Toon posts:

Welke Processor kan ik het beste nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit een beetje te dubben wat ik moet;
Ik heb op dit moment een Intel Pentium 4 2.6Ghz Processor met de volgende specs:
Ex. Kloksnelheid: 200Mhz
Max. Kloksnelheid: 3066Mhz
Type: Central Processor
Upgrade: ZIF
Socket: Socket 478

Nu wil ik een snellere / betere processor aangezien ik VGA en geheugen ook al heb geupgrade alleen heb moeite met het kiezen van een nieuwe processor.

Mvg,
en alvast bedankt.
mij

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 20:42 ]

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 12:19

Japser

Jeej!

Volgens mij kan je best zelf even gaan zoeken. Temeer omdat ik niet kan zeggen waar je je pc voor gebruikt en dit soort dingen zijn toch persoonlijke keuzes mbt "wat wil ik" en "wat is mn budget".

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Het beste is even te kijken wat voor moederbord er in je pc zit en vervolgens op de website van de fabrikant van het moederbord te kijken wat de snelste cpu is die er op het moederbord kan. Of het nuttig is om te upgraden kwa prijs/prestatiewinst zul je dan even moeten bekijken.

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm hebben jullie allebei een punt..

Ik wil zowiezo de laatste games er op kunnen draaien en mn dual 2.6 begint nu te een beetje tegen te werken (al met Need for Speed pro street) kijk voor films heb ik het niet nodig dat kan de huidige processor nog wel aan. Het is voornamelijk voor spellen enzo en budget is voornamelijk belangrijk als ik een paar dingen onder ogen heb gehad dan kan ik altijd nog kijken wat mn budget toelaat.. zit nu rond de €300,- dat ik kan uitgeven.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

Ik kan je nu al vertellen dat het geen zin heeft om die processor up te graden, sowieso zul je tweedehands moeten zoeken (die socket is ruim drie jaar geleden al vervangen).

Het was niet zo slim om nog geld uit te geven aan dat systeem, je had beter meteen een nieuwe set mobo/processor/geheugen/videokaart kunnen kopen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Socket 478 is echt aan vervanging toe, heb zelf een celeron d 320 van 2,4 ghz ook socket 478 en ik kan naar een (relatief) dure pentium 4 ter vervanging en verder niks. of een nieuwe mobo met nieuwe processor en alles. Ik zou dus voor het laatste gaan. :)

In jouw geval kijken naar een nieuw mobo waar je videokaart inpast, mooie nieuwe processor en evenuteel het hergebruik van je oude geheugen. Best mogelijk, alleen even goed rondkijken. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ
Kansloze topics: alle topics in de trant van de volgende voorbeelden gaan in veel gevallen ook zonder omwegen op slot. Soms worden zulke topics (met name de "Welke moet ik nemen?" topics) ook voorzien van erg veel uiteenlopende reacties dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Daarnaast zijn deze vragen ook simpel te beantwoorden met behulp van gezond verstand en research. In plaats van $apparaat kun je processor, moederbord en geheugen lezen:

* Welke $apparaat moet ik kopen? (een echte Tweaker kan wel kiezen)
Lijkt me vrij duidelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.