberen om het geheugen op 333 te laten werken. Kijken of er iets gebeurd.. succes! :)
He dat is toevallig, in die pc zit ook Corsair Pc6400 2gb (dual channel kit).

Exacte product specificatie:
Corsair 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL5 (TWIN2X2048-6400 G)

Maar even voor de duidelijkheid. Jij hebt ook last van het afsluit probleem? De pc sluit niet af met netwerkkabel en zonder wel? Na geheugen shuffle + voltage verhoging is dat probleem verholpen?

Verwijderd

:edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 13:42 ]

Verwijderd

zandpaddo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:51:
[...]

Ik krijg steeds netjes binnen 2 dagen antwoord.
Naar welk email adres heb je dan gemailt ?? want ik krijg namelijk ook geen andwoord terug van asus!!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:43:
[...]

Naar welk email adres heb je dan gemailt ?? want ik krijg namelijk ook geen andwoord terug van asus!!
Ik heb dit formulier gebruikt

http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx

• retanik
via zelfde formulier ook geen antwoord terug gehad (browser Opera 9.25)

gebruik volgende ram 4gig
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
helaas nog steeds het probleem niet gefixt. zal nog maar eens asus een bericht doen van het probleem

• retanik
http://retanik.myphotoalb...php?set_albumName=album02

de instellingen van mij zoals ik ze heb staan, en het probleem met Reboot nog steeds,
Mailtje van asus gekregen, maar de vraag of ik wakeonlan heb aanstaan. deze specifieke naam niet kunnen vinden maar wel, "Power on by external modems" en dat staat allemaal uit (zie bijlage foto's)
iemand advies? (in de manual staat ook niet waar WakeOnLan te vinden is)

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Nou bericht van Asus is binnen, waarom kunnen deze mensen niet wat fatsoenlijker lezen... ik stel toch echt meerdere vragen in mijn mail. Hier de communicatie:
Geachte meneer/mevrouw

Neem contact op met Microsoft over dit probleem, misschien hebben zij een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Asus Tsd

---------- Original Message ----------
From : ruben-ijssel@home.nl
Sent : 2/13/2008 1:32:58 AM
To : "tsd@asus.com.tw"
Subject : Re:Re:<TSD> Motherboard P5K

[CASEID=WTM2008021305776649]

ASUS CASEID=RWTM200802112343412543-59
Beste,

Tot op heden WOL niet kunnen vinden in de bios (manual/internet manual)
is dit hetzelfde als "Power on by external modems"?
Momentele bios settings staan op volgende link
http://retanik.myphotoalb...php?set_albumName=album02

Maar dit zal ongetwijfelt geen invloed hebben op de random freezes bij het laden van windows (xp
x64), is dit een probleem wat zich meer voordoet bij de borden van de P5k serie, dat ze erg gevoelig
zijn voor aanpassingen in de bios settings? Op internet erg veel klachten over gelezen, en helaas
weinig tot geen oplossingen (bios updates brengen weinig oplossingen voor deze problemen)

alvast bedankt,
MVG, Ruben

From:ASUS TSD
To:ruben-ijssel@home.nl
Date:2008-02-12 09:24:00

Geachte meneer/mevrouw

Heeft u uw WakeonLan uitstaan in Bios?

Met vriendelijke groet,

Asus Tsd

Sent : 2/12/2008 12:19:07 AM
Subject : <TSD> Motherboard P5K

[CASEID=WTM200802112343412543]
[Problem Description]
When turning off the computer, everything goes normal, and the power shuts down. after about 2
seconds it powers itself back on and just reboots.

still not fixed after various bios updates.

Looks like it has something to do with the onboard Lan Port.

also when changing settings in bios, windows often freezes while loading windows.

I hope to receive answer soon, The last message i sent with this form i didn't even get a reply on...

Greetings Ruben
wederom faalt asus met helpdesking...
bij het geven van een rating voor de service verschijnt het volgende bericht:
"Due to the Server is now busy, we apologize the webpage(s) cannot be opened on your request. Please try this site later. Thank you."
edit:
nieuws toegevoegd

[ Voor 75% gewijzigd door retanik op 13-02-2008 13:50 ]

• retanik
Weer bericht van Asus ontvangen
had volgende gestuurd
Geachte

Er staat geen Wake on Lan op, de instellingen zijn volgens mij wel goed. En het is niet bekend dat het moederbord gevoelig is voor veranderingen in instellingen.
Maar het probleem wat u heeft, kunt u het beste contact opnemen met Microsoft.

Met vriendelijke groet,

Asus Tsd

Sent : 2/13/2008 9:20:55 PM
Subject : Re:Re:Re:Re:<TSD> Motherboard P5K

[CASEID=WTM200802132044454075]

Geachte,
Bedankt voor uw antwoord, maar als mijn vorige reply goed was gelezen zou het zijn opgevallen dat
er meerdere vragen in stonden omtrent uw product (p5k) die tot op heden onbeantwoord zijn.

Vragen:

- Waar is "Wake On Lan" te vinden in de bios van de P5k (0902 update)

- zijn de bios instellingen goed zoals op de foto's in deze link (
http://retanik.myphotoalb...php?set_albumName=album02 )

- De p5k borden zijn erg gevoelig voor veranderingen in settings, is dit bekend bij jullie, en is er een
oplossing voor

Helaas dat het zo moet, en dat de communicatie zo stroef verloopt (lees klachten niet goed bekeken)

Ik hoop op korte termijn antwoord te ontvangen
mvg ruben
eerst werdt mij gevraagt of ik wake on lan uit had staan in de bios en nu wordt me verteld dat deze optie er niet in zit?
apart

• retanik
het meot nou niet gekker worden...
na nog een bericht wordt ik ineens verwezen dat Wake On Lan wel op dit moederbord zit...
Geachte meneer/mevrouw

U kunt Wake on Lan vinden in het bios. Dat is waarschijnlijk het probleem.

Met vriendelijke groet,

Asus Tsd
Zeer slechte service, dit advies heb ik al eens gehad, en over gepraat, als deze medewerker nou de voorgaande gesprekken had doorgekeken was er misschien iets zinnigs uit gekomen.

atm is de helpdesk van asus onbereikbaar, onmogelijk om berichten/klachten te versturen

[ Voor 28% gewijzigd door retanik op 14-02-2008 10:53 ]

• retanik
ik heb gelooof ik het probleem opgelost door "USB legacy" Enabled te zetten in bios ipv AUTO
brakke bios denk ik
hij sluit nu iig wel af.

allemaal iig bedankt

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

retanik schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:07:
ik heb gelooof ik het probleem opgelost door "USB legacy" Enabled te zetten in bios ipv AUTO
brakke bios denk ik
hij sluit nu iig wel af.

allemaal iig bedankt
serieus? gaan we dat ff proberen!

• retanik
Suc6 het werkte bij mij, wel erg stom van asus dat ze dit niet fixen in de bios als dit de werkelijke veroorzaker van het probleem is. lijkt me niet zo heel erg moeilijk voor asus om dit te fixen (standaard ipv auto op enabled zetten) mee te nemen in de volgende biosupdate.

ik hoop dat hij ook een stuk stabieler gaat draaien nu, *minder gevoelig voor bios veranderingen*
Pagina: 1