Toon posts:

Xbox 360 en surround sound

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

hier weer is een vraagje over de set-up van een Xbox 360. Wanneer ik dit in een ander topic had moeten plaatsen hoop ik dat de mod zo vriendelijk is om mijn post over te zetten.

Hier het probleem:
Ik heb een home cinema set van JVC en krijg het niet voor elkaar om het geluid van mijn Xbox 360 over deze set te laten gaan. Ik denk zelf dat het ligt aan de scart kabel van de Xbox 360 want met de oude Xbox lukte het me wel. De tv sprong toen ook gelijk naar het goede AV-kanaal toe, iets wat hij nu niet meer doet, ik moet hem nu handmatig op AV zetten. Mijn vraag komt dus eigenlijk op het volgende neer: Wat voor scart-kabel moet ik kopen zodat mijn Xbox 360 direct herkent wordt door mijn tv? Dat de tv automatisch naar het goede AV-kanaal gaat. Want wanneer dat het geval is wordt de Xbox 360 ook wel herkend door mijn surround set gok ik zo.

Alvast bedankt,

Jorit

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:51
Weet niet wat voor kabel je hebt bij je 360? Bij een RGB kabel springt hij vanzelf op het goede kanaal (ga er van uit dat je de Advanced Scart bij je Xbox1 had, die met dat zwarte blok er in), dat is de standaard kabel van de 360 niet, hiervoor moet je een aparte kabel aanschaffen.
Bij de Premium zit overigens wel een optische uitgang op de kabel, als je die verbindt met je reciever zou je surround moeten hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.krunker.com/wp-content/2005/11/Picture026Custom_01.jpg

De Core/Arcade heeft slechts een simpele A/V kabel met scartkop.

Bij mijn weten heb je deze kabel nodig wil je gebruik maken van de RGB functionaliteit zoals de Advanced Scart voor de Xbox1 ook had, wellicht dat iemand in het Xbox360 topic deze kabel heeft en je het definitieve antwoord kan geven (heb zelf de kabel van de Premium in gebruik)
Werkt de kabel van de Xbox1 niet? Dacht dat deze dezelfde aansluiting had.

[ Voor 49% gewijzigd door Speedy op 07-01-2008 13:18 ]

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
top! bedankt voor de reactie