Toon posts:

[Gezocht] 28mm groothoek die nog net in de broekzak past

Pagina: 1
Acties:
  • 601 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een compacte camera met minimaal 5x zoom.
Maar tevens een groothoek 28mm. Dus dat geeft minimaal 28 - 140 mm bereik.
Plus: hij moet nog net in de broekzak kunnen dus max 6 x 11 x 3 cm (hxbxd) en max 200gram.

Die dikte van 3 cm is wel het maximum INclusief evt uitstekende bulten. Dus bijvoorbeeld niet: dikte 2,5cm plus zoeen ''bult'' van 4cm als handvat waar die penlights ingaan.

Budget: rond de 250 E.
Doel: enthousiaste amateur voor ''dagelijkse'' kiekjes (huistuinkeuken-werk).

Ben al flink bezig geweest. Tot nu toe alleen gevonden:
-Ricoh R4 of R5 of R6 of R7 (zijn ze wel betrouwbaar? + ik vind geen dealers)
-Panasonic TZ2 of TZ3 (is wel te zwaar en te dik terwiijl ik die 10x niet nodig heb!!, maar er is zo weinig keus)
Vooral het zoombereik maakt de camera moeilijk te vinden, er zijn er genoeg die tot 28-110 mm gaan maar dat is echt te weinig.

Zoek dus zeg maar een TZ3 met slechts 5 of 6 x zoom ipv 10x.
Iemand de gouden tip??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 09:34 ]

Verwijderd

stel dezelfde vraag anders ook eens in je andere topic

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 17:59

YellowCube

Wait...what?

bij nader inzien toch weer geopend

[ Voor 88% gewijzigd door YellowCube op 07-01-2008 13:05 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 12:47
als ik effe snel op dpreview.com kijk heb je weinig andere keus dan de Ricoh's

pricewatch: Ricoh Caplio R7
pricewatch: Ricoh Caplio R6 (7.24MP, 7.1x zoom, 28-200mm, f/3.3-5.2)

nadeel aan ricoh is dat ze pittig ruis geven als de iso omhoog gaat, verder zijn het leuke point&shoots

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer eens een andere broek, in een dockers kan je veel meer in de zakken kwijt als een spijkerbroek.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er zijn Ixuscamera's met een groothoek en extra klein. Deze kan je ook overwegen wanneer je je eisenpakket wat bijstelt.
http://www.dpreview.com/r...s/Canon/canon_sd870is.asp

Verwijderd

http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp

Format: Ultra Compact
Zoom wide (W): < 28mm
Zoom tele (T): 135 mm +
Weight (inc. batteries): < 200 g (7 oz)

Enige resultaat: Ricoh Caplio (9x). Ik denk dat je iets te hoge eisen stelt (vooral de combinatie tele en wide zoom). Als je de zoom op 100 mm + zet krijg je nog eens 10 andere resultaten.

Overigens is die dpreview site volgens mij redelijk volledig, dus ik denk niet dat er belangrijke mainstream compacts zijn die niet in die database voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp

Enige resultaat: Ricoh Caplio (9x). Ik denk dat je iets te hoge eisen stelt (vooral de combinatie tele en wide zoom). Als je de zoom op 100 mm + zet krijg je nog eens 10 andere resultaten.
Bedankt voor jullie info, ik kende die database nog niet, zeer nuttig!
Ik vind daarin trouwens nog 2 camera's met 28mm en leuke zoom:
-Samsung L55W
-Olympus FE200
Maar na diverse reviews doorgelezen te hebben vallen ze af vanwege slechte fotokwaliteit.

Wordt het ofwel Ricoh (ik vind er helaas geen dealers van, alleen maar enkele ontevreden ex-dealers vanwege zeer veel ''lens error''). Of dan toch maar die dikkere maar wel zeer goede TZ3??
(andere broek kopen?)

Verwijderd

Het wordt tijd voor een broek met van die zakken aan de zijkant!!! ;):)

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:02

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:46:
[...]

Bedankt voor jullie info, ik kende die database nog niet, zeer nuttig!
Ik vind daarin trouwens nog 2 camera's met 28mm en leuke zoom:
-Samsung L55W
-Olympus FE200
Maar na diverse reviews doorgelezen te hebben vallen ze af vanwege slechte fotokwaliteit.

Wordt het ofwel Ricoh (ik vind er helaas geen dealers van, alleen maar enkele ontevreden ex-dealers vanwege zeer veel ''lens error''). Of dan toch maar die dikkere maar wel zeer goede TZ3??
(andere broek kopen?)
*kick
Ben je er al uit? Panasonic heeft ook een aantal Stijlvol en compacte cams met 28mm en een zoom van 3.6x of 4x en erg compact.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

De R4 is dik (en lelijk naar mijn mening, beetje Kruidvat-uitstraling). De R5 heeft volgens mij een veel voorkomende focus-error. Ik heb zelf de R6. Absoluut broekzakformaat.

Ik stond voor ongeveer dezelfde keuze en het verschil tussen de R6 en R7 is niet zo groot. Qua features minimaal en voor 8 t.o.v. 7 megapixel hoef je het natuurlijk ook niet te doen.

De Panasonics heb ik ook vastgehouden, maar behalve dat ze flink groter zijn (je doet ze niet prettig in een normale spijkerbroekzak) zijn ze ook behoorlijk aan de zware kant. Ik heb zelf m'n camera vaak in zo'n zijzak en daarin wil je geen TZ hebben. Tenminste, ik niet.

Ik heb de R6 naar tevredenheid gekocht bij camera4all, voor 200 euro in huis. Voor een huis-tuin-keukencamera volstaat 'ie naar mijn idee prima. En natuurlijk met een lekkere groothoek/zoom, voor een compact. :)

De lens maakt trouwens wel redelijk veel geluid. Ik vind dat geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat mensen zich eraan storen.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Pagina: 1