Ben op zoek naar een compacte camera met minimaal 5x zoom.
Maar tevens een groothoek 28mm. Dus dat geeft minimaal 28 - 140 mm bereik.
Plus: hij moet nog net in de broekzak kunnen dus max 6 x 11 x 3 cm (hxbxd) en max 200gram.
Die dikte van 3 cm is wel het maximum INclusief evt uitstekende bulten. Dus bijvoorbeeld niet: dikte 2,5cm plus zoeen ''bult'' van 4cm als handvat waar die penlights ingaan.
Budget: rond de 250 E.
Doel: enthousiaste amateur voor ''dagelijkse'' kiekjes (huistuinkeuken-werk).
Ben al flink bezig geweest. Tot nu toe alleen gevonden:
-Ricoh R4 of R5 of R6 of R7 (zijn ze wel betrouwbaar? + ik vind geen dealers)
-Panasonic TZ2 of TZ3 (is wel te zwaar en te dik terwiijl ik die 10x niet nodig heb!!, maar er is zo weinig keus)
Vooral het zoombereik maakt de camera moeilijk te vinden, er zijn er genoeg die tot 28-110 mm gaan maar dat is echt te weinig.
Zoek dus zeg maar een TZ3 met slechts 5 of 6 x zoom ipv 10x.
Iemand de gouden tip??
Maar tevens een groothoek 28mm. Dus dat geeft minimaal 28 - 140 mm bereik.
Plus: hij moet nog net in de broekzak kunnen dus max 6 x 11 x 3 cm (hxbxd) en max 200gram.
Die dikte van 3 cm is wel het maximum INclusief evt uitstekende bulten. Dus bijvoorbeeld niet: dikte 2,5cm plus zoeen ''bult'' van 4cm als handvat waar die penlights ingaan.
Budget: rond de 250 E.
Doel: enthousiaste amateur voor ''dagelijkse'' kiekjes (huistuinkeuken-werk).
Ben al flink bezig geweest. Tot nu toe alleen gevonden:
-Ricoh R4 of R5 of R6 of R7 (zijn ze wel betrouwbaar? + ik vind geen dealers)
-Panasonic TZ2 of TZ3 (is wel te zwaar en te dik terwiijl ik die 10x niet nodig heb!!, maar er is zo weinig keus)
Vooral het zoombereik maakt de camera moeilijk te vinden, er zijn er genoeg die tot 28-110 mm gaan maar dat is echt te weinig.
Zoek dus zeg maar een TZ3 met slechts 5 of 6 x zoom ipv 10x.
Iemand de gouden tip??
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 09:34 ]