Toon posts:

Asus P5B of MSI P6N mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik wilde graag jullie advies over deze 2 moederborden voor mijn volgende pc:

MSI P6N SLI-F V2 PCI-E ATX S775 nForce65

of

Asus P5B moederbord Intel P965 chipset

Ik hoor namelijk nogal wat slechte verhalen over MSI, heb zelf ook een bord ervan gehad en deze computer was nooit het toonbeeld van stabiliteit en ik had altijd vastlopers in games. Maar ik ben te leek om te beoordelen of dat door het mobo kwam. Dus als jullie advies hebben hoor ik dat graag. Ik ga geen SLI opstelling gebruiken en er komt een XFX 8600GT op en een Intel Core 2 Duo E6750 2x2,66 GHz 4 MB en 2 GB DDR2.

Grtz!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het enige wat ik kan vertellen is dat ik destijds geen nForce 650i moederbord heb gekozen omdat deze chipset een aanzienlijk hoger stroomverbruik heeft. Misschien is dat geen argument voor jou maar ik vermeld het maar even :)

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 19:43
Je gaat geen SLI gebruiken, ga voor een intel chipset als P35/X38 :D

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
In mijn eigen computer zit de ASUS P5B deluxe en die van mijn vrouw de MSI P6N SLI-F V2 PCI-E ATX S775. Het komt regelmatig voor dat computer niet normaal wil opstarten, omdat de BIOS zijn instelling kwijt is welke drive hij als eerste moet lezen of dat communicatie met de videokaart niet werkt (of dit aan videokaart (MSI ATI HD2400) ligt of het mobo heb ik niet getest.) en daardoor zwart beeld geeft of soms later opeens het beeld bevriest. In het laatse geval kan ik hem niet overnemen met remote desktop, maar wel de reeds gedeelde shares benaderen. Bij de P5B heb ik dat niet.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Merk is een bijzonder slechte basis om een moederbord te kiezen. Ieder merk heeft z'n juweeltjes en z'n rampgevallen. In het verleden behaalde resultaten... enzo. Het feit dat je ook nog eens twee borden met verschillende chipsets overweegt doet vermoeden dat je die (veel belangrijkere) keuze ook niet gemaakt hebt. Kies eerst welke chipset je moet hebben, kijk dan op basis van de features die je wilt naar een shortlist van borden en zoek daar dan reviews en ervaringen van op.

Sowieso zijn "Welke ... moet ik kopen?"-topics op GoT ongewenst. Een Tweaker kan zelf kiezen :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.